Gå til innhold

Mitt nye liv!! Start uke 8


Gjest Monica27

Anbefalte innlegg

Hei!!

 

Her er so mange tråder her inne at eg rett og slett ikkje klarer å orientere meg. Mange tråder som har vart over veldig lang tid ser eg. Prøver derfor å starte ein ny tråd!!

 

Eg starter som sagt mitt nye liv idag!! Eg har som mål å gå ned totalt 20 kg, men har ikkje tenkt å sette meg ein tidsfrist (sjølv om en alltid rekner litt på kva som kan vere mulig å oppnå). Det er so mange kilo som skal av at eg må ta en dag av gangen og fokusere på å endre dei dårlige vanane mine!! Men når det er sagt so har eg store planer og er veldig motivert for mitt nye bedre liv!! Satser på ein sommar der eg trives bedre med kroppen min enn eg har gjort på fleire år, er skikkelig lei av å ikkje føle meg vel!!

 

Vekta mi viste idag tidlig 83,3 kg ;)

 

Eg kjem til å rapportere inn her og håper på selskap frå andre motiverte!! Liker å ha litt press på meg, og treng noken som kan kjefte litt på meg når eg sprekk!!

 

Slå deg med!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp...

 

Jeg vil slå følge med deg og andre som slenger seg med her.. har jo skrevet litt i andre tråder men føler jeg detter av lasset etter det har gått litt tid..

 

Har gått 3 kurs og vet akkurat hva som skal til.. jeg begynte i dag jeg da og har allerede sprukket i dag + at jeg alltid har dårlig tid føler jeg.. sommeren er ikke langt unna når man skal gå ned på sunn og fornuftig måte.. Skal til bulgaria i mai og spania i juni så jeg må virkelig stå på... (dette er ting jeg har sagt mange ganger det.. huff) men mener det hver gang da, er bare så ufattelig vanskelig synes jeg... skal også ned nesten 20 kg men viktigste er ca 12-15 kg så får resten være bonus...

 

vel, kan være pessimist til tider men skal klare å muntre opp dere her likevel..

 

da snakkes vi..

 

trine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei...

 

Flott at du er med Trine!! Denne gangen skal vi ikkje falle av lasset! Dersom vi kun blir 2 stk so blir det veldig ensomt for den som då evt skulle bli igjen, og det kan vi ikkje la skje!!!

 

No er det snart helg, og det kan ofte vere litt av ei utfordring! Fokuset min denne helga blir egentlig å få i meg regelmessige måltid, i tillegg til å ikkje komme over 1600 kcal. Forstua ankelen forrige helg i handballkamp, so blir ikkje særlig med trening... Men har ikkje komt over 1600 kcal noken av dagane denne veka, og eg har ikkje sprukke noke spesielt på innhaldet i menyen heller... So eg er veldig positiv og motivert til eit nytt og bedre liv!! Gleder meg til forhåpentligvis å sjå bra resultat på mandag!! :)

 

God helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solskinnet

Jeg veier rundt 85 kg (har ikke turd å veie meg i det siste) og er 165 høy. Merker at jeg begynner å få dårlig selvtillitt pga vekten og har derfor begynt ett nytt og bedre liv med mer trening og mindre snop. Jeg ønsker også å ta en dag av gangen, men håper på å gå ned ca 13 kg før sommeren.

jeg regner med at det blir to svømmeøkter denne uken her pga jeg reiser bort til helgen.

 

Gleder meg til å høre fra dere om hvilke planer dere har for uken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Hyggelig at du er med solskinnet :)

 

Den første veka mi har vert prega av ein forstua fot og ein sjuk son, noko som har betydd ingen trening. Var flink heile veka og skreiv opp alt eg åt, men det var eg ikkje so flink til i helga. Vekta viste mandags morgen 82 kg, dvs ned 1,3 kilo.

 

Har vert sjuk sidan søndag so har ete litt lite mat desse dagane. Kan derfor vere at vekta ikkje er heilt riktig verken mandag som var eller komande mandag! Men det vil vise seg! Planane for veka er å bli frisk, prøve å få i seg mat regelmessig og trene litt mage/rygg, det merker eg at eg treng etter over 1 veke uten aktivitet. Til helga blir det hyttetur, so då gjeld det å skrive ned ei sunn handleliste!! Nettopp fått vite at eg er veldig allergisk mot nøtter, so alt som kan inneholde spor av nøtter er uaktuelt for meg... Dvs ingen sjokolade på meg... Eg ser egentlig det positive i det!!

 

Fortsatt god veke!!

 

 

Monica27

Vekt start tråd: 83,3 kg

Vekt 1 uke etter trådstart: 82

Vektnedgang totalt: 1,3

Vektnedgang siste veke: 1,3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solskinnet

Hvordan går det med dere?

Jeg har endelig tørt å gå på vekten, og det var verre enn fryktet; 86,7 kg.

Gårsdagen bestod av to treningsøkter, svømming i 45 min og gå/jogging i 50 min.

Middagen var kyllingsalat. Nå er jeg virkelig igang med både trening og sunn mat for disse kg skal vekk!

Var forresten i Oslo i helgen og shoppet nye klær. Sliter med å finne klær som passer, men anbefaler Solo Gunerius, der har de litt større str med moderne og trendy stil for oss unge :)

 

Har dere fått trent i det siste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trine28

jeg som ikke skulle dette av lasset denne gangen, men hva skjedde tror dere? joda, alt gikk dritt.. er jo større nå enn noen gang.. og ser nå at jeg ikke rekker å få den sommeren jeg vil. det gjør meg jo ikke akkurat i godt humør... vel, nå fikk jeg det ut..

 

Dere da?

 

håper dere har klart dere bedre enn meg, unner dere det.. Er bare såååååå vanskelig. Går bra en liten periode og derretter dritt igjen...

 

trente 2 ganger i forrige uke og det var det

 

tittet tilbake på vektkurven min her inne og har gått opp 10 kg på 5 mnd...... er det mulig? vet det er det da..

 

hjelp.............................................................

 

klem trine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monica27

Hei!!

 

 

Trine, ikkje gi opp!! Sjølv om du kanskje ikkje klarer å få akkurat den sommaren du hadde sett for deg, kan du få en god sommar!! Ikkje tenk på kva du har gått opp den siste tida men fokuser framover på kva som skal av!! Det er fortsatt ca 12 veker til sommar og du kan utrette masse på den tid!! Du får ikkje lov til å dette av lasset no!! Ta en dag av gangen og ikkje tenk på antal kilo totalt! Har sjølv erfart at ofte so tenker eg for langt, eg tenker at eg skal ned 25 kg, dette er demotiverande, fordi det er so langt borte, vil ta so lang tid!!! Og dersom du ikkje begynner no vil d bare ta ennda lengre tid!!! Kom igjen!! Vi skal klare d her sammen!! Gå inn her og skriv når du sliter med fristelser elller bare er frustrert!!

 

Stå på folkens!! Det her skal vi klare!!

 

Forrige veke gjekk ganske bra egentlig, gjekk ned 1,3 kg, so no har eg 2,6 kg ned på to veker. Men eg har vert sjuk og derfor er det store sjanser for at eg vil stagnere til neste mandag. Men står fortsatt på og jobber med rutinene mine. Har begynt å lage frukost og niste dagen før, og det hjelper masse. Stresser ofte so masse om morgenen at eg dropper frokost.

 

Med forstua fot er det lite trening på meg for tida. Planen er å låne en "inne"sykkel til eg kan ut og gå igjen!! I tillegg blir det styrketrening mage og rygg annankvar dag!! Merker at når eg trener styrke mage og rygg føles alt masse bedre!

 

Monica27

Vekt start tråd: 83,3 kg

Vekt 1 uke etter trådstart: 82

Vekt 2 uker etter trådstart: 80,7

Vektnedgang totalt: 2,6

Vektnedgang siste veke: 1,3

 

Stå på!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Musiker
Hei!!

 

 

Trine' date=' ikkje gi opp!! Sjølv om du kanskje ikkje klarer å få akkurat den sommaren du hadde sett for deg, kan du få en god sommar!! Ikkje tenk på kva du har gått opp den siste tida men fokuser framover på kva som skal av!! Det er fortsatt ca 12 veker til sommar og du kan utrette masse på den tid!! Du får ikkje lov til å dette av lasset no!! Ta en dag av gangen og ikkje tenk på antal kilo totalt! Har sjølv erfart at ofte so tenker eg for langt, eg tenker at eg skal ned 25 kg, dette er demotiverande, fordi det er so langt borte, vil ta so lang tid!!! Og dersom du ikkje begynner no vil d bare ta ennda lengre tid!!! Kom igjen!! Vi skal klare d her sammen!! Gå inn her og skriv når du sliter med fristelser elller bare er frustrert!!

 

Stå på folkens!! Det her skal vi klare!!

 

Forrige veke gjekk ganske bra egentlig, gjekk ned 1,3 kg, so no har eg 2,6 kg ned på to veker. Men eg har vert sjuk og derfor er det store sjanser for at eg vil stagnere til neste mandag. Men står fortsatt på og jobber med rutinene mine. Har begynt å lage frukost og niste dagen før, og det hjelper masse. Stresser ofte so masse om morgenen at eg dropper frokost.

 

Med forstua fot er det lite trening på meg for tida. Planen er å låne en "inne"sykkel til eg kan ut og gå igjen!! I tillegg blir det styrketrening mage og rygg annankvar dag!! Merker at når eg trener styrke mage og rygg føles alt masse bedre!

 

Monica27

Vekt start tråd: 83,3 kg

Vekt 1 uke etter trådstart: 82

Vekt 2 uker etter trådstart: 80,7

Vektnedgang totalt: 2,6

Vektnedgang siste veke: 1,3

 

Stå på!!![/quote']

 

hvor mye spiser du da?? jeg veier 83,5 nå.. men årssen kalrer u å gå ned nesten tre kilo på to uker a?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trine28

Er som du sier, kan ikke tenke på alle kg som skal ned, for det blir så mye... vil helst til 60-65 og det er jo 15-20 kg unna. Det er ikke oppmuntrende..

 

Vel, skal begynne å gå hver dag sammen med morra mi så håper vi fortsetter med det..

 

Vel, takk igjen og synes du har vært veldig flink, man skal unne og ikke misunne som det heter men kunne ønske det var meg..

 

Fortsett slik, flink er du... :))

 

 

trine

Hei!!

 

 

Trine' date=' ikkje gi opp!! Sjølv om du kanskje ikkje klarer å få akkurat den sommaren du hadde sett for deg, kan du få en god sommar!! Ikkje tenk på kva du har gått opp den siste tida men fokuser framover på kva som skal av!! Det er fortsatt ca 12 veker til sommar og du kan utrette masse på den tid!! Du får ikkje lov til å dette av lasset no!! Ta en dag av gangen og ikkje tenk på antal kilo totalt! Har sjølv erfart at ofte so tenker eg for langt, eg tenker at eg skal ned 25 kg, dette er demotiverande, fordi det er so langt borte, vil ta so lang tid!!! Og dersom du ikkje begynner no vil d bare ta ennda lengre tid!!! Kom igjen!! Vi skal klare d her sammen!! Gå inn her og skriv når du sliter med fristelser elller bare er frustrert!!

 

Stå på folkens!! Det her skal vi klare!!

 

Forrige veke gjekk ganske bra egentlig, gjekk ned 1,3 kg, so no har eg 2,6 kg ned på to veker. Men eg har vert sjuk og derfor er det store sjanser for at eg vil stagnere til neste mandag. Men står fortsatt på og jobber med rutinene mine. Har begynt å lage frukost og niste dagen før, og det hjelper masse. Stresser ofte so masse om morgenen at eg dropper frokost.

 

Med forstua fot er det lite trening på meg for tida. Planen er å låne en "inne"sykkel til eg kan ut og gå igjen!! I tillegg blir det styrketrening mage og rygg annankvar dag!! Merker at når eg trener styrke mage og rygg føles alt masse bedre!

 

Monica27

Vekt start tråd: 83,3 kg

Vekt 1 uke etter trådstart: 82

Vekt 2 uker etter trådstart: 80,7

Vektnedgang totalt: 2,6

Vektnedgang siste veke: 1,3

 

Stå på!!![/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monica27
hvor mye spiser du da?? jeg veier 83' date='5 nå.. men årssen kalrer u å gå ned nesten tre kilo på to uker a?[/quote']

 

Hadde influensa fra forrige søndag til onsdag, og det vart som sagt litt lite mat då. Derfor trur eg at eg har gått ned for masse desse to vekene, at det ikkje er heilt reelt. Trur at det vil flate seg ut no når eg er frisk igjen. Målet til neste mandag er egentlig å holde meg der eg er, har ikkje forventning om å gå ned noko særlig. Planen min er å følge meny 2, med 1600 kcal pr dag. Har ingen planer eller forventning om å gå ned i same tempo som eg har gjort desse to vekene framover, då er det noko som ikkje stemmer... Sjølv om det alltid er kjekt å sjå at det går fort nedover!!:)

 

 

Stå på folkens!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monica27

Hei

 

Då har nok ei veke gått!! Denne veka sto eg stille, noke som egentlig ikkje var anna enn forventa.

 

Monica27

Vekt start tråd: 83,3 kg

Vekt 1 uke etter trådstart: 82

Vekt 2 uker etter trådstart: 80,7

Vekt 3 uker etter trådstart: 80,7

Vektnedgang totalt: 2,6

Vektnedgang siste veke: 0

 

Men merker at eg virkelig må skjerpe meg med rutinene mine, dei skeier heilt ut i helgene. Er ein person som rett og slett ikkje er svolten om morgonen, so i helga kan eg då prestere å ete frukost kl 16. Eg er fullstendig klar over at d har er heilt på tryne og at eg ikkje får igang forbrenninga og alt d der..... Men eg gløymer rett å slett å ete når eg ikkje kjenner at eg er svolten. So her må det full skjerpings til!! Vekene går egentlig ganske greitt, men har ikkje fått komt igang skikkelig med treninga enno.

 

Korleis går det med solskinnet og Trine28?? Er dokke fortsatt her?

 

Stå på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg som ikke skulle dette av lasset denne gangen' date=' men hva skjedde tror dere? joda, alt gikk dritt.. er jo større nå enn noen gang.. og ser nå at jeg ikke rekker å få den sommeren jeg vil. det gjør meg jo ikke akkurat i godt humør... vel, nå fikk jeg det ut..

 

Dere da?

 

håper dere har klart dere bedre enn meg, unner dere det.. Er bare såååååå vanskelig. Går bra en liten periode og derretter dritt igjen...

 

trente 2 ganger i forrige uke og det var det

 

tittet tilbake på vektkurven min her inne og har gått opp 10 kg på 5 mnd...... er det mulig? vet det er det da..

 

hjelp.............................................................

 

klem trine[/quote']

 

Jeg har ikke noe med det, men klarer ikke å la være å tenke når jeg leser innlegget ditt: har du også et stoffskifteproblem? Eller spiser du bare helt gæernt? Kanskje du burde få sjekket det for sikkerhets skyld? Det er helt enkelt ved hjelp av en blodprøve som måler hormonnivåene dine.

 

anto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er ei trebarnsmamma på 35 år, er 1.63 høy, og veide 89,5, sist uke. Etter to relativt tette svangerskap, så fant jeg omsider ut at det var på tide å gjøre noe for og med helsa mi (tok ganske lang tid det altså). Tror jeg sånn gjennomsnittlig har fått i meg 4000 kcal pr. dag, og er nå nede i 1900 kcal (meny 3). Syns det er hardt, fordi jeg blir så fort sulten, drikker over 2,5 ltr vann pr. dag. Kjenner at hodet ikke helt henger med. Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monica27

Forskjellige tips:

- ete mange og små måltid med jamne mellomrom gjennom dagen, ha faste rutiner på når du skal ete for å holde forbrenninga oppe.

- drikk gjerne vatn litt før måltidet for å bli fortare mett

- del opp fruktrasjonen og et frukt inn imellom dei faste måltida, for å dempe sultfølelse.

- husk å velge magre produkter slik at du kan ete meir og bli mett. Dersom du velger usunne alternativ må du ete mindre og blir i tillegg mindre mett.

 

Hmmm... det var ting eg kom på i farta.. Veit ikkje om det var nyttig eller ikkje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solskinnet

Ja, jeg er her fremdeles. Gikk ned 700gram sist uke. Hadde da en joggetur og to svømmeøkter og en gåtur på fjellet på 1,5 time.

Denne uken har det vært dårlig med aktivitet, samboeren min er skikkelig syk og jeg må nesten pleie han litt.

 

Stå på videre! Ikke lenge til sommer og bikini;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solskinnet

Hvordan går det med dere?

Hadde dårlig tid igår etter jobben/studiene og pleier da å ty til fast food, men siden jeg prøver å være sunn nå så lagde jeg lapskaus. Gikk veldig fort og lett.

Kokte først skinkebiff i strimler i litt vann i ca 10 min, før jeg puttet oppi en pakke lapskausblanding (frossen) og krydder. Alt var ferdig på under 20 min. Regnet ut kaloriinnhold på under 500 :) Veldig godt var det også:)

(jeg spiste da halvparten og kjæresten min spiste resten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...