Gå til innhold

2007, uke 8


Gjest Vivax

Anbefalte innlegg

Uke 8 ja, min siste uke på mitt første kurs er snart over... Rart hvor fort tiden går dere. På torsdag, min siste veiing dette kurset håper jeg på å få se tallet 99 på vekta, var 100,6 sist torsdag, så det skal i alle fall være mulig. Men jeg vet ikke, har stresset en del de siste ukene, og det hjelper heller ikke så godt. Men motivasjonen er der i alle fall, og den er for øyeblikketen min beste venn.

 

Hvis jeg ser tallet 99 vil det være første gangs på snart tre år, så det vil si at det jeg brukte tre år for å få på kroppen, har jeg nå brukt 7 uker på å få av kroppen. Det lover godt synes jeg. :)

 

Ååå så gleder jeg meg til å starte neste kurs i uke 11, selv om motivasjonen er der vet jeg at jeg ikke er klar for å kjøre dette løpet alene. Er litt for flink til å late som det jeg putter i munnen ikke er så galt.. :) det var jo bare en bit osv... Slik som i går da jeg ble tilbudt nykokte berlinerboller, og jeg smakte ikke en eneste en. Hadde jeg ikke hatt noen som leste mine ukerapporter vet jeg at det ikke hadde skjedd. For når det gjelder berlinerboller er det aldri nok med en for meg, jeg kan spise mellom 5 og 10, og da stopper jeg kun fordi det som regel er tomt. Så stolt av meg selv i går, og glad jeg går på kurs.. :)

 

I dag skal jeg avgårde for å handle inn til middagene denne uken, skal prøve mange nye oppskrifter og gleder meg masse. Alt ser så godt ut.

 

Da vil jeg bare ønske dere alle sammen en kjempefin uke og styrke til å komme over alle hindringer vi møter i hverdagen. Og ikke glem å gi deg selv ros innimellom, vi har vært kjempeflink.

 

Linda ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også 100,6 forrige uke....så morsomt at det er helt nøyaktig likt :-) Men dessverre for meg, så har jeg stor tro på at du nå går "forbi" meg. Jeg har veiedag i morgen, og etter å ha tyvtittet på vekten i morges, så ser jeg at den fortsatt står på 100,6 sukk noe så frustrerende :-( Jeg har stort sett gjort som jeg skulle, om enn lagt noe lavt i forhold til anbefalt kcal inntak. Drakk 2 halvlitere øl på fredag, men kosemerkene skulle vel dekke dette?! Ligger så langt på rundt 8-9 trimpoeng denne uken. Noen som har noen gode råd til hvordan jeg kan få endret resultatet? Er så utålmodig, og blir så frustrert når vekten står stille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde at jeg gikk mindre ned når jeg spiste alt for lite i forhold til det jeg skulle ha. Måler du cm, hvis ikke vil jeg anbefale deg dette, de ukene jeg nesten ikke gikk ned så gikk jeg fortsatt inn i cm. Og det hjelper masse på motivasjon.

 

Jeg er 171 cm, 100,6 kg og snart 31 år. Lav hverdagsaktivitet, hjemmeværende så ikke sikker på hvor jeg skal sette meg selv her, og ca 7-8 trimpoeng i uken. Jeg skal følge meny 3 etter anbefalingene, dvs 1900 kcal i døgnet. Det blir litt mye for meg, men med kosemerker ligger jeg rundt 1800 i gjennomsnitt. Dette fungerer best fordi jeg merker at jeg har mer overskudd og blir ikke så raskt sulten igjen. De dagene jeg kom ned i 1400-1500 merket jeg at suget etter noe mer stadig ble tydligere og jeg følte meg sulten nesten hele dagene. Gikk heller ikke noe ned i vekt.

 

Men husk alle kommer til noen punkt der vekten står stille, der bruker vi målbånd og kjemper oss videre. Har ikke kommet der helt selv enda, bare to uker med liten nedgang, så regner med at jeg møter "veggen" snart. Men den skal vi sammen klare å rive ned.

 

Stå på, ikke gi deg og kjemp videre. Så skal vi forsøke å støtte deg så godt vi kan, til slutt skal resultatet komme skal du se.

 

Og skriv ut frustrasjoen til oss... her finner du ganske sikkert noen som har det på samme måte... det hjelper å få ting ut av hodet av og til, kanskje var det akkurat det som skulle til for å komme seg videre.

 

I alle fall lykke til videre, bare valget om å endre livsstil viser at vi er kjempeflinke.. :)

 

Linda :);):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen...

 

Har hatt en ganske fin dag i dag, selv om lille gullet mitt er syk. Har liksom hatt en slags kosedag, med skikkelig utvask av hus og greier.. Men har kost meg med alt.

 

I dag laget jeg Fisk Masala til middag, fant oppskriften i boken For Godt til å være sunt, og det kan anbefales på det sterkeste. Jeg kutten ut chilien i oppskriften da, og stykkene til gutten min penslet jeg ikke, bare stekte med. Dette var en nydelig rett, så den kommer garantert flere ganger på mitt bord. Jeg holder på å finner nye fiskeoppskrifter, prøver å komme opp i alle fall tre fiskemiddager i uken, og da vil jeg gjerne ha litt mer variasjon. Er flink med kjøttmiddagene, men ikke så flink i å variere fisken. Og fruktrasjonen min i dag er gått til fruktsalat, herlig herlig herlig... :)

 

Ellers vil jeg si at jeg er ganske spent på veiingen min på torsdag, håper jeg kommer meg under hundre, men vet ikke.. Har vært så snavlesjuk de siste dagene, har nok noe med at jeg har mens å gjøre, men er ikke bra.

 

Tenkte jeg skulle unne meg tre GR frie dager nå til helga, fredag, lørdag og søndag. Kommer nok til å ha det i bakhodet, men har bare så lyst å skeie litt ut. Sånn som en liten premie og avkobling før jeg starter på igjen. Nytt kurs den 15 mars, og da er mitt mål å være enda litt lettere... i alle fall ikke pluss fra veiing den 22/2. Får ta en dag av gangen, og så blir det vel tenker jeg.

 

Lykke til alle dere andre, og håper alle har det kjempebra.. :)

 

Klem fra Linda :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Linda,

ville bare ønske deg lykke til med veiingen torsdag....krysser fingrene for at du nå kommer under 100. Selv hadde jeg ikke klart det i dag....kun ned 200 g...men det er egentlig greit. Har en god magefølelse for dagene fremover nå ;-) Kurslederen min utfordret meg til å øke tiden på trimsekvensene, så det blir min store utfordring nå. Men en morsom en, syns jeg. Trening har ikke akkurat vært noen favoritt aktivitet i mitt tidligere liv, så jeg er jo egentlig ganske grønn på hvor mye jeg bør trene for at det skal være litt effekt.

Så flink du er med å prøve nye fiskeretter da. Jeg føler meg ganske kjedelig der i den hektiske hverdag. Men det tar sikkert ikke så mye mer tid, så jeg bruker vel bare tidspress som en dårlig unnskyldning for lite oppfinnsomhet egentlig ;-)

Igjen lykke til på torsdag :-) Syns det er morsomt å følge med på tråden din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Linda' date='

 

Så flink du er med å prøve nye fiskeretter da. Jeg føler meg ganske kjedelig der i den hektiske hverdag. Men det tar sikkert ikke så mye mer tid, så jeg bruker vel bare tidspress som en dårlig unnskyldning for lite oppfinnsomhet egentlig ;-)

.[/quote']

 

 

Først takk for gode ord.. Så et lite hint om fiskeretten jeg lagde i går. Det er ikke mulig å lage et raskere eller eller enklere måltid. Det tok meg fem minutter med forberedelser før fisken var i ovnen. Så satte jeg på ris og raspet noen gulrøtter. Og middagen var ferdig. Enkelt.. :) Finn frem oppskrifter på fisk som ikke krever en kokkeutdannelse for å få til..

 

Linda :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker mest dem for tiden.. Er liksom lei av det gamle vanlige som jeg alltid har laget. Finner masse herlig og enkel mat der. Har kjøpt tre GR bøker her i butikken, men finner også masse i kursbøkene. Meksikans hverdagssei i kursbok 1 kan jeg anbefale på det varmerste.. Herlig avveksling, kan legge til at jeg serverte den med poteter og lime.. :)

 

Skal prøve tandoori fisk fra kursbok 1 også en dag... ikke helt bestemt hvilken dag, men akkurat den tror jeg er herlig god.

 

Gi beskjed om noen av dere prøver noe som bare er helt herlig.. :)

 

Linda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har jeg vært på vekta igjen... siste gangen dette kurset. Og jeg er suverent fornøyd.. Gikk ned 1,4 kilo og inn hele 7 cm totalt, 3 av disse rundt midjen. Så dette er helt topp... :)

 

Men siden jeg startet har jeg nå følgende resultat som jeg legger inn til dere:

 

Startvekt 106 kilo

Etter 1 uke 104,4 kilo

Etter 2 uker 103,6 kilo

Etter 3 uker 102,3 kilo

Etter 4 uker 102,2 kilo

Etter 5 uker 100,8 kilo

Etter 6 uker 100,6 kilo

Etter 7 uker 99,2 kilo, slutt på kurs 1

 

Totalt har jeg tatt av 6,8kilo siden jeg startet med GR................

 

I cm har jeg gått inn følgende totalt uke for uke

Etter 1 uke -11 cm totalt

Etter 2 uker -19,5 cm totalt

Etter 3 uker -32,5 cm totalt

Etter 4 uker -36 cm totalt

Etter 5 uker -39 cm totalt

Etter 6 uker -45 cm totalt

Etter 7 uker -52 cm totalt, slutt på kurs 1

 

Tenk, jeg er under 100 kilo, og det er jammen tre år siden sist jeg var.. jipppiiii... Skal ha noen GR frie dager nå, så er det på igjen på mandag... Og målet for neste uke er ikke å gå opp... verken mer eller mindre. Så i helga skal jeg ha min første øl siden i fjor.. :) Den kommer til å smake godt tenker jeg..

 

Men selvfølgelig alt med måte...

 

Lykke til alle dere andre også... håper dere alle sitter med sammer stolte og herlige følelse som meg akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, Linda! :-) Herlig å se et to-sifret tall igjen. Det vet jeg alt om, for jeg så det i morges jeg også ;-) Vet at jeg ikke burde sjekke så ofte, og det gjør jeg vanligvis ikke. Men jeg trengte det i dag, for var nok litt smådeppa over å stå så stille. Og hadde det ikke vært for ørene, så hadde gliset gått helt rundt etter at jeg så at 99,4 lyste mot meg :-) Utrolig deilig.

Kos deg masse i helgen, men vær forsiktig så du ikke behøver å se et tre-sifret tall igjen. Det hadde vært demotiverende nå som man har kjempet så hardt. Lykke til :-) Gleder meg til å høre videre hvordan det går med deg.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Og takk for meldingen på min fortvilte treningstråd :) Må virkelig si det hadde vært inspirerende med noen faste treningsavtaler et par ganger i uka, men det skal visst være vanskelig... Men jeg har jo god tid, og før eller senere dukker det vel opp noen som har tid og lyst å være med.

 

Gratulerer med nedgang! Vær på vakt i helga, bare :) Helgene er definitivt det vanskeligste å få skikk på, synes jeg. Takler ikke å bare spise gulerøtter på lørdagskvelden. Men hvis jeg har vært flink å trene og spise sunt, unner jeg meg litt *litt* godteri, jeg da.

 

Vet du hva jeg kom til å tenke på i dag? Tidligere i vinter, kanskje i slutten av november, lå jeg kjempelangt etter med noe greier på jobben. Totalt selvforskyldt, for jeg hadde utsatt og utsatt. Da satt jeg en hel dag, kveld og en halv natt (til halv fire, tror jeg) på jobben for å bli ferdig. Bestilte en hel stor pizza fra Dolly Dimples og spiste nesten HELE! Var to biter igjen som jeg kastet, tror jeg. Her inne har jeg funnet ut at bare ett stykke har over 400 kcal! Hjelpe meg, er det noe rart jeg har lagt på meg når jeg har kunnet finne på slikt... Og en hel pose med potetgull, gjerne en fredag og en lørdag! Skrekk. Jaja, water under the bridge som det heter, nå er jeg i gang med bedre vaner og fullt fokus.

 

Har så lyst å si god helg til dere, men vi er vel strengt tatt ikke helt der ennå :)

 

Det er så fiiiint vær i dag! Blir helt lykkelig av sånt :) Snart skal jeg gå hjem fra jobb og tjene meg 1 trimpoeng på veien. Ha en strålende dag, dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker mest dem for tiden.. Er liksom lei av det gamle vanlige som jeg alltid har laget. Finner masse herlig og enkel mat der. Har kjøpt tre GR bøker her i butikken' date=' men finner også masse i kursbøkene. Meksikans hverdagssei i kursbok 1 kan jeg anbefale på det varmerste.. Herlig avveksling, kan legge til at jeg serverte den med poteter og lime.. :)

 

Skal prøve tandoori fisk fra kursbok 1 også en dag... ikke helt bestemt hvilken dag, men akkurat den tror jeg er herlig god.

 

Gi beskjed om noen av dere prøver noe som bare er helt herlig.. :)

 

Linda :)[/quote']

 

Hei igjen, jeg hadde 5 damer på besøk her i kveld, og serverte Svin Tikka Pita til middag. Første gang jeg prøvde den retten, og den ble en STOR suksess. Kan virkelig anbefale den til de som ikke har prøvd den før, for vi alle var enige om at det var noe av det beste vi har smakt på lenge. Jeg laget ikke bare dressingen med Tikka Masala pasta da. Jeg marinerte også kjøttet på forhånd i dette og oliven olje. Men da brukte jeg ikke noe fett under stekingen. Det var så godt at jeg bare har lyst å gå ut og spise opp restene hehe men jeg skal holde meg til i morgen, og ta resten til middag da. Nyyyyydelig og veldig mektig med masse salat til. :-) Barna mine kommer også til å elske denne retten, så jeg regner med at dette nok blir en helgefavoritt for oss her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er tipset ditt herved notert.. Gleder meg til å teste..

 

I dag har vi skeiet skikkelig ut til frokost, kakao laget av kokesjokolade (70%), åååå det var godt... Spesielt siden jeg har sår hals og følte meg frossen.. Liten avskjedskos i dag, min mann reiser ut for en måned igjen.. Så nå blir jeg og lillegutt alene en stund..

 

Vel det var alt, skal kjøre ham på fergen nå.. så vi snakkes senere...

 

Ha en fin dag.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er urettferdig... det er bare to måneder siden jeg hadde influensa sist..;(

 

Nå har jeg ikke fått trent noe på flere dager fordi min lille sønn har vært syk, og nå når han holder på å bli bedre så blir jeg syk.. Det er ikke snilt. :)

Det er liksom ikke så mye annet enn å sitte i ro man får gjort når man har rennende øyne og nese, samt stemmen er borte. Halsen minner mer om en ørken enn noe annet. Å spise er vondt...Og jeg som skulle skeie skikkelig ut i helga da. vel vel se det positive, det blir jo færre usunne kalorier ned svelget da..

 

Det var godt å klage litt, hjelper liksom litt på humøret det..

 

Nei i dag skal jeg drikke te og honning, og den maten jeg bør spise, samt sitte foran peisen, lurer på om jeg skal fyre opp på kjøkkenet også jeg, men da blir det vel for varmt.. :) Håper i alle fall alle dere andre har en fin helg, og at fristelsene ikke er for mange og vanskelige..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er det bare noen timer igjen av helga... Har ikke helt blitt slik jeg hadde forventet, ikke fått den riktige kosten eller noe. Skulle jo kose meg masse i helga, men kjenner ikke smaken av noe, men å snavle det har jeg utrolig nok lyst til (har holdt meg enda da), men ikke lyst på skikkelig mat. Vel vel.. blir vel bedre tenker jeg.

 

Har vært i selskap i dag, og smakte på en kake, første kake på lenge. Og den var alt for søt for min smak(kjente ingen annen smak enn at den var søt :) ). Tror ikke jeg ville syntest det for en del uker siden nei... merker at søte saker smaker mer nå, vil til og med ha mindre søtstoff teen min.. :) Så livsstilendringen er på god vei..

 

Vel det var alt for nå.. Nå skal jeg kose litt med gutten min, som enda er litt syk, og meg selv som er syk også.. :)

 

 

Vi snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...