Gå til innhold

Vekten har stått stille i 2mnd. Help me!!


Gjest EndeligMandag

Anbefalte innlegg

Gjest EndeligMandag

Hei alle

Trenger noen gode råd. I høst slanket jeg meg 9 kg og trodde jeg skulle klare å komme under 80 før jul. 1mnd før jul lå jeg på 82 og det gjør jeg fremdeles. Jeg har meny 2 og ligger på 1600-1700 kcal idaginntak. Jeg tror det er for lite. La ikke noen på meg i jula selv om jeg spiste mer og trente mindre. Nå trener jeg 4-6 ganger i uken med ca 700-900 kcal forbrent pr. dag. Har kjøpt pulsklokke og noen dager er jeg oppe i 900 forbrente kalorier. Må jeg spise mer for å gå ned i vekt ytterligere? Hva bør jeg ligge på i kalorier de dagene jeg trenger? Bør jeg da supplere kalorier med 2 skjeer olje til middagen istedet for annet? Føler meg nemlig mett med det jeg spiser nå, og lurer på lette måter som samtidig er sunn der jeg lett kan øke noen kalorier. 1600 for dag blir jeg god og mett av, dvs 300-350kcal omtrent frokost og lunch, og 6-700 på middagen og en lett kveldsmat passer bra for meg. Til kvelds spiser jeg alltid assortert frukt eller et par knekkebrød.

Skal også nevnet at før jeg slanket meg har jeg stått veldig mange år på 82 før pila gikk opp. Nå er 9 av dem borte, men vil ned til 75...jeg vet bare ikke hvordan jeg skal få kiloene til å slippe taket. Jeg trener jo mye og spiser sunt...hva gjør jeg feil..eller hva må jeg gjøre...? Please help!!

Haddet jo lyst å komme under 80 nu før februar er over...men det ser mørket ut.

 

Endelig mandag trenger litt hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å dra frem formelen og regne ut på nytt? Kan jo være du har regnet feil? At du spiser for lite? Eller at du trenger et lit selvransakende blikk - spiser du mer enn du fører opp?

 

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var 70 gikk jeg ned 5 kg i vekt på meny 2, men så sto vekten stille og jeg gikk ned til 1400 for å bli kvitt de siste kiloene (trivselsvekten min er mellom 60-62). Jeg trenger 1800 kcal nå for å holde vekten nå uten aktivitet og legger til for trening/gåing.

 

Ville gjordt som moving foreslår å regne på formelen på nytt med vekten og aktiviteten du har idag. Husk at pulsklokken beregner både basal forbruket (som er innbakt i formelen) og ekstraforbruket. Du må trekke fra basalforbruket hvis du plotter inn hva pulsklokken gir (enkel tommelfingerregel er å trekke fra 100 kcal per time). Så ville jeg lagt meg på 500-800 under totalforbruket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EndeligMandag

Hei

Takk takk.

Får ta opp den nitidige føringen igjen selv om jeg er veldig sikker på at jeg ikke spiser for mye. Aktivitetsnivået er høyt og har ikke endret spisemønster selv om jeg startet med pulsklokke.

Men men er kanskje litt overfølsom i en slankeperiode at 200 kcal pluss/minus faktisk kan ha noe å si, og at jeg derfor må ta frem kcal-loggen igjen, selv om den er tidkrevende....

Det er vel bare å bite tennene sammen! Grrr....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...