Gå til innhold

17. mai er målet!!! 6 -7 kg ned...Noen som blir med???


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Gjest lottis75

Det var en veldig morsom middag..fikk barndomsminner:)

Jeg husket plutselig at du for noen dager siden spurte om mannen likte salat og det blir jubel her om salat kommer på bordet. Barna også. Han er vant til det hjemifra sånn som meg.Tror det har noe med hav man er vant til. Snik inn deilige salater sammen med vanlig middag så lover jeg at det blir godt likt:)

 

En deilig salat er Krydret biffstrimler fra Gilde 124 kcal pr 100 g helt fantastiske. Med masse deilig krydder og sesamfrø. Avocado,tomat,rødløk,paprika,salat og hva man måtte ønske. Så lager man Guacomole og hjemmelaget salsa.

Ha tortillalefser til eller pitabrød...barna vil iallefall juble....det var det vi fikk servert i går og hun største spiste seg flau:)

 

middagstips tas imot med takk:)

 

Løp å slo på tvn nå...Hørte fra kurslederen min at de spiser 1600 kcal og trener utrolig masse...nesten 6 timer hver dag.....men de har utrolig mye å miste også...

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 798
  • Created
  • Siste svar
Gjest Mamsen 69

Takk for tipset, skal prøve det:)

Hvis jeg vil bruke elgkjøtt da som jeg alltid bruker siden vi jakter, hvordan bør jeg gjøre i forhold til krydder da?

Har masse salat ved siden av middag, men ikke bare salat... det var det jeg mente, hehe... Alle liker salat ved siden av, både store og små.. det samme med grønnsaker.

For å variere litt med poteter pleier jeg å dele poteter i 4, legge dem i langpanna, ha på salt og pepper og den oljen som inneholder kun 1 kalori pr spray (så dette er lite kalorier i) Med skallet på da:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Når du lager den retten, hva bruker du avokadoen til? Til guacomole? Har du oppskrift på guacomole?

Høres godt ut:)

 

Skal ha biffsnadder imorra jeg, med lite stekesmør, masse deilig paprika, rødløk, sopp...nam nam... og salat ved siden av da, og sånne poteter som jeg nevnte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lottis75

løk, sesamfrø,purreløk,hvitløk,ingefær,vegetabilsk olje

 

Jeg tenkte på å begynne å mikse ting inn i salaten for så å ta bort noe slik at middagen noen ganger bare blir salat.Men du har jo et veldig bra kosthold hjemme slik at jeg er sikker på at dere ikke trenger å ta bort noe....:)

Tipset med potet skal jeg adoptere...Det blir det i morgen!!!bra det med spray til olje:)

 

Klem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Når det gjelder kostholdet vårt så er det stort sett sunt og hjemmelaget, og lite fett, men det er jo min mann som er glad i pommes frites og sånt innimellom, og da spiser jeg poteter istedet, hehe...

 

Kjøpte meg forresten wienerpølser idag som er magre, skal bli artig å smake på dem en gang...

 

Takk for tipset du kom med, skal prøve det jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lottis75

som vi grillet i dag...Jeg synes de er gode. Blir litt skrukkete når de er ferdig grillet,men gode på smak..

Mannen synes de smaker lite og grillet Argentinsk lammepølse.......

Så hadde vi Paprika,sopp,asparges rødløk,sukkererter med krydder i folie på grillen..veldig godt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Må le, typisk menn:D Mannen min vil heller ikke ha sånt...men greit det, da får jeg ha de for meg selv:)

 

Jaja, da er det snart fridag imorra (vi går ikke i tog), og det er meldt det samme flotte været. idag har jeg solt meg og det håper jeg på imorra også, innimellom det som skal gjøres...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... til middag....he he... så ikke like magert som dere. Jeg tok visstnok pizza med kylling.. og begrenset meg. Jeg droppet lusj og melkerasjonen i dag for å kunne kose meg der... he he.... I mårra har vi familieselskap, så da blir det fullt hus og stormende jubel..:)

 

Mannen min er faktisk helt enig med meg... og spiser mer enn gjerne de magre pølsene fremfor de "andre"... så her i huset er det kun vanlige pølser til barnas bursdag... Mannen min er ellers også åpen for magre alternativer, og det er bra. Liker stort sett alt jeg lager....(sier han ihvertfall... he he :))

 

Skjønner hva du mener Lottis, for bestevenninna mi ble alene nå i høst...og i dag fikk jeg vite at min søster og mannen skal gå i fra hverandre.... huffameg...jaja.. så lenge alle har det bra..og er fornøyde med avgjørelsen.. så er jeg også fornøyd. Jeg har nok en tendens til å rådgi dem til å tenke nøye over deres valg, ta seg god tid, og uansett avgjørelse.. skal ungenes behov komme først!!! Jeg støtter alltid i slike situasjoner... og dømmer ingen. Alle må få lov å leve sine liv slik de mener det er best for dem... så lenge de ikke glemmer og forsømmer barna, der det er barn i bildet.

 

I mårra tidlig er det trening igjen... gleder meg allerede... er så deilig og herlig ute i skogen...og da særlig tidlig om morningen, for da har jeg skogen alene :)

 

Har vært å handlet litt i dag... til ungene.. måtte ha noe nytt fintøy til selskapet i morgen, og til 17. mai... Dattera mi er virkelig ei "shopping- girl"... he he... og jeg som desperat prøver å oppdra de til å like "andre verdier" enn klær og materielle goder... Jeg ønsker å gi de innsikt i hva som virkelig betyr noe her i livet.. og at medmenneskelighet og empati er noe som stikker dypere og betyr mer enn det å "ha alt"...samt at miljøet og naturen må tas vare på... (nå er det læreren som snakker vettu... he he)...

 

Nei.. får tørke litt støv nå før jeg legger meg...... Natta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil kun kjapt gi et liiite livstegn.. :) Dere er så flinke og effektive til å skrive innpå her, har ikke fått tid til å lese alt enda.. :)

 

Men leste om potetene dine akkurat nå Merwell; jammen merkelig.. For det har jeg akkurat spist.. Vi elsker sånne poteter, og lager det ofte... Deilig med nypoteter!! Lager de gjerne med grovt havsalt og peppermix.. yummi... hadde skinkebiff og salat til.. Ble sen middag idag, da min kjære har kommet fra haugesund hvor han har besøkt en kamerat hele helgen.. Så nå koser vi oss ille da vettu.. hehe.. ;o)

 

God fridag til dere imorgen, skal bli godt å sove litt lenge og nyyte dagen i fint vær..

 

Vi hørs.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kreps69

beklager at jeg er litt sent ute m mål og vekt,var på fotballkamp i går og kom hjem 23 og hadde ikke ork til og sett meg v pcen -selv for dere.

 

midje 79 og vekt 62,3.det skulle vel bli 300gr denne uka og 300 i forje uke,fortsetter jeg med 300 gr i uka når jeg 60kg til st.hans.!!!!!

det er så lett og "spise på seg"de kg men det tar så lang tid og få de av seg!!!

i fjor på denne tida veide jeg 60 kg,tenk om jeg hadde vært flink og holdt meg på den smale sti,da hadde jeg vært i mål nå!!!! vel på tide med litt havregrøt for jeg tar dagens første gå tur.ha en flott dag i sola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Jeg havna på 1447 kalorier igår og 2 liter vann

 

Veslemor, du spiser altfor lite og kroppen din trenger mer næring enn det den fikk igår. Du burde jo spise dobbelt så mye hvis du trener så mye! Husk også å drikke masse...

 

Isabel, kos deg masse med selskap idag, og så deilig at dere er heldige med været, da kan dere sitte ute

Er enig med deg når man først har bestemt seg for å skille seg, da må man gjøre det som er best or barna, og tenke på at de skal slippe å velge noenting, noengang. De skal aldri ha dårlig samvittighet overfor noen, men få lov til å velge det de vil selv...

Har vært i den situasjonen.... og har fantastiske barn som har klart seg bra!

Viktig som du sier at man må lære barna om hva som er viktig her i livet, men vi liker jo også å shoppe, hehe...selv om vi også vet at de egentlig ikke betyr så mye når alt kommer til alt. Men, ungene lærer og vet det når det først betyr noe, det er jeg helt sikker på:)

 

Slank, håper dere hadde det kjempekoslig igår, det er alltid stas når man ikke har sett hverandre på noen dager:)

 

kreps, det er vel sånn med oss alle, hadde vi bare holdt oss der så hadde vi sluppet å ta igjen de kiloene som sniker seg på, for det er lettere å få dem enn å bli kvitt dem:(

Hvordan gikk kampen da?

 

Ha en flott dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Hei alle sammen, har dere hatt en flott dag? Hvordan har selskapet gått Isabel?

 

Vi har vært hjemme bortsett fra en tur til mamma for meg om min 14 åring. Der tok vi oss en tur på isbaren:) jeg tok et glass cola light, og ingen is, hehe Men vi satt ute og koste oss i sola:p

 

Ellers en avslappende dag

 

Middagen er spist, biffsnadder med masse løk, paprika og aromasopp, poteter stekt/bakt i ovnen og brokkoli Nam nam:D

 

Klemmer til dere fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kreps69

vant kampen 3-2,det var så spennene i 2.omg at en av trenerne var kvalm!!ja det blir sånn "duste spising"når det blir hektiske tider og mye og ordne m,da tyr en til lettvinte løsninger som ikke bestandig er de mest kcal riktige.

vel vel i dag har jeg klart og få i meg 1402 kcal og nesten 2 l vann/bonacva.og en liten 40 min tur.

nå er det klar gjøring for morgendagen.ha en fin kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabel

Da var årets familieselskap over..... og det har vært veldig hyggelig og koselig, men, gud så slitsomt... he he... Skulle vært blekksprut til tider... :)

 

Nå skal jeg lange ut på sofaen..... og gjøre ingenting... JOHO...he he

 

Natta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Nå blir dere sikkert imponert! Jeg har vært ute og jogget!!! Tenk det, hehe

Ble en halv time, og gikk litt innimellom fordi jeg hadde med en av ungene som ble sliten, men er egentlig fornøyd med meg selv:)

 

Du har vært flink idag kreps, og kan tenke meg at kampen også var spennende!

 

Stakkars deg Isabel, det er slitsomt med gjester... kos deg på sofaen og slapp velfortjent av!!

 

Jeg har havna på 1145 kalorier idag og 2,5 liter vann + et glass cola light..

 

Ønsker dere alle en fin kveld, og en fin dag imorra

 

Nattaklem fra meg

 

k030.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lottis75

Dagen begynte med en time i trening i skogen. Så dro vi å hentet storesøster hos mormor og morfar,så videre på besøk til noen venner.....så dro mannen på guttetreff.....PUH!!! En lang og deilig dag i solen. Imorgen skal jeg møte to venninner og spise lunsj. Blir veldig koselig:) skal også ha treningsfri...første gang på over en uke...tror kroppen min vil bli glad.

Kcal ble i dag 1748. bare sunt,men litt mye. får tenke som så at jeg verken bruker kosemerkene mine eller spiser noe usunt og trener så masse at en dag med litt for mye får gå...

 

Så flott at selskapene dine har gått fint Isabel..Det er så koselig når familie og venner kan møtes og kose seg. Vi har flere store dager fremover og jeg gleder meg til å ordne og styre. Selvom det er utrolig slitsomt er det så koselig når alt er klart og gjestene koser seg.

 

 

Sov godt!

 

 

Klem

 

Nå er det tid for senga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lottis75

Jeg har 2,6 kilo til målet....Det spøker for meg,men jeg gir ikke opp av den grunn....Skal kjempe på og nå målet som er 72-73 innen st.hans. Ser når jeg kommer dit...5 kilo til altså...det må jeg klare.. Heia meg! Heia meg!

 

'I går tok mannen vekta igjen..Jeg har blitt for hekta på å veie meg....faktisk gjør jeg det veldig ofte og blir så utrolig forbanna og sur når den ikke verken flytter seg eller viser noe annet enn det jeg vil se. Jeg føler virkelig at jeg står i stampe...ingenting skjer! Føler jeg gjør en hedelig innsats,men får ingenting igjen for det lenger.Litt frustrert i dag!!!!!Ikke sånn at jeg tenker på å gi opp for det er ikke ett alternativ engang...JEG GIR MEG ALDRI!

 

Deilig vær i dag!

 

Jeg skal nyte været på brygga...

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slank30

Gjør seg virkelig med en fridag, tror det er mandag idag men så er det onsdag.. Herrrrrrlig.. :))

 

Høres så deilig ut med jogging.. Grunnet en ryggskade får jeg ikke lov.. :) Takket være denne ryggskaden har jeg også gått opp litt i vekt.. Samt at jeg sluttet å røyke for 3,5 år siden... Har sneket seg på litt sakte men sikkert. hehe.. Men er så deilig når man begynner å merke forandringer. Og setter SÅÅ pris på at min kjære kommenterer at det syns... DA blir jeg glad da.. :)

 

Trist når vennepar går fra hverandre, vi har samme situasjon selv. Selvom man gjerne vil holde seg nøytral, blir man jo engasjert fordi man blir betrodd til. Så jeg og min samboer blir liksom dratt i hver vår retning innimellom... Vi er mange par som pleier å være sammen, og det vil nok bli litt rart frem til ting og tang går seg til..

 

Igår var en effektiv dag i heimen, eeendelig fikk vi også frem alle hagemøblene.. ;o) Vi er så mye borte at det har tatt litt tid i år.. Vasket og skrubbet, og idag skal jeg olje teaken. Har sort alu + teak-møbler, og de er så spreke.... Kjente jeg var skikkelig fornøyd da vi tok de ned fra loftet på garasjen... :) Fikk også sagd ned 2 trær.. OG sett på båt..

 

NÅ isabel, har du kanskje mulighet til å roe alt et par hakk. heeh.. jammen effektiv du.. Er innmari kos å holde selskap, men er også et sable strev.. hehe..

 

Neii, nå må det jobbes gitt..

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slank30

.... Var godt å få skrevet av seg DEN frustrasjonen eller Lottis?? hehe.. Det er jammen et svare strev med å slanke seg.. Og jeg kjenner meg så innmari godt igjen i det du skriver.. FOr vi er søren meg dødsflinke og da er det så urettferdig når det stopper opp...

Jeg husker ikke engang hva jeg justerte målet mitt til engang jeg, til 17. mai. Men jobber ikke så hardt mot å nå bestemt vekt til en spesiell dato egentlig... For blir bare så skuffa når det ikke går helt etter planen.. (og det gjør det jo aldri) ..

 

Jeg veide meg hverken igår eller idag.. Flink nå eller?? Men kommer til å snike meg på til fredag assa.. Det må jeg lissom bare.. :)

 

Ha en fin dag på brygga Lottis, nyt solen og en god venninneprat..

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabel

Kos deg i dag på brygga Lottis.. det fortjener du. Du skal også se at det "løsner" etterhvert... men stillstand et par uker er normalt. Når jeg gikk GR- kurs forrige gang var det stillstand i nesten to uker... men jeg fortsatte med opplegget hele tiden.. ga meg ikke...og så.... plutselig to kilo på en uke.... så det går.. bare man klarer å fortsette og ikke miste motivasjonen...:) Jeg har også 5 kg til å gå ned... noe jeg har hatt hele tia da......*ler*

 

Motivasjon ja... huff.... den sliter jeg med.. og som du sier Slank, jeg husker ikke mine planlagte mål til 17. mai lenger.... og orker ikke ha det heller. ... jeg må bare innse at når det gjelder motivasjon til å følge opplegget denne gangen har vært skikkelig dårlig og "bånn i bøtta"... Men, jeg gir ikke fullstendig blaffen, for jeg trener, begrenser meg og er bevisst på hva jeg putter i munnen... likevel, jeg har spist det jeg har hatt lyst på da jeg har hatt lyst på det... og det fungerer jo ikke hvis det kun er godis jeg har lyst på...... he he :) (heldigvis har det ikke vært det da).

 

Dere er virkelig mine "støtter" og grunnpilarer til at jeg ikke har gått opp.... det er jeg helt sikker på. Jeg har heller ingen stor nedgang.... men likevel... tror det hadde gått helt andre veien uten dere;)

 

Jeg har nå bestemt meg for å fortsette her inne sammen med dere...og rapportere mine resultater hver mandag.. men jeg orker ikke å å si at jeg skal følge noe opplegg, ei heller å ha mål fra uke til uke. Jeg må ta det som det kommer nå.... og slippe mine forbannade nederlag hver mandag (sies med litt selvironi altså.. he he)....jeg vil seff ikke gå opp.... og går jeg litt nedover, er det bare et pluss...

 

Jeg har nå 6 uker fremover med de siste oppgavene til studiet, og forberedelser til 5 eksamener i juni.... Så jeg MÅ konsentrere meg om fagstoffet og skolen 100% nå.... LIkevel, jeg har dere i "ryggen", og jeg kommer innom som jeg alltid har gjort... må bare slakke litt på presset om dagen, og da blir det "slankepresset" som blir løsnet litt på, for skolepresset, barn og jobb må jeg liksom bare ta...

 

Har forresten jogga 8 km i dag også.. men det var tungt i dag.. og måtte stoppe å gå en del.... (egentlig er ting litt dritt og tungt, for jeg vil jo så gjerne ned de 5kg, og jeg påvirkes skikkelig av denne jævla vekta....)

 

Ja ja.. litt mye i dag... men men.... jeg skal begrense meg neste gang... *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veslemor

tenkte å flytte min veiedag til torsdag, for med en utskeielse utenom de vanlige i går, tør jeg ikke gå på vekta...har vært så flink denne at det bare ville ødelegge motivasjonen på grunn av den ene gode desserten i går..:) Dessuten, så er jo 17.mai på en torsdag..:) Klem:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabel

...for å ha virket litt negativ på forrige innlegg... sorry... Ikke meningen å være det, men noen ganger er det bare slik at alt føles dritt og vanskelig... også for meg... :)

 

Ha en super duper dag mine kjære venner... og jeg gir meg ikke altså.. bare så det er klart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...