Gå til innhold

17. mai er målet!!! 6 -7 kg ned...Noen som blir med???


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Gjest Mamsen 69

Formen er fin idag, det hjalp å sove godt og lenge idag:)

Vi har et fosterbarn, minstemann som snart fyller 7 år. Samværet gikk greit, men det er utrolig slitsomt og det tar på... Mor kom ikke på torsdag så da slapp vi heldigvis med den ene dagen.

Slitsomt?...Det som er slitsomt er desverre systemet, alt tar så lang tid, og de biologiske foreldrene har veldig store rettigheter, selv om det ikke er det beste for barna alltid. Og, da er det en veldig lang og vanskelig kamp for å forandre litt på det, og det sliter på meg. Når man ser skadevirkningene samvær kan ha så er det vondt at ikke man kan gjøre det man selv mener er det beste, og at det skal ta både lang tid og kose penger.

Men, jeg håper og tror at saken kommer opp til høsten slik at vi får redusert samværene, og da kan det bli bedre.

Når det gjelder han vi har så er det klart at han har sitt med seg i bagasjen, men vi har vært utrolig heldige og fått verdens beste gutt, og han vil aldri bo hos noen andre enn oss, og det sier han til sine biologiske også, og til barnevernet.

Unger tar tid, og vi er innstilt på at det kan være litt ekstra med barn som ikke har hatt det så greit, men jeg jobber redusert så det går veldig bra:)

(kunne skrevet noen timer om dette, men dette var litt, hehe)

 

Blir i perlehumør når jeg leser hvordan du stråler idag lottis... nesten så jeg føler at jeg var med på tur, hehe

 

Kos deg videre og nyt denne herlige dagen

 

Klem fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 798
  • Created
  • Siste svar

dagens tur på 1 t er unna gjordt.

lottis jeg tror jeg skal prøve rådet ditt og spise hver annen time. så flink du er!

 

 

merwell.det er sånne mennesker som dere som gjør at disse barna blir" folk",at de klarer seg og har en liten del av barndommen som et godt minne.flott at du har kapasitet til det!

 

 

ha en flott helg i sola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og jeg sitter godt plassert i sofaen.. he he. Jeg sto tidlig opp i dag og pyntet ferdig kaka sammen med ungene... så skiftet jeg til joggetøyet mitt.. og kl 0900 la jeg ut på en deilig joggetur i sola... Helt herlig :) med sola i ansiktet og gatene alene så tidlig pån, var helt topp!!! Mannen min badet ungene og pyntet dem ferdig.. så da jeg var tilbake trengte jeg bare å dusje og gjøre meg selv klar. Jeg har ikke motstått fristelsen helt i dag... og to kakestykker er fortært... med god samvittighet..ehh... tror jeg... he he.. joda...

 

Jeg er også nå midt i mellom str 38 og 40....og i fjor var jeg en small og helt nede i str 36 i mange modeller..... det er jo fortsatt drømmen :)

 

Tror jeg starter morgendagen også med en tidlig joggetur, men da i skogen og marka...og bikkja... JOHO... Er nok et barnebursdag i mårra... men da hos ei venninne... så der blir det nok også vanskeilig å holde seg unna "drittmat"... men, jeg skal beherske meg...he he.

 

Nå skal jeg lange ut på sofaen resten av kvelden...men først en ting.. Merwell: å være fostermor står det helt klart respekt av!!!! Du er helt rååå!!! Jeg og min mann har også vurdert å være det... og bir nok også det.. bare jeg får eksamene mine i mål...:)

 

Ha en fortreffelig lørdag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Så flink du er kreps! Jeg har bare holdt på i huset og ute idag, og i tillegg har jeg tanteungen på 3,5 år her, og hun er bare så herlig. Nå sover hun søtt og godt i senga mi (har madrass på gulvet som står fast, men hun ville i senga til tante, hehe... bærer henne over når vi legger oss)

Håper det blir som du sier og at det blir folk av ham, og at han er en som klarer seg fordi han har fått de verdiene han har hos oss. Har helt vondt inni meg når han forteller fra det han har opplevd (han er av de få som ikke er lojal mot biologiske)... Sjeldent han forteller noe positivt, og han har nok ikke opplevd mye av det heller.

Isabel, jeg anbefaler det virkelig!! Bare den gleden over å se hvor glad noen blir i deg og hvordan de stoler på at du virkelig er der, det er verdt alt:)

Men, ta det når dere føler at dere har overskudd, for det trengs...

Det var deg virkelig unt, og garantert fortjent å ta 2 kakestykker idag, skulle bare mangle sånn som du har holdt på! Så godt å høre at du har god samvittighet!!

 

Jeg strever litt med trimming i helgene jeg, må innrømme det... elsker å bare slappe av og kose meg med ungene og ha fri. Håper og tenker at jeg skal være flink imorra, men vi får se...

 

Idag har kaloriene blitt 1100, og bare 1 liter vann, men skal få i meg en halv liter til:) a055.gif

 

Nå skal jeg inn på stua og se på The fast and the furious, Tokyo Drift sammen med ungene (de største) så dere må kose dere videre og ha en fortsatt fin lørdagskveld!!

Gleder meg alt til imorra for å komme inn her og 'prate' med dere, hehe

 

Nattaklem fra meg

g025.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... FOR en dag... Jeg og mine søsken har vært hos mine foreldre og sjauet på loft, kjeller og 2 etg. garasje... puh... Fylt en container.... Min lille niese på 5 ble med hjem til meg som er hjemme alene i helgen. Nå har hun sovnet og er så søt i sin rosa pysjamas, i tantes side av sengen ja!!!... :)) Blir sjauing imorgen også...

 

Så idag har det blitt 2 wiener i lompe til lunsj. Og 2 stykker pizza til middag.. Ikke akkurat etter skjema, men enkel servering på dugnad... Men har svettet og holdt på i hele dag, så shit au..

 

yummiii.. kake hørtes godt ut isabel... Nå er jeg litt sulten, og må se å få i meg noe frukt..

 

Klokken er fem på ellve, jeg har endelig fått tatt meg en etterlengtet dusj og skal lange ut på sofaen jeg også..

 

Satser på at niesemor sover leeenge imorgen.. hehe.. Tante er sliten .. hehe..

 

Ønsker alle en fortsatt godt helg..

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lottis75

En siste oppdatering fra meg før jeg finner senga. For en deilig dag:)

Kcal ble 1603 og 2,5 liter vann +en halv liter pepsi max.Vi har grillet og kost oss..

Hadde biff av svin og masse salat... Så vannmelon til kaffen etterpå. Gode venner kom på besøk så jeg tok frem litt Sjokolade og kjeks jeg fant i skapet.Ingen ting rørt fra min side...frister heller ikke lenger..

Svigermor og Svigerfar ringte og fortale at de ville komme neste helg å hjelpe mannen å bygge terrasse..Svigermor vil komme å kose med barna...JIPPI!!

Terrasse og hekk iløpet av en uke....Bra vår dette her:)

 

Sov godt da flotte jenter!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag blir det sykkel tur til gamle byen for og se på "sedov"en stor russisk seilbåt.tror det er 7 km hver vei.....

ut og gå en liten tur ned til butikken ,20 min t/r da ender jeg på 2 tp i dag også.ha en flott dag i sola!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tenkt å få trent på morningen i dag.. men ser ut til at det blir i kveld i stedet for..og det er helt greit... kjenner jeg er sliten i kroppen.....trøtt.. men, nå er det jo slik at jeg får mer energi av å trene.... så det er bare å manne seg opp, bite tenna sammen og gå i gang... he he :)

 

Nå har jeg bestemt meg 110% for at fra og med i mårra skal jeg følge GR- opplegget til punkt og prikke igjen, og da med sikte på å klare et par kg før 17. mai... som forøvrig nærmer seg med stormskritt... Er veldig usikker på hva vekta vil vise i mårra.. men får tro jeg står stille, om ikke annet... :)

 

Jeg skal på to jobbintervjuer til uka, og det blir spennende... Den ene er på grunnskolen, og den andre er på videregående... Hadde min siste kurskveld på tirsdag, så jeg har også litt mer tid til studiene nå i innspurten.. og det er bra!! Siste kurskvelden var rørende med blomster og kake fra elevene mine.. jeg begynte å sippe... he he.. seff.. gjør alltid det. De sa de aldri hadde hatt en så motiverende lærer før.. og lært masse :) Da er jeg fornøyd.

 

Huff.. skal jeg gjøre noe fornuftig i dag da??? får vel komme i gang... er litt treg i avtrekkeren på søndager.... he he

 

Ha en fin dag alle sammen..... Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

isabel,du er flink du også!lykke til på jobb interjuet!!!jeg er også veldig spent på om jeg har gått ned!håper at all trimmen har gitt uttelling.!!!!!nå skal jeg sykle!ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Ja, da er det søndag, og vi skal ut med ungene og kjøre 4 hjuling. Må levere tantabarnet iløpet av dagen også, hun har sovet godt inatt, men 6,30 begynte hun og synge og si til tante at hun var våken, hehe...

Fikk henne i senga mi, og jammen sovna hun igjen og sov til 9,15:)

 

Grattis med intervjuene Isabel, kan godt skjønne at du fikk ros, det er nok helt sant som de sier!! Du er nok utrolig flink:)

 

Slank, pass på og ikke slit deg helt ut, og det er klart du må ha mat, men det var kanskje litt lite spør du meg, etter den lange dagen med hard jobbing? Husk å drikke masse!

 

Kreps, du er blitt en racer på trening, herlig å høre:)

 

lottis, så heldig du er som får besøk til helga, og i tillegg får gjort så mye hjemme, kan lese lang vei hvor godt du har det:D

 

Ha en flott dag kjære dere, og kos dere idag dere også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Ja, da er vi endelig hjemme igjen og vi har grilla på verandaen.

Kjøringen var vellykket og det var masse folk der og ungene fikk kjørt og kost seg. Siste runden hoppet eldstemann på 17 litt galt og slo armen kraftig ned i styret (tror jeg) så nå må vi på legevakta 19,45. Håper ikke den er brukket, men han er ikke den som spør om vi kan dra til legen, så vi får bare håpe på det beste...

 

Ellers har vi hatt en fin helg og bare kost oss:)

 

Trodde jeg hadde spist meg ferdig for idag og skulle rapportere det nå, men havna på 695 kalorier så da venter jeg litt. Må spise litt senere, etter legen, så jeg kommer innom igjen og rapporterer jeg:) (kan jo egentlig unne meg noe usunt, hehe)

 

Klemmer til dere alle

c010.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... så kanskje jeg kan redde meg litt........*ler*... Neidu min kjære... du må nok ha i deg mer enn 700 kcal ja.. hjernen trenger også litt næring... he he

 

CU :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lottis75

I dag har vi kost oss i hagen. mannen har vært å syklet med en kamerat og jeg har raket litt og hatt besøk av en venninne som ville ha litt kaffe.

Så dro vi på bursdag til mamma.Hun fikk en sportsbh og en treningsradio og ble super glad. Vi fikk deilig biffsalat med hjemmelaget salsa og guacomole...Til dessert ostekake...og et digert fruktfat med masse masse deilig frukt:) Så når vi kom hjem ringte en annen venninne og spurte om vi skulle trene.Vi har nå vært ute i skogen og gått på staver, løpt intervaller.544 kcal borte......Nå har jeg trent 16,8 treningspoeng denne uka....veldig fornøyd med det:)

 

Isabell ikke uten grunn du blir døpt SPORTYSUPERISABEL.Ikke uten grunn at du får skryt og beundring av de som er i nærheten av deg..Gratulerer og fortjent!!!!

 

Merwell kjære venn husk litt på deg selv også...viktig å spise nok for å ha overskudd... Hvordan går det med armen..stakkars sønn:)

 

Nå har jeg spist kveldsmat og dagens tall 1465 kcal og 2,5 liter vann.

 

 

i morgen skal jeg på trening på morgenen. Total core og så skal jeg og lille jenta på shopping.Sommerklær. Jeg prøvde en bukse hos mamma i dag og 38 satt fint.

Jeg som har brukt 42. Det var opptur. Men det er rundt magen problemet ligger..

To keisersnitt har satt spor og det er ikke noe morsomt!!!men jeg jobber med saken:)

 

snakkes i morgen da...Sov godt!!

 

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen mine venner, idag sier jeg meg superfornøyd med vektresultatet. 1 kg ned siden forrige mandag.. Utrolig deilig å få litt lønn for strevet.. :))

Har nå gått ned 3kg siden påsken.

 

Dagens tall:

12/3: 77,1

19/3: 76,1

26/3: 76,8

2/4: påsketur

11/4: 77,3 (veide onsdag, og har gått LITT opp igjen kan du si) .. freeez....

16/4: 76,1

23/4: 75,3

30/4: 74,3

7/5:

14/5:

 

Høres ut som om alle har kost seg skikkelig i helgen, jeg har sjauet både lørdag og søndag og kjenner at kroppen er litt sliten. Har ikke fått så mye hvile som den er vant til i helgene. Men... deilig å få tatt et røsk for mine foreldre og hyggelig å hjelpe til også..

 

Kos deg på shopping i dag Lottis, jeg skal ned et par kg til før jeg begynner sommershoppingen. Merker allerede gode resultater rundt magen.. Deiiilig..

 

Lykke til på jobbintervjuer Isabel, alltid spennende.. :)) Og nå prøver vi i 17 dager å sette inn ett extra gir for å se noen fine resultater.. :)

 

Håper armen til "lillegutt" ikke er brukket Merwell? Og så legevakta på en søndag.. blæh.. kjedelig...

 

Nei nå må det jobbes litt. Skal lese litt mer på hva dere har skrevet i løpet av helgen, har bare fått skummet over..

 

Strålende dag til strålende damer/jenter.. ;o)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veslemor

så bra, Slank30 ! Tenker du er fornøyd:)

Jeg skal ikke på vekta før på onsdag, lurer VELDIG på hva den kommer til å vise...dere aner ikke hvor lyst jeg hadde til å bare ta en liiten kikk i dag tidlig..:)

Men men, slevbeherskelse er gull...

Stå på, alle sammen!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Heisann, og beklager, men jeg satt på sykehuset i hele går kveld så det ble ikke flere kalorier desverre på meg...

Hånda virket brukket av legene, men bildene viste ingen brudd så da slapp han gips. Han har veldig vondt, men går med støttebandasje nå så da hjelper det seg nok etter noen dager får vi håpe, selv om legen sa at det kunne ta opptil 1 mnd.

Så flink du har vært lottis, og trent sååå mye!! Du er virkelig flink!!

 

Gratulerer slank!! Det var positivt og deg vel unt etter alt strevet!!! kg er masse, og dette går virkelig riktig vei:)

 

Så flink du er veslemor som klarte å la vekta være idag, hehe:)

 

Jeg kommer innom igjen jeg for å legge inn mine tall, må kopiere dem opp først og da må jeg gå tilbake igjen...

 

Tilbake om et par min:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Målene for idag ser slik ut:

 

26/2: 64 kg

5/3: 62 kg

12/3: 61,8 kg

19/3: 60,8 kg

26/3:59,9 kg

2/4: 59,4 kg

10/4: 61 kg

16/4: 59,1 kg

23/4: 58,2 kg

30/4: 57,7 kg

7/5:

14/5: 58 kg, justert ned til 56 kg ;-)

 

Ja, da var tallene på plass, og jeg ser at det sikkert ikke er lett å nå 56 før 17 mai, men målet er jo egentlig nådd så de 1,7 siste kommer også etterhvert, men kanskje et par uker senere...

Idag har jeg fri, og skal kose meg hjemme. vaske og rydde litt og være masse ute. Skal gå tur også, og trene litt hjemme...

Kos deg på shopping idag lottis, alltid moro med noe nytt:)

 

ha en flott dag alle sammen og nyt det herlige været!!

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lottis75

utrolig bra slank30..husker du at du sa du kunne ønske det var du som gikk ned når jeg gjorde det?nå er det min tur til å kjenne at jeg kunne ønske det var meg.

Jeg har ikke vært på vekta i det siste,men er så himla redd for at jeg nå er inne i en stillestående periode.....prøver å gjøre noen grep,men det ser ut som kroppen streiker litt......Jeg skal jobbe videre med målet og er positiv!!!

 

Merwell:stakkars sønnen din,det hørtes ikke godt ut!!Lov meg og spis nok i dag slik at kroppen får noe å jobbe med?Du fortsetter å gå ned og det er jo fantastisk!!

 

nå prøver jeg å legge lillesøster slik at jeg kan få en rolig stund med å sortere sommertøy,men tror dere hun er villig i dag...neida. hun sov 5 min powernap i bilen i stad på vei hjem fra trening så hun synger og hojer i senga...Storesøster ble igjen hos mormor og morfar til i morgen....

 

 

 

Veslemor,flott at du klarte å ikke gå på vekta...det er sikkeret veldig lurt:)

 

Ha en fin dag så kommer jeg innom senere..

 

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle begynner vel nå å bli vant med at jeg ikke gjøre de store tapene... he he... men her er dagens resultater:

 

26/2: 74 kg

5/3: 74,6kg (+600 g)

12/3: 73 kg ( - 1,6 kg)

19/3: 72,9 kg (- 100g) --> skjerpings må til...

26/3: 72,2 kg

2/4: 72,2 kg

9/4: 73,6 kg

16/4:72,6 kg

23/4: 73 kg

30/4: 73 kg

7/5:

14/5:

17/5: Håper jeg er på 70,6 kg...:)

 

Fra i dag er det fullt opplegg fremover... og nøye planlegging.... Jeg gir meg ikke...:)

 

Håper armen til gutten din snart blir bedre Merwell, hørtes ikke helt bra ut. Til dere ALLE: FLOTTE RESULTATER :)

 

Jeg startet også dagen i dag med en joggetur på 8 km... Herlig... Nå skal jeg vaske litt i huset.. og så litt studier før jeg henter unga... I mårra er det familie- selskap, så da må ting være i orden... men ellers er jeg ikke ei som må ha alt strøkent til enhver tid. Skal jo se at det bor mennesker her... og da særlig unger + ei bikkje.. he he..

 

Snakks senere.... Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Idag skal jeg spise nok, det lover jeg!! Skal bare kose meg idag og i butikken for å handle så da finner jeg nok noe godt, hehe:)

Så typisk at hun rakk den lille luren i bilen da, det er så typisk og kjenner det godt igjen. Får håpe hun sovner etterhvert...

Jeg er sikker på at vekta di har begynt på nedgang igjen, du er jo så flink, og nå har den sikkert kommet seg igjen etter den lille stoppen:) Krysser fingrene jeg!

 

Ser du er innom Isabel! Lykke til idag, ikke slit deg helt ut, og kom innom når du får tid! Alltid så koslig å lese det du skriver:p

 

Klemmzer fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Da har jeg handlet, deilige jordbær, ananas, bananer, epler og druer:)

Sitter nå og koser meg med jordbær, nam nam

k080.gif

 

Angående det å møtes syns jeg Isabel hadde et kjempekoslig forslag, men ser at det kan være vanskelig... men hva med å møtes en dag et sted som er sånn midt i mellom for de fleste da? Iløpet av sommeren....

Det hadde vært utrolig moro å hilse på dere, føler jo at vi har blitt veldig godt kjent og veldig gode venner:p

 

Nå skal jeg sette meg ut og sole meg litt og nyte den siste timen alene:)

 

Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veslemor

Jeg fikk 16 trimpoeng forrige uke, er skikkelig fornøyd:D Er gøy når man trener så mye at man må passe på å spise NOK, og ikke bare passe på å ikke spise så mye..:) Holder meg på ca 1600 kcal per dag, ser at det er det de fleste andre gjør, kanskje litt over, men tror jeg må det...

Stå på, alle sammen, ikke lenge igjen til 17.mai nå!! :)

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Ja, du har vært vedlig flink Veslemor, og må spise det:)

Jeg har akkurat spist middag, fylt rødspette, poteter og tomater som jeg bakte i ovnen:p De andre fikk stekt flesk og knakkpølser:(

 

Ha en god middag dere andre også

n010.gif

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lottis75

full sving i hagen med hekken....Det blir så bra:)

 

Jeg er så lei meg i dag....våre beste venner har bestemt seg for å gå fra hverandre....nei,nei,nei...Det gjør så vondt!!! Vi er blitt like glade i begge to og hadde håpet så indelig at de kunne finne ut av det,men i dag bestemte de seg for å gå fra hverandre:(Heldigvis er det ikke kommet noen barn enda,men de skulle gifte seg.....

 

Når det er sagt er dagen vært veldig fin, Deilig vær,grill,og mye ute... Størstejenta er hos mormor og morfar og storkoser seg som alltid. Hun har fått ny huske og rockering. vært på sykkeltur og cafe. Deilig å få all oppmerksomhet en stund:)

 

Jeg skal trene i morgen kl halv ti. løpe og stav. Er usikker på om jeg får i meg nok mat. Dagens tall er 1548 + 2,5 liter vann. Men så har jeg i tillegg spist endel grønnsaker som jeg ikke orket å regne.. Dette er mitt evige spørsmål...hva tror dere? Er så redd kroppen skal gå i minus...

 

 

Ha en deilig aften!!!

Husk å si til den du er glad i at du er det.....Det er så deilig og høre:)

 

LOttis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Flink mann du har lottis!! men det fortjener du helt garantert også:)

 

Huff, så trist da med vennene deres!! Alltid trist når noen man er glad i går fra hverandre, men godt de fant ut av det før bryllup og barn...

 

Når det gjelder om du får i deg nok er jeg ikke helt sikker siden du trener så mye.. du kan sikkert gjerne øke litt uten at det gjør noe, ta en banan f.eks rett etter trening.

Du ser jo litt også hvor mange kalorier du egentig har igjen etter at du har trukket fra trimmen, og hvis det ser veldig lite ut burde du øke

 

Nå ser jeg på slankekrigen, artig å se hvordan de har det:)

 

Og, er enig i at det er viktig å si at man er glad i noen, man kan aldri høre de for mye

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...