Gå til innhold

Ny her - kun 1 uke på kurs og ikke gått ned....sukk....


Gjest Vektjenta

Anbefalte innlegg

Gjest Vektjenta

Hei,

jeg er ny og startet kurs 6.februar. I de to ukene før kurset startet så kjørte jeg samme menyopplegg som jeg følger på kurset 1600 kcal pr. dag +/-.

I løpet av de to ukene gikk jeg ned 1,4 kilo. Nå har jeg gått en uke på kurs, gått lange turer i rask gange, spinnet en mil 3 ganger på en uke, sit-ups, bøy og strekk og ja - you name it.... Men - vekten stod helt stille!!!

 

Huff og huff......

Hva kan det være at vekten står stille?

Er glad i salt i maten, kan det være en grunn?

Har dere noen formeninger?

Noen som har vært i samme situasjon?

 

Det var jeg og en til som stod stille, ellers hadde alle gått ned.

Utrolig frustrerende.....

 

Jeg antar at dette er vanlig, men jeg ble så utrolig skuffet.....

 

Hilsen Vektjenta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn fram målebåndet og ta mål forskjellige steder på kroppen!!! Mål og vekt forandrer seg ofte i utakt, så det kan være motiverende å se på målene den uka du ikke har gått ned noe, og se på vekta den uka målene ikke har endret seg - ganske inspirerende å se at målene krymper ;)

 

Ser på meg ut som du gjør ting riktig - så smør deg med tålmodighet - dette greier du!!!

 

Anne71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerna85

Det kan hende du har ligget på et for lavt kalori-nivå i forhold til all treningen...Dette har jeg opplevd selv. Så mitt tips er å prøve neste uke med litt mindre trening, men samme kalorinivå som du har ligget på. Eller du kan prøve å øke kalorinivået med ett par hundre kalorier - da er det en forutsetning at du trener like mye.

Håper du finner ut av det!

Det er ikke sikkert dette er løsningen, det kan jo være så mangt som påvirker...Selv gikk jeg opp 0,7 kg denne uken, men fant ut at årsaken er at jeg skulle ha mensen.

Du har jo akkurat startet også, så det tar nok litt tid før du finner ut av hva som funker og ikke funker for deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vektjenta

Blir fort litt utålmodig her, vil jo gjerne ha litt resultater med det samme.

Jeg skjønner at jeg er litt for utålmodig, jeg får ta tiden litt til hjelp også (c:

 

Skal teste ut litt av ting dere foreslo og jeg skal love å ikke miste motet.

Det var bare så frustrerende og tenkte at gode råd er fine å ha.

 

Nå har jeg tatt mål av kroppen på div. steder og lagt de inn på siden min, så får jeg følge litt med der fremover også. Kanskje lurt å ikke bare fokusere på vekten.

 

Igjen - takk (c:

 

 

Hilsen

Vektjenta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei

Jeg også gikk opp 400 g første uka her på vektklubben. Ellers så sliter jeg som deg med å få det til å løsne. Vil så gjerne ha bort 8-9 kg totalt.

Har nå begynt å drikke masse grønn te uten sukker eller melk og så leste jeg en plass at 500 ml kalsium, 250 ml magnesium + D vitamin tas sammen med måltid 2 ganger pr. dag kunne hjelpe på forbrenning, ikke skadelig å prøve iallefall.

Det er jo bra for benbyggning etc. Lykke til, skal X fingrene for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært kjempeflink ei uke nå, men står bom stille. Veldig demotiverende selv om man vet mange mulige forklaringer, som f.eks at muskler veier mer enn flesk; det er min yndlingsforklaring!!!

 

Vi står på videre, neste uke blir det mye bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...