Gå til innhold

17. mai er målet!!! 6 -7 kg ned...Noen som blir med???


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Ja Lottis... vi har hatt en flott dag... dvs at jeg har vært på forelesning på dagtid, men jeg hadde lagd muffins med blå og grønn glasur, og med sjokolade som pynt på toppen- samt at jeg hadde lagd gele i to farger oppå hverandre i blanke engangskopper med smågodteri oppi.. som svevde midti i glasset... he he... og dette hadde han med seg i barnehagen, og du skal tro det var stas...

 

I ettermiddag koste vi oss med pannekaker.. for det er hans livrett... og med gele og kake til dessert (jeg spiste ingen gele, men smakte litt kake)... Så lekte vi sammen hele familien..og det elsker ungene, når både jeg og min mann er med å leker sammen med dem...det er da gjemsel...og litt sånn lekeslossing som er favoritter.. he he...

 

Alt i alt... en herlig dag... og så skal vi ha barneselskap på lørdag...og familieselskap på tirsdag.... puh.... og midt oppi dette holder jeg nå på med dybde i psykisk helse....he he... Jeg er et rivjern har jeg funnet ut... he he...neida.. :)

 

Ha en flott kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 798
  • Created
  • Siste svar
Gjest Mamsen 69

med sønnen din idag Isabel!!! Så herlig å høre hvordan dere har kost dere:)

 

Ellers kommer jeg sterkere tilbake imorra, er helt kaputt sov ikke 1 minutt sist natt så nå vil jeg legge meg, hehe

 

Dagens kalorier ble bare 1080 (jaja jeg vet det... altfor lavt) og 1,2 liter vann

Imorra skal alt se bedre ut. Formen har ikke vært på topp akkurat..

 

Nattaklemmer til dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...til Lillegutten Isabel, som nå begynner å bli stor gutt.. :)

 

1422 kcal idag, har kost meg med hjemmelaget fruktsalat m/melon, pære, banan og vaniljekesam.. Mens min kjære spiser pizza.. Han har jobbet overtid, så jeg spiste rester fra igår, fiskekaker, potet og gr.saker til middag tidligere idag.

 

har vært å gått 1t 10min i skogsløype idag. Skal vælve meg ned på gulvet å ta situps + armhevninger nå straks..

 

Håper morgendagen blir bedre da Merwell.. :)

 

Vi "snakkes"..

God kveld.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lottis75

Men selv om jeg er med godt mot og egentlig vet at jeg ikke har gått ned noe gleder jeg meg til bli ferdig i kveld og bite tennene sammen og fortsette:)

 

Tror kroppen min trekker vann når den får brød og hvetemel...Nå er det helt slutt på det. Knekkebrød er tingen:)

 

Gleder meg sånn til helg jeg nå. skal kose oss sånn hjemme..turer,hagen og ligge rett ut på sofaen og kose oss fredagkveld....

en dag igjen...jippi!!

 

Ha en fin dag!

 

Klem g035.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Da er jeg på plass igjen, etter en natt med god søvn

 

lottis, jeg tror det er noe med det du sier, brød og hvetemel... Du kan jo prøve spelt og se? Ellers spiser jeg bare ryvita rug og spelt knekkebrød (Meny) og det virker!

Nå skal jeg vaske hus, og se om jeg får tid til å gå tur idag. Idag er det full fart i hele dag: Husvask, plante litt ute, samvær, handle med ungene (de vil ha ny jakke og seng...) være med noen på jobb på en utstilling og så til slutt ut og spise middag ikveld (på pizzarestaurant, hehe...men de har mye annet godt der da)

 

Det skal bli godt med helg, skal bare kose oss vi også:)

Jeg har sagt til ungene at vi skal ha rom-konkurranse, og det går ut på at hver og en (størstemann blir ikke med tror jeg, men de andre 5 er veldig ivrige) må vaske og rydde på rommet sitt, og premien er en stor banansplitt til de som får godkjent rommet. Vinneren får en kjempestor med litt snop oppi også, hehe. Dette er populært og alle tar i og holder på. Og, lørdag er lørdag, da blir dette lørdagsgodtet:p

Syns dette er en lur ide, jeg får rydda romma og de får noe de elsker hehe

 

Dere må ha en strålende dag, og lykke til på kurset idag lottis:)

s040.gif

 

Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lottis75

Den skal jeg bruke på barna når de blir litt større.

 

Ellers har jeg og lille tulla vært ute og trillet en rolig tur i dag. Nå sover hun søtt i senga si og håper det blir en stund:)

 

Du er også et rivjern merwell.Du og Isabel,Helt utrolig hvor flinke dere er..holder koken!!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Hehe.. ja denne funker ihvertfall på mine barn:)

 

Du er vel ikke noe mindre rivjern du lottis, det skal du bare vite!

 

Syns igrunn vi er utrolig flinke alle vi her, holder ut, og rapporter jevnlig..

 

Nå fikk jeg beskjed fra barnevernet at mor ikke har kommet eller tatt kontakt med dem før samvær idag så da tar jeg med meg ungene og drar ut istedet...Mye hyggeligere det!

Da gjenstår far imorra, og han kommer... så kan vi puste ut og begynne å nyte at det er helg:p

 

Så langt idag har jeg bare holdt på i huset og vært og handla så nå skal det bli godt med litt luft

 

Snakkes senere, og jeg håper du fikk slappa av litt mens tulla sov

p040.gif

 

Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snart over og jeg har vært flink til og trimme og drikke vann,spiser ca 1300-1400.blir så som så med og legge inn matinntaket,er sliten ofte etter en lang dag og orker ikke og sette meg for og legge inn.nå får jeg orden m ungene etter trening,det lukter svett treningstøy i hele leiliheten!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lottis75

Opp 300 gram.Tror kroppen stritter i mot når den får brød....Veide meg tirsdagkveld og da viste den 2 kg opp så da skal jeg vel være fornøyd at mitt lille overtramp med maaaassseee brød ikke gjorde større utslag. og ikke minst...et stort spark bak...Neste uke er det siste kurskveld og da skal jeg vise dem.....

 

 

Nå har jeg spist middag og snart klar for kvelden...

 

Kommer tilbake senere..

 

 

KLEM

MINE MÅL

29/3-79,3

5/4- Påske

12/4-78,5-(78,1)

19/4-77,7-(77,3)

26/4-77,0-(77,6):)

3/5-76,2

10/5-75,5

17/5-75,0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mine kjære... he he (jeg kan vel kalle dere det nå.... for dere er virkelig et kjært og nødvendig gode for meg...:))

 

Nå i kveld har jeg vært i skogen med hunden min og jogga 8 km. Deilig...og en herlig rekreasjon for meg og min mentale helse:) Nå skal jeg ta mine sit ups for kelden... for det er det virkelig lenge siden jeg gjort...:)

 

Jeg har ikke helt oversikt over hvor mange kcal jeg spiser om dagen.. for jeg har ikke registrert noe den siste tiden. Jeg prøver å spise lite og ofte...og sunt... uten å reflektere så alt for mye over det. Jeg kommer sterkere tilbake med en mer nøyaktig registering og kontroll neste uke... så får jeg håpe dette holder meg på stedet hvil... i hvertfall.--- he he

 

Lottis... kjære deg min venn... tenk ikke på den oppgangen, selv om jeg vet at det er vanskelig. Men som du selv sier, bruk det til noe positivt... så kommer det andre resultater neste uke skal du se..... Du er jo sååå flink, og har flotte resultater!!!! Jeg vet ikke om det har med brødet å gjøre, for i følge Grete Roede er jo en kcal, en kcal, samme hva du spiser.. men vi fungerer jo forskjellig, og det er jo mye søkelys på brød og karbohydrater for tiden.. jeg for min del klarer meg ikke helt uten brød... og det har ingen innvirkning på meg da jeg følger opplegget til punkt og prikke....

 

Nå skal jeg igang med å lage mer gele.... til helgens barneparty... blir koselig..og utfordrende med den store sjokoladekaken... he he

 

Ha en god kveld

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Mine kalorier igår ble også desverre bare 1077 og 1,5 liter vann ( Skal skjerpe meg i helga, formen har ikke vært helt på topp, så har hatt 2 dager hvor jeg ikke har vært sulten..)

lottis, det var jo positivt at det bare ble 300 gram da:) Men kutt ut brødet så tror jeg du vil se forandringer... selv om en kalori er en kalori, så er det som Isabel sier, vi reagerer forskjellig. Kroppen min vil ikke ha hvetemel, da sitter kiloene som lim, men prøv deg frem:)

Isabel, du er en humørspreder, og utrolig flink!! Skjønner ikke at du orker all treninga, du er helt rå!!

 

 

Ha en flott dag dere, og nyt varmen som skal komme idag!

 

Klemmer fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lottis75

Håper virkelig du blir bedre snart. a060.gif

Jeg må innrømme at det ble ett skikkelig slag i fjeset når jeg gikk på vekta i går. Har vært flink hele veien..spist og telt. Trent og vært aktiv...men fikk ikke betalt denne gangen,men nå er det ny uke og dette stopper ikke meg...jeg ble bare enda mer innbitt på å klare dette:)

 

Ha en fin dag Gjengen!!!

 

 

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. nå er det jammen fredag igjen.... Som vanlig har uka gått kjempefort, og jeg syns det har gått veldig greit.. Tror helgen kan bli litt utfordrende, skal være hjemme alene helt til mandag etteriddag.. Da har jeg hatt lett for å skeie ut med lettvinte middager (og da så klart usunne)... Men må jo ta meg selv i nakken nå..

 

Sånn er det bare Lottis, du har jo gjort det SÅ bra hele perioden at det er klart det må butte i mot litt innimellom.. (du ser jo på et par av oss andre.. hehe.. butter i mot litt innimellom her og).. :)

 

SportyIsabel, bør vi vel begynne å kalle deg nå??? :) Du får nok holdt deg ganske stabilt siden du får til løpeturene dine...

 

Igår ble det 1268 kcal på meg og ca 1,5ltr. vann..

 

Her må det jobbes.

Nyt dagen og solen som kommer.

Klem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lottis75

SPORTYISABEL d055.gif er navnet nå synes jeg også... Hun er helt rå...midt i skole,jobb og bursdag går hun ut å løper en lang tur..............Helt fantastisk jente:)

 

Det å være hjemme alene synes jeg er vanskelig også. Man blir så lett fristet,men det som ofte redder meg er planlegging og innkjøp i forkant. fruktsalat og deilige salater...Vi skal ha salat i kveld og fruktsalat.

Nå skal jeg ta fatt på helgevasken.så skal vi ut å trille en tur:)

 

Ha en deilig fredag!!

 

Klem s020.gif

ENDELIG VÅR!!!!!NYT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Så søt den var da lottis, godt med en klem så jeg sender en tilbake

h020.gif

 

Håper formen blir bedre iløpet av helga, og skal prøve å sove ut for jeg sov lite inatt også, og da blir jeg litt 'uggen'.

Og ikke tenk så mye på de grammene, det går litt opp og ned, men det er sluttresultatet som teller, og så lenge du står på så går det rette veien:)

 

Helt enig i at isabel er SportyIsabel!! Hun er virkelig flink og sporty!

 

lottis, hva sier mannen din til salat til middag da? Min skal ha 'ordentlig' middag hver dag, og jeg tror han hadee grint på nesa hvis det var middagen... men det hadde passa bra for meg, selv om jeg også helst vil ha poteter...

 

 

Nå skal jeg spise litt (er sulten igjen idag, hehe) og vaske ferdig der jeg slapp igår... a065.gif

 

En varm solklem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Nå har jeg lagd risgrøt til ungene slik at de spiser litt før vi skal ha samvær etterpå, så spise vi noe til kvelden istedet..

Jeg spiste 150 g grøt, og det ble faktisk ikke mer enn 142 kalorier:) Hadde splenda oppå da...

 

Har fått vaska og gjort meg fedig, men er litt gåen, så gleder meg til å bare slappe av i helga tror jeg... Skal ikke på jobb før onsdag så det skal bli helt nydelig:p

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det omsidig helg :-D har vært en hektisk uke men jeg kan si at jeg har hatt noen bra dager... og jeg gleder meg til tirsdag.. vet at jeg har måttet oppjusteret målet mitt... men jeg er i gang og det er det viktigste!! Den 25/4 ble det ca 1450 og i går ble det 1591... ser at jeg kanskje ligger litt høyere en dere men jeg får prøve og regne ut når jeg får vekten på tirsdag... Har også klart og kara meg til noen trimpoeng denne uken... Og så nå står helgen for tur med sine utfordringer... men det må bare gå bra!!!! Dere må alle ha en super sunn helg!! Og kos dere!!!

 

Ser at her er flere som jukse måler litt på vekten... og jeg har full forståelse for den... men prøver og ikke gjøre det så ofte blir litt demotivert når jeg ikke går ned fort nok eller at vekten går opp.... Og ikke gi opp med litt motgang det har jeg en stygg vane med!! Men dette kan vi gjøre for vi er flinke og en super gjeng.

 

Må si at jeg ikke får kikket innom så ofte som jeg skulle ha ønsket men jeg leser alt dere skriver.... selv om det er noen dager gammelt så synest jeg det er kjempemotiverende!!!! Så stå på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...da var det jammen blitt helg igjen.. Og nyt den i fulle drag alle mann.. Ser jo ut som om været blir på vår side, håper det er likt for alle...

 

Idag har vært en trist dag, begravelse til en kamerat i gjengen. Så matlysten er ikke helt på topp idag. Man blir minnet på hvor skjørt livet er, og hvor kort det kan være. Så lev i nuet og husk og fortelle de du er glad i hvor mye de betyr for deg..

 

Ønsker alle en kos fredagskveld og en fin helg.

Klem fra meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lottis75

er glad i.

Det er så viktig å vise og fortelle hverandre at man er glad i hverandre.Det koster så lite,men betyr så masse....

 

Vi skal kose oss i hele helgen...nyte å bare være hjemme...DEILIG!! Imorgen kl halv elve har jeg avtale med en venninne om at vi skal gå laaaaang tur på staver i skogen.Så skal vi drikke kaffe sammen etterpå:) Etter dette skal jeg bare tusle rundt i hagen og nyte. Søndag skal vi til mamma og pappa og feire mamma sin bursdag. Mammaen min er 62 og super sprek!!!! hun skal få en sportsbh av oss. hun trener 4 ganger i uka. spinning,høypuls og vekt-trening.. maten vi får hos dem er alltid sunn og utrolig god:) Jeg gleder meg sånn...Kake blir det men alltid også masse frukt..Derfor lett alternativ for meg:)

Jeg snakket med min Grete Roede kursleder i dag og hun anbefalte meg å spise annen hver time...8-10-12-14-16-18-20 Hvert et forsøk!!! 1600 skal jeg holde meg på og trene like mye:)Jeg trår til igjen......

 

 

Ha en fin kveld jenter nyt været.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så leit ,slank 30,at du har mistet en venn. Tyr 74 takk for det,barnslig og bli så glad for at den passet,men det var så morro at jeg tok en 1t gå tur til!nå er det grove fullkornwraps m mager kjøtt deig og salat.ha en fin kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... å lese at dere kaller meg for sportyIsabel... he he.... Kan jo ikke gjøre annet enn å bukke og neie, og ta det i mot med et stort TAKK.... he he:D Om jeg er like enig er jeg ikke så sikker på...:) I fjor på samme tid løpte jeg mellom 8 km og 1,5 mil 6 ganger i uka.... så jeg har litt å gå før jeg er der igjen... he he... Blir så glad for å høre at du Merwell syns jeg er en humørspreder, for det fineste i livet, er faktisk for meg å ha evnen til å kunne gjøre andre glad, nå og da...:)

 

Åååå det er en herlig følelse å gå inn i en str. som man har lengtet etter å komme inni igjen... Grattis Kreps!!!!

 

Tyr: at du ikke er her inne like ofte som oss skal vi klare å leve med, men om du uteblir helt, da blir det litt værre å leve... he he;) Syns du er flink og står på. Herlig!!

 

Lottis og Merwell... dere to ligger jo ann til de beste resultatene her inne.. så dere er noen RIVJERN ja, og meget motiverende for oss andre (og da særlig meg selv... he he) som ikke er like strukturert... Igjen.. Herlig!!! (herlig er et ord som ofte blir brukt av meg... he he...)

 

Slank... vi kommer i mål vi også... og selv om du skal være alene i helgen så klarer du dette. Jeg syns ofte det er lettere å lage sunne alternativer da jeg er alene.. for da er det ingen andre "smaker" og meninger å ta hensyn til... he he.. Hva gjelder din kamerat: Kondolerer. Ikke enkelt alt i dette livet... og når man ser slik på det, i et annet perspektiv, blir slanking av noen kg egentlig en bagatell... i det store og det hele...

 

Nå er det sjokoladekremen som skal på plass på kaka... så vi snakkes... God helg mine venner...Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg måtte prøve resten av sommer tøyet men det var ikke like oppmuntrene.......blir str 40 litt utover også men jeg skal bruke den i str 38 for alt den er verdt!blir litt lureri men det hjelper litt på motivasjonen og det teller mer.straks ut på en liten gå tur....DET nydlige været,ha en flott dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Koslig å lese alle innleggene deres!!

Tallene mine fra igår ble 1390 kalorier og 2 liter vann + en boks pepsi max

 

Så trist at du har mistet en venn slank, det er såå vondt og trist. Håper det går bra med deg og at du får en fin helg! Og, det er som du sier viktig å vise at man er glad i de man er, for man vet aldri hva morgendagen bringer...

 

Tyr, bra at du er med, og du er her jevnlig, så det er bra:)

 

lottis, jeg håper du har en herlig dag på tur!! For et vær, det må man jo bare nyte, hehe

 

Isabel, du må ha en fin bursdagsfeiring idag, og kose deg med besøket! Og, jeg er sikker på at du sprer godt humør rundt deg hjemme også, du virker som ei glad-jente, og ei som ikke gir opp!! Du har vel ikke akkurat like god tid til å løpe de distansene nå men det du gjør er helt sikkert mer enn bra nok! Men du høres ut til å kose deg med det, og da får man jo overskudd..

 

 

Når det gjelder klær har jeg snart ikke mer som passer jeg. Må ha belter på alt og noe av de fineste buksene må jeg gi bort... Men, det er jo egentlig bra, så jeg får heller kjøpe meg noen nye etterhvert:) Ikke alle er like fine med belter på som snurper sammen...

 

Ha en super lørdag alle sammen så snakkes vi senere idag

 

Klemmer 084.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lottis75

Vi var å trente i over en time og hadde en gjennomsnitt puls på 130....Bra mange kcal som forsvant nå...

 

Så koselig at så mange henger med om dagen...Kjempestas!!!

 

Hvordan er formen kjære Merwell?? Hvordan gikk samværet i går. Er det slitsomt??Hvor mange barn har du som er foster barn..utrolig tøft av deg og ta vare på så mange barn...Du virker som en fantastisk mor!!!

 

 

Nå har jeg spist måltid nr tre i dag.spiser annen hver time og ca 200 hver gang...kick på kroppen...Skal opp i dusjen og så skal vi ut på tur.

Ha en fantastisk dag alle venner!! Håper du får en flott bursdag for sønnen din Isabel. Nyt og unn deg et deilig stykke kake. for det har du fortjent:)

 

Klem fra hun som er gleder seg til de siste fem er vekk og kroppen kanm ta i mot deilig sol.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...