Gå til innhold

motløs....


Gjest mocci

Anbefalte innlegg

Jeg spiser sundt og prøver og drikke så mye vann som mulig, men når det kommer til treningen så er jeg helt motløs.

Har aldri vært noe glad i og trene, og har ikke tilgang til svømmehall eller treningssenter her jeg bor.

Men har kjøpt meg treningsvideo som jeg prøver og følge opp samt litt tur gåing, men det frister aldri så må nesten presse meg til det for at jeg vet at det hjelper på vekta,er det flere som har samme problemet? Mitt problem området ligg mest på magen, noen som et om noen morsomme samt effektive trenings måter hovedsakelig for dette området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Har du noen du kan kaste ball med?

 

Isåfall kan dere sitte på gulvet med ansiktet mot hverandre.

Litt avstand slik at beina bare er litt bøyd. Tærne mot hverandre ørlitt over gulvet.

 

Bruk kroppen til å kaste ballen, ikke armstyrke.

Len deg forover og kast til den som sitter mot deg.

Når du skal ta imot, ta imot med kroppen slik at du demper kastet, dvs la ballens retning skyve deg bakover så langt ned på gulvet du kommer. Deretter trekker du deg opp etter magemusklene og kaster ballen tilbake ved å dra kroppen framover.

 

Ballen kan godt ha en del tyngde. Det beste er en såkalt "medisinball" på en 3 - 4 kilo. Dersom du ikke har eller kan skaffe noe sånt, så bruk det du har.

 

Dere kan kaste en sammerullet matte eller lignende også. Hovedsaken er at du bruker kroppen å bevege ballen med. Armer/hende skal bare lede ballen i riktig retning.

 

Dette gjorde jeg med min personige trener, og det fungerte utrolig bra.

Er kjempesterk i magen :-)

 

 

antonia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Å, en "slektning". Jeg synes alle her trener og trener.

Jeg orker ikke, greier ikke somle meg til, kommer meg aldri i gang.

Og jeg også har mage!!!!

Flott med den ballgreia. Får utfordre min kjære til å orke "leke" litt med meg :-)).

Det er noe med motivasjonen til noe som er så ork som jeg strever med.

Heldige de som kjenner glede med trening. jeg har bare sta sur vilje de gangene jeg tvinger meg til.

Jeg vet jeg vet jeg vet hvor bra det er for meg :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Jeg har vært sånn, jeg også, og er det kanskje delvis fortsatt? Men når jeg begynte for noen uker siden var jeg så heldig å dette borti en time med spinning og styrketrening på treningssenteret som jeg virkelig likte. Da løsnet det litt for meg. Har funnet ut at om jeg trener minimum 1 gang med kondisjon og 1 gang styrke i uka, skal jeg si meg fornøyd med det, alt over det er bare bonus.

 

I tillegg har jeg funnet ut at jeg må gjøre det enkelt for meg selv å trene. Jeg skal ikke bruke en time på å finne frem treningstøy og alt det der, da kan motivasjonen forsvinne før jeg kommer meg ut døra. Så jeg har kjøpt flere skift med treningsklær (billig, HM), og har en fast bag med såpe, sjampo, handkle og slikt liggende klar. Til sist har jeg investert i en stepmaskin og aerolates-dvd her til hjemmebruk, til de ukene hvor jeg bare ikke orker å dra på senter.

 

Disse tingene har virket for meg, og når jeg først kom i gang bygger motivasjonen seg opp fra uke til uke, for jeg ser fremgangen. Jeg kan også anbefale boka Litt Lettere fra de som står bak Vektklubben på VG. Der er det mange bra treningstips, og et program man kan følge over 11 eller 12 uker, husker ikke helt. Motiverende å bla seg bakover i boka og lese om hvor bra fremgang man får bare man holder ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry... mente ikke å komme med løftet finger og gode råd. Det med å leke var bare et forslag....

 

Jeg hadde det skikkelig kjipt med å komme igang med å trene jeg også.

Dagene bare gikk. Ukene også. jeg tenkte stadig på det. Ikke med sur motvilje, men nærmest med en sånn likegyldighet. "Fint at dere andre trener, men det angår da virkelig ikke meg".

 

Så traff jeg ei jente på trikken en dag. Ei jeg kjenner litt, men ikke har sett på lenge. Hun jobber som personlig trener på et senter, og hun sa til meg: det tar 3 ganger å gjøre det til en vane å trene.

Jeg tenkte, ok. 3 ganger, det kan jeg faktisk TVINGE meg til.

Jeg tvang meg ut.

En gang hver uke.

Den fjerde uka var litt av motviljen brutt ned, men den var forsåvidt der litt...

Så den fjerde uken gikk jeg 2 ganger.

Den femte uken kjente jeg at det kanskje var litt ok.. jeg kunne legge på litt på vektene. Og det tok jo ikke lang tid.

 

20 minutter oppvarming (GÅ på tredemølle i litt kjapp fart mens jeg hørte på yndligsmusikken). Deretter 30 minutter med vektløfting etter et program jeg fikk av en treningsveileder på senteret.

 

Jeg er ikke alltid like flink nå heller.

Denne uken har jeg ikke trent. F eks.

 

Men i uka som kommer har jeg som mål å gå minst EN gang.

Om det er flinkt eller ikke?

Nei. Det handler ikke om det.

Det handler om at da har jeg tid for meg selv.

Da handler hele greia bare om meg.

 

Og jeg er jo freda, ikke sant.

antonia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig!

 

Jeg trener sammen med en dame.

Dvs.. jeg trener ikke egentlig sammen med henne, hun bare er alltid på helsestudioet når jeg er der, og havner nesten alltid på tredemølla ved siden av meg.

 

Hun fortalte meg at hun GÅR.

 

Hun bare går og går og går på den tredemølla, med musikken på full guffe. Tømmer hodet. Slapper av og går av seg alt stress og mas.

 

Jeg spurte henne da..

"Er det ikke DYRT å betale 500 pr måned bare for å GÅ??"

Hun lo, og sa: "Jo, men det er verdt hver eneste krone å komme vekk hjemmefra og bare være helt for seg sjøl en time eller to noen ganger i uka.

 

Well... vet ikke.. jeg hadde nok knskje prioritert litt annerledes, skjønt.. hvem vet?

 

Selv løfter jeg vekter, og jeg løfter tungt.

Det brenner en del kalorier, samtidig som det definitivt gjør noe med centimeterne rundt hele kroppen.

 

Har bare gått ned 3 kilo siden jeg startet for 6 uker siden, men har gått ned mer enn 20 cm overalt, og det er jeg kjempefornøyd med :-)

 

Kult at du tar utfordringen.

Jeg skal også betrakte meg som utfordret.

 

antonia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...