Gå til innhold

Sukk...


Gjest schnella

Anbefalte innlegg

Nå er jeg ganske oppgitt. Forrige uke gikk det skikkelig dårlig, spiste både godteri og drakk alkohol. Jeg spiste likevel mindre kcal enn det jeg forbrenner på en dag, så i teorien skulle man vel da gå ned i vekt? I stedet finner jeg ut at jeg har gått opp igjen, 500 gram. Vet jo at dette kun er min egen feil, men det er så lite motiverende. Jeg har også lagt på meg de stakkarslige cm jeg hadde tatt av. Nå har jeg bare lyst til å gi opp alt!

 

I tillegg prøver jeg å slutte å røyke, og da er det så ufattelig vanskelig å ikke kunne stappe munnen full av godteri. Noen som har hatt suksess med både røykeslutt og endring av kosthold samtidig? Jeg vil så gjerne få det til, men røyken frister veldig mye. Prøver å spise masse frukt når suget melder seg, men det er overhodet ikke det samme. Ingenting kan sammenlignes med godteri. Hjelp! :) Jeg er så lei og sliten, lei av å telle kcal og veie mat, og jeg hater å tenke på mat konstant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Må føles ganske kjipt. Det er ikke meningen å være demotiverende, men kanskje det beste hadde vært å fokusere kun på en av tingene om gangen? Kroppen får jo helt sjokk av alle endringene på en gang... Et alternativ kan jo være å gå til innkjøp av et heftig lager av nikotintyggis/plaster og kromtabeletter og håpe det virker?

 

For meg begynte denne endringen med at jeg satt meg ned og tenkte seriøst igjennom hvordan jeg brukte mat i livet mitt. At jeg hadde en tendens til å proppe meg full av alt mulig når jeg var lei, trist, glad, sint, stressa, forelska, ikke forelska...uansett! Jeg arbeider fortsatt med å fjerne de mentale feilkoblingene til mat. Mat skal spises for å få næring, eller for nytelsen, ikke som psykisk "hjelp" mot det ene og andre. En god tanke som begynte å sige inn i hodet mitt i det hånda var på vei ned i godteposten var "Hjelper dette egentlig på problemet mitt?" - svaret er alltid nei.

 

Og tenk: Hjelper det på noenting som helst å gi opp nå? Nei :) Du kan ikke endre forrige uke, men du kan bestemme hvordan neste skal være!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...