Gå til innhold

kan noen hjelpe meg å finne igjen motivasjonen??


Gjest m81

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! Hjelp! Jeg har mistet motivasjonen til å slanke meg! Eller... jeg vil jo dette 100% men etter en måned med dagbokføring her kjenner jeg at jeg er litt lei liksom. føler heller ikke at det gir resultater... Noen som har vært i samme situasjon??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Jeg er i akkurat samme situasjon som deg nå... ( Det hjelper vel ikke på motivasjonen.. hehe )

Har gått på kurs siden 08 januar, og totalt vekttap er bare 2 kg...

Forrige uke gikk jeg OPP av alle ting, det var et utrolig hardt slag.. ;)

Holder fingre krysset i dag, da jeg skal på veiing igjen i kveld..

 

Det som må motivere er vel at det er en livsstilendring vi er ute etter, og ikke en slankekur.. Selv om vekttap mottas med takk ! Så lenge en klarer å finne seg nye og sunnere vaner, så er det vel verdt strevet ??

 

Mvh Elisabeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg veldig godt igjen. Også jeg har bare gått ned 2 kilo siden ca 8.januar. Går fryktelig sent. Jeg prøver å føre inn alt jeg spiser i dagboka. Gjør det på kveldene mens jeg spiser mine 2 knekkebrød med ost. Synes det hjelper meg med å ikke putte noe usunt i munnen i alle fall.

Jeg blir også litt motløs av og til. Men tar da et oppgjør med meg selv, og spør hva jeg vil. Spise godteri og få fryktelig dårlig samvittighet, eller stå imot og heller ta meg litt ekstra frukt. Og vi vil jo gå ned hvis vi holder ut. Går bare litt tregt av og til.

 

Stå på, sammen klarer vi det!

 

Klem fra Siv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja her og det går i rykk og napop ,

Jeg gikk ned og ned, fikk beskjed om å spise mer om dagen mer kcal . i hvert mellom måltid, Da sto jeg stille , uka etter gikk jeg opp, Fant ut att det ikke funket, gikk tilbake på å spise gjevnt helt til jeg la meg, og bang så løsnet det.

Så det er vel å finne sin egen balanse gang, jeg trener seint på kvelden, liker å spise på kvelden og bruker da resterende kal. til dette. spiser jeg alt opp om dagen blir det ingen ting igjenn til kvelden og treningen.

Stå på jenter, varier spisemønster og mat, fin ut hva som passer deg best.

Og så løsner det .!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i samme situasjon nå. Har ikke trent noe særlig de siste 2 ukene, stått over veiing, fordi jeg tør rett å slett ikke. Redd for å ha gått opp.

Har egentlig slarvet litt med alt.

Starta 1.januar, å har gått ned 3,5kg. (sist jeg veide meg iallefall, for 2 uker siden)

 

Hvordan skal man finne motivasjonen til å komme i gang igjen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal man finne motivasjonen til å komme i gang igjen??

 

På med bikini'n og ta en kikk på deg selv i et helfigursspeil. Det gjorde jeg idag, og jeg må si det hjalp veldig på motivasjonen..Sånn vil jeg IKKE se ut på stranda i sommer... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

Synes det hjelper på motivasjonen å prøve nye oppskrifter, du kan jo lage så mye godt med lite kalorier. I dag laget jeg tunfisk salat med kesam, til å ha på skiven, den var veldig god. Og så laget jeg pitapizza til middag.

 

Ble selv litt inspirert av den tråden som heter "gode tips" eller noe sånn. Det er også god motivasjon å lese om andre som prøver å få til dette, om de sliter eller ikke. Selv har jeg bare tatt av et snaut kilo på tre uker. Men det viser på kroppen at jeg har begynt å trene, så det er motivasjon. Målebåndet viser ofte mer reduksjon enn vekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er meningen det skal gå litt sent jenter.

Vi har ikke akkurat lagt på oss10-20 kg på en måned!

Så er det heller ikke meningen å ta av det på en måne heller.

jeg har tatt av 11,3 kg siden 25 oktober og det vil si 9.4 før jul ,etter jul har det gått utrolig tregt, men det går nedover av og til i alle fall.

Stå på alle sammen, vei dere og inrømm att her må en virkelig ta i ett tak!

Men en gang i uka er nok veiing. bruk måleband mål livet, bruk det samme beltet hver dag og plutselig må en lage nye hull, ta det ut der en var da en begynte og se,er det mulig har jeg hatt så stor mage????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med akkurat det samme. Jeg er veldig motivert, men det skal så lite til for at jeg tenker med meg selv at:" Du trenger ikke tenke på dette i dag". Jeg vet det er veldig dumt, men jeg bryr meg ikke når jeg spiser for mye.

 

Det var fint å se at mange andre sliter med det samme, og ja... Det lønner seg veldig å fortsette med målingen, selv om vekten står stille. Plutselig følger vekten etter og det er et fantastisk godt øyeblikk:)

 

Stå på jenter... Dette klarer vi.;)

 

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at jeg har kontroll når jeg registrerer kaloriinntak, og det gjør meg trygg.

Jeg har noen "små sprekker" stadig vekk, men så lenge jeg må registrere inntaket så begrenser jeg meg...

 

Jeg har bare gått ned 2,9 kg. siden nyttår, men det synes jo! Det er motiverende!

Jeg så på bilder av meg fra jula og jeg så helt hoven ut i ansiktet. Jeg føler meg mye finere i ansiktet når jeg går ned litt og det er ikke mye som skal til.

 

...og en ting til: jeg tok på meg skibuksa mi på søndag, og den passet mye bedre. Sist jeg hadde den på, holdt den på å sprekke!!

Det er motiverende!

 

Jeg synes også at cm-målene er motiverende. I perioder hvor vekta står stille, så kan målene gå ned og det gjør godt å se!

 

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...