Gå til innhold

Nytt medlem


Gjest meg58

Anbefalte innlegg

Hei jeg er Meg58, og har tatt kurs1 og kurs2 for ett år siden. Veide da 78 kg og veide etter jul nå 89 kg. Altså skikkelig nedtur.

Siden jeg har kursbøkene og kjenner opplegget, har jeg startet med å bruke arbeidsboka her på nettet. Jeg følger altså ingen kurs akkurat nå.

 

Målet mitt er likevel å gå ned 10-20 kg, og motivasjonen for matbevisstgjøring OG TRENING er nå på topp.

 

Jeg lurer på, dere som nå har ferske kurskvelder i telling av trimpoeng i minnet : Hva er et minimum av trimpoeng pr uke ? Jeg forsøker å få 2-3 poeng pr dag, altså kanskje 17 pr uke. Er dette nok mon tro ? Jeg har ført nettdagboken i 1 uke nå bare, og har gått ned 1 kg. Jeg følger meny 2.

 

Også føler jeg det blir kluss i kosemerkene. De ligger jo klar der i arbeidsboka 14 stk for en uke, men jeg fatter ikke helt hva jeg skal gjøre med dem, krysse av 2 pr dag fordi jeg har opparbeidet dem ? Eller skal de krysses ut etterhvert som jeg forbruker dem ? Og når jeg forbruker dem skal jeg da føre inn de kaloriene de representerer (25kcal pr stk) i dagsrapporten ? Blir litt forvirra av det der, og husker ikke fra kurset hva jeg gjorde med dem...

 

Forøvrig: Jeg er kvinne, 48 år, flink til å motivere andre, men mindre flink til å motivere meg selv. Typisk ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Hei jeg er Meg58' date=' og har tatt kurs1 og kurs2 for ett år siden. Veide da 78 kg og veide etter jul nå 89 kg. Altså skikkelig nedtur.

Siden jeg har kursbøkene og kjenner opplegget, har jeg startet med å bruke arbeidsboka her på nettet. Jeg følger altså ingen kurs akkurat nå.

 

Målet mitt er likevel å gå ned 10-20 kg, og motivasjonen for matbevisstgjøring OG TRENING er nå på topp.

 

Jeg lurer på, dere som nå har ferske kurskvelder i telling av trimpoeng i minnet : Hva er et minimum av trimpoeng pr uke ? Jeg forsøker å få 2-3 poeng pr dag, altså kanskje 17 pr uke. Er dette nok mon tro ? Jeg har ført nettdagboken i 1 uke nå bare, og har gått ned 1 kg. Jeg følger meny 2.

 

Også føler jeg det blir kluss i kosemerkene. De ligger jo klar der i arbeidsboka 14 stk for en uke, men jeg fatter ikke helt hva jeg skal gjøre med dem, krysse av 2 pr dag fordi jeg har opparbeidet dem ? Eller skal de krysses ut etterhvert som jeg forbruker dem ? Og når jeg forbruker dem skal jeg da føre inn de kaloriene de representerer (25kcal pr stk) i dagsrapporten ? Blir litt forvirra av det der, og husker ikke fra kurset hva jeg gjorde med dem...

 

Forøvrig: Jeg er kvinne, 48 år, flink til å motivere andre, men mindre flink til å motivere meg selv. Typisk ?[/quote']

Heihei!

 

Det er et anbefalt minstekrav å få 7 trimpoeng pr uke, så det er kjempebra at du går får 14-17!!

 

Kosemerkene krysser du av mens du bruker de og fører de inn i dagsrapporten (alti du spiser på en dag, stort og smått skal stå der...)

 

Du er ikke alene om å ha gått opp igjen etter endt kurs. Jeg stoppet på 74 kg og veide i november 92 kg... Så her er det bare å brette opp armene.

 

Hvis du vil være med på en motiverende tråd så kan du gå inn på "Motiver meg!" under diskusjon på venstre side her og klikk inn på eplehagen. Der er vi en gjeng som prøver å motivere hverandre, skryte avoss selv og hverandre!

 

Velkommen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...