Gå til innhold

2007, uke 7


Gjest Vivax

Anbefalte innlegg

God morgen alle sammen...

 

Sitter her bare og leser noen innlegg før jeg skal på jobb. En kaffekopp og en liten bit med mørk sjokolade (ca 0,5gr) og det er en herlig tid på dagen.

 

Tenkte jeg bare skulle åpne uketråden med det samme og ønske dere alle sammen velkommen til en ny uke med nye muligheter. La forrige uke være forrige uke, og se fremover med godt mot og nye muligheter.

 

 

Linda ;) ;) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

god morgen :-)

 

Sitter her med kaffen, har snik kikket på vekten..gått ned 100gr siden forrige onsdag..Jippi! Forteller jo egentlig ikke så mye, men det er hvertfall ikke opp. Har funnet frem Kari Jaquesson dvd igjen, og skal daglig trene det letteste programmet. Tar 20 min. og er myk, avspennende trim.. Målet er ellers å ha 6000 skritt på tellern.

- Trener dere andre mere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener ikke så mye, spaserer litt. Bruker forskjellig tempo og terreng.. I dag har jeg vært så heldig at jeg har fått spasert i 1t15min på jobb, rolig tempo og flatt underlag. Noen ganger har jeg litt mer tempo i ulent terreng sammen med den ene hunden, da går jeg i et slik tempo i omtrent 15 min at jeg omtrent ikke har pust igjen(selvfølgelig med litt oppvarming først), og målet er at jeg kanskje klarer lenger og lenger tid.. Men kondis er ikke det jeg har mest av enda. Når vi går i skogen kjenner jeg at jeg også får brukt litt mer av musklene mine.

 

Gleder meg til jeg kan si at jeg er sprek.. ;)

 

Linda ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener ikke så mye' date=' spaserer litt. Bruker forskjellig tempo og terreng.. I dag har jeg vært så heldig at jeg har fått spasert i 1t15min på jobb, rolig tempo og flatt underlag. Noen ganger har jeg litt mer tempo i ulent terreng sammen med den ene hunden, da går jeg i et slik tempo i omtrent 15 min at jeg omtrent ikke har pust igjen(selvfølgelig med litt oppvarming først), og målet er at jeg kanskje klarer lenger og lenger tid.. Men kondis er ikke det jeg har mest av enda. Når vi går i skogen kjenner jeg at jeg også får brukt litt mer av musklene mine.

 

Gleder meg til jeg kan si at jeg er sprek.. ;)

 

Linda ;)[/quote']

 

Må si jeg gleder meg til jeg kan uttale de ordene også!!! Jobber du eller er du hjemmerværende? Jeg er hjemme; går på rehabilitering pga sykdommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hjemmeværende med en vikarjobb.. dvs jeg jobber som vikarlærer når det passer seg slik. Denne uken skal jeg jobbe fire dager, men kun fire timer hver dag. Noen uker er jeg ikke på jobb i det hele tatt. Så jeg kaller meg selv for hjemmeværende som kommer seg ut en gang i blant.

 

Blir vel mer jobb fra høsten da jeg planlegger å søke min sønn inn i 60% barnehage, han er to år nå, og trenger sikkert litt mer stimulans i sin hverdag enn sin mor.

Men må si det er herlig ha den muligheten det er å være hjemme nå denne tiden, all den forandringen som skjer i den lille kroppen, og alt det nye han daglig lærer å mestre. Det er en sann glede å få ta del i.

 

Vel det var alt for denne gang, skal sette meg for å legge inn dagsrapport, se om jeg kommer meg nok opp i kalorier. Sist uke spiste jeg bra og gikk fint ned, uken før spiste jeg for lite og gikk kun ned 100gram, og nå spiser jeg for lite igjen. Kjenner jeg blir raskere sulten også, men har også vært litt stress de siste dagene og det hjelper heller ikke. Vel vel... ny dag i morgen uansett...

 

Linda ;) ;) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble bare 100 gram ned denne uka, ikke mye, men jeg er fornøyd likevel, for jeg har fulgt opplegget til punkt og prikke. Så får det heller ta litt lenger tid enn jeg beregnet. Hadde en veldig god uke forrige gang, så jeg håper denne blir like fin. Ønsker dere lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde denne uken gått ned 1,5 kg, med det rundet jeg en magisk grense med totalt ned 20,3 kg.

Det var en god start på kurs tre. Neste uke har jeg ingen forventninger til nedgang fordi vi skal fire dager til Stockholm. Da blir det hotell- og restaurantmat og mindre trim. Jeg får gjøre mitt beste, men skal nok unne meg litt ekstra kos.

Ekstra kos trenger jo ikke være snop...

 

Lykke til videre med denne uken alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Hei,

 

lenge siden sist. Hadde det litt travel i det siste. Er fornøyd med vektnedgang. Total gikk jeg ned 4.8 kilo og midjen er 6,5 cm mindre. Ikke værst! Jeg merker det godt i klærne mine. ;) Jeg blir så glad. Må bare fortsette!

 

Jeg har fortsatt litt problemer med å drikke opp 1.5 liter vann, men det kommer. Det som jeg synes som er genialt er at jeg ikke har den følelse å være på slankekur. Er det ikke bra! Er selvfølgelig mye mer bevisst over de valgene jeg tar og skrive opp i dagrapporten alt jeg spiser. Det er bra. Jeg vurderer å fortsette med kurs nr 2. Det ser ut at det er det jeg trenger!!.

 

I helgen hadde vi besøk og lagde to kaker fra GR, den appelsinkake og limesjokolade kake. Ikke værst. ;) Men var litt rart å bruke cottage chese til den limesjokolade kake, det ble igjen hvite klumper i kaken. Det var godt, men skal prøve mes keram neste gang, blir sikkert like bra. Den appelsin kake var den beste! Har dere prøvde flere oppskrifter?

 

Valpen er kommet. Det er ganske krevende. Han er så søt :) Gleder meg til han kan begynne å gå tur. Det ser ut til at det blir en veldig aktiv hund.

 

Jeg ser at dere har vært flink. Gleder meg til å lese mer om deres

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært Eriana, klart du merker at klærne blir mindre med så mange tapte kilo. Er det ikke deilig?

 

Gøy at du har prøvd noen kakeoppskrifter, tror det ville hjelpe og kjøre Cottage cheese i en hurtigmikser eller lignende da får du vekk klumpene. Selv har jeg ikke bakt med noen av oppskriftene fra GR, det må jeg snart gjøre jeg også tror jeg.

 

Så gøy at du har fått valp, hvordan rase er det? Skjønner godt at du er opptatt om dagen da ja. Vi fikk hund for 9 mnd. siden så kjenner til det der, men deet er jo så hyggelig og absolutt verdt strevet. Kos deg masse videre med vidunderet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært Eriana' date=' klart du merker at klærne blir mindre med så mange tapte kilo. Er det ikke deilig?

 

Gøy at du har prøvd noen kakeoppskrifter, tror det ville hjelpe og kjøre Cottage cheese i en hurtigmikser eller lignende da får du vekk klumpene. Selv har jeg ikke bakt med noen av oppskriftene fra GR, det må jeg snart gjøre jeg også tror jeg.

 

Så gøy at du har fått valp, hvordan rase er det? Skjønner godt at du er opptatt om dagen da ja. Vi fikk hund for 9 mnd. siden så kjenner til det der, men deet er jo så hyggelig og absolutt verdt strevet. Kos deg masse videre med vidunderet.[/quote']

 

Ja kjempe deilig, endelig klarer jeg å følge ett opplegg for å gå ned i vekt. Prøvde alene i flere år. Jeg var nok ikke klar!! Det er absolut verdt å prøve de oppskriftene, slipper man å få dårlig samvittighet mår man har lyst på kake! :)

 

Valpen er en Jack Russel terrier. Han er så artig. Men vi hørte at de var ikke de letteste å ha med å gjøre. Så må vi vise hvem er sjeffen! ;)

 

Erianna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har jeg vært på vekten og "under" målbåndet igjen.. Ikke så bra denne uken, men jeg er fornøyd, hadde ikke ventet noe mer. Mener jeg har spist for lite, så skal se om jeg kommer meg litt opp denne uken. Fikk tre GR kokebøker i posten i går, morsdagsgave til meg selv, og gleder meg til å finne masse godt. Mange av de samme oppskriftene i dem, men jeg elsker kokebøker... :)

 

Vel gikk ned 0,2 kilo og inn totalt 6 cm, to av dem i midjen.. :)

 

Men siden jeg startet har jeg nå følgende resultat som jeg legger inn til dere:

 

Startvekt 106 kilo

Etter 1 uke 104,4 kilo

Etter 2 uker 103,6 kilo

Etter 3 uker 102,3 kilo

Etter 4 uker 102,2 kilo

Etter 5 uker 100,8 kilo

Etter 6 uker 100,6 kilo

 

Totalt har jeg tatt av 5,4 kilo siden jeg startet med GR, og det er herlig.

 

I cm har jeg gått inn følgende totalt uke for uke

Etter 1 uke -11 cm totalt

Etter 2 uker -19,5 cm totalt

Etter 3 uker -32,5 cm totalt

Etter 4 uker -36 cm totalt

Etter 5 uker -39 cm totalt

Etter 6 uker -45 cm totalt

 

Litt morro å se det slik som dette, blir liksom så stolt over hvor flink jeg egentlig har vært da. Hurra for hvert et gram som forsvinner og skal bli borte for alltid.

 

Og til Erianna gratulerer med flott resultat og hund i hus. Vår Golden Mira har nå vært i sin første løpetid, vet ikke helt om vår lille Shih Tzu har kommet til, men tror ikke det. Skal i alle fall bli morro og følge med fremover.

 

Tenkte jeg skulle prøve noen kaker i helga jeg også, vi får se.. Ikke dumt det med å blende cottage cheese først.

 

Vel det var alt for nå... vi snakkes og ha en flott dag alle sammen.

 

Linda ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer å fortsette med kurs nr 2. Det ser ut at det er det jeg trenger!!.

 

Hei... Tenkte bare å si at jeg har bestilt et kurs nr. 2. Tar ikke sjansen på å falle av nå når jeg er så godt i gang, og et at skal jeg begynne alene nå så kommer det til å skje..

 

Lykke til uansett hva du gjør.. :)

 

Linda ;):) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- 0,8 kg denne gangen, og 1,5 cm i midjen, er fornøyd med det når jeg ser tilbake på en uke med sykdom både hos meg selv og de to barna.. I tillegg til en fest på lørdag kveld, og lite trim, så må jeg jo være fornøyd med at det gikk nedover!

 

Totalt 4,2 kg vekttap, og merker allerede at klærne blir litt bedre å ha på seg..

 

Jeg har bakt grovbrødene med 4-korn som står i GR-boka, de ble kjempesuksess, både fordi jeg denne gang faktisk fikk til å bake brød, og fordi de falt i smak hos både eldste sønn og mannen min. Minsten la seg uten brød til kveldsmat, ville heller ha yoghurt, så dommen hans kommer ikke før i morra, men siden det ikke syns noen frø i brødet, syns han nok det er helt greit!

 

Stå på videre folkens! Utrolig mange flinke her! Dere både imponerer og inspirerer!!

 

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er helga i gang igjen.. Lørdag morgen, og en herlig start på den har jeg fått. Mannen min stod opp litt tidligere enn meg i dag, jeg og lillegutt dro oss nesten en time lenger. Så da vi kom opp var det kaffe på kannen og godt og varmt. Det er herlig det.

 

Vet ikke om jeg har fortalt dere tidligere, men her tidligere i uken så fikk jeg fire kokebøker fra GR, det er herlig lesing det. Mange av oppskriftene står i flere, og man finner flere i kursbøkene, men for en kokebokelsker som meg er dette virkelig morro.

 

I dag skal vi lage kesamis, virkelig ha lørdagskos. Gleder meg masse. Skal lage med sjokoladesmak.. :) Skal ha fiskegrateng til middag og isen til dessert... gleder meg slik....

 

I går hadde vi en herlig rett til middag, middelhavskylling. Det er en enkel og herlig rett jeg virkelig kan anbefale, må bare bruke litt mindre pepper neste gang, litt mye for min lille pode. Men jeg bruker som regel kun nykvernet krydder og blir litt mer smak da.

 

Har også kommet opp i litt mer enn 1700 kcal de siste dagene, og det tror jeg passer meg best. Er ikke like raskt sulten igjen, og føler meg mer tilfreds. Var nede i 1400 i forrige uke enkelte dager, og merket at det ikke stemte helt bra for meg.

 

Vel da vil jeg bare ønske dere alle en flott lørdag og søndag.. så "snakkes" vi snart igjen.. :)

 

Linda ;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- 0' date='8 kg denne gangen, og 1,5 cm i midjen, er fornøyd med det når jeg ser tilbake på en uke med sykdom både hos meg selv og de to barna.. I tillegg til en fest på lørdag kveld, og lite trim, så må jeg jo være fornøyd med at det gikk nedover!

 

Totalt 4,2 kg vekttap, og merker allerede at klærne blir litt bedre å ha på seg..

 

 

Klem![/quote']

 

 

 

Du har jo vært kjempeflink... Gratulerer og lykke til videre.

 

Linda ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo vært kjempeflink... Gratulerer og lykke til videre.

 

Linda ;)

 

 

Slike kommentarer hjelper og motiverer utrolig! Takk skal du ha!

 

Du har forresten også vært kjempeflink!!

 

Denne helga ble det forresten litt for mye inntak i forhold til uttak hvis dere skjønner... Jeg og to venninner har overrasket våre kjære menn med tur til Oslo med hotell-overnatting, god middag på Big Horn samt show med "Raske menn". Det ble kjempesuksess, ingen av dem ante noe før vi var i Oslo, men de var kjempefornøyde med overraskelsen alle sammen!

 

Men det ble litt alkohol, ikke mye men et vinglass og et lite pilsglass for mye ble det da...

 

Men var flink ved frokosten på hotellet i dag, men så var det bursdag hos naboen når vi kom hjem, så da måtte vi jo bare ha litt kaker... Men jeg tok deretter med meg mann og barn ut og gikk en tur, så samvittigheten er ikke så verst likevel...

 

Men vi får vel se på onsdag tenker jeg, når veiedagen kommer...

 

Håper alle har hatt en flott helg, det har i hvert fall jeg!

 

Klem til alle, og takk igjen for inspirasjon Vivax!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...