Gå til innhold

17. mai er målet!!! 6 -7 kg ned...Noen som blir med???


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Gjest Isabel

tja.. jeg er ikke så sikker på om jeg får denne jobben... og heller ikke så sikker på om jeg vil ha den hvis jeg blir tilbudt den. Har søkt mange andre jobber, og denne ligger nok litt lenger ned på ønskelista.. he he... Det er langt å reise.. og kun 50%, men det er i hvertfall noe...

 

Jeg har i dag havnet på 1202 kcal, og hva gjelder vann kan jeg ikke skryte, for der er det kun 1 liter ved siden av måltider....:)

 

Kreps.. det er nok ikke umulig å gå ned såpass med et så stramt kcal- budsjett og såpass aktivitet.. så vi får krysse fingrene, og håpe på at det stemmer :) Jeg er ikke ernæringsfysiolog, men jeg er yrkesfaglærer i helse og sosialfag. hvor mat og helse er en modul og et fag vi får opplæring i...rettet da mot helse og sosialfag...

 

Jeg kommer også til å fortsette med å registrere mine resultater på mandager da det er det som er blitt gjort fra starten. Men... torsdag 17. mai kommer jeg seff med sluttresultatet.. på første økt... og setter i gang med neste.. :)

 

NÅ skal jeg jobbe litt med studier til sent i kveld/natt, og på et nytt intervju i mårra tidlig... Mannen min er og reiser i jobbsammenheng så jeg er alene med ungene i tillegg... puh.. Men, jammen godt å være litt alene innimellom...:o trenger det.. trenger å kjenne at jeg savner han.. he he.

 

Natta......klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 798
  • Created
  • Siste svar
Gjest lottis75

Ingen nedgang.....jeg skal nå spise annen hver time og spise 1800 kcal den ene dagen og 1600 og så kanskje 1200...... variere litt. En dag i uka skal jeg skeie litt ut og trene annen hver dag...Oj nå skal det jobbes...5 skal vekk vekk vekk drit lei.

 

Så fantastisk at interjuvet gikk bra!!! Flink er du!! Veldig flink er du!!

Vi har nå fått besøk og det er så koselig.Serverte nykokt kongekrabbe,masse deilig pålegg og nybakte speltrundstykker og danskrugbrød...Deilig var det!!!

 

Nå skal jeg kose meg med besøket!

 

Kommer innom i morgen !!!

 

Kcal ble 1808 og to liter vann!!!

 

 

KLem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabel

Jeg beundrer ditt pågangsmot og viljestyrke... :) Du lar stillstanden påvirke deg positivt og går på med ny iver om å klare det til slutt... helt herlig spør du meg :) Jeg skjønner jo at dette er irriterende, når man gjør absolutt ALT etter boka.... men det løsner skal du se... det er et løfte... he h

 

..... nå har jeg holdt på med en oppgave som omhandler psykisk helse i skolen, og da på videregående skole. Kjempe spennende og interessant.... Ikke greit å være ungdom nå i dag.. ei heller oss voksne.. he he.. se hvordan vi selv streber etter det "perfekte"... hehe (setter det litt på spissen nå...)

 

Natta mine venner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Mine tall fra igår ble 1350, men er litt usikker pga pizzaen, så det kan godt være egentlig mye mer... Drakk nesten 2 liter vann:)

 

Lykke til på nytt intervju idag isabel, og jeg håper du får den jobben som passer best til deg, og at du får den du helst vil ha!!

 

Jeg kommer også med resultatene mine 17 mai:)

 

lottis, kroppen din har nok stabilisert seg litt nå, men det løsner plutselig igjen. Sikkert lurt å prøve å variere sånn med kaloriene om dagen, da kan det godt løsne og gå nedover igjen

Måltidet du serverte igår hørtes nydelig ut... fikk nesten vann i munn jeg, hehe

 

Det er som du sier isabel, det er endel ting som gjør at det kan være vanskelig i skolen for ungdommer for tida (og voksne)... og det er flott at det blir satt mere fokus på det! Du er nok en fantastisk lærer:)

 

Ha en fin dag alle sammen, jeg får ta meg en tur på jobb idag også, hehe

 

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slank30

....det er fredag.. igjen... Tiden går litt for fort til tider..

Hjeeeelp, snart er sommervarmen virkelig her og bikinien må på til slutt..

 

Nytt intervju idag isabel; lykke til.. :)) Skal nok se du finner den jobben DU passer til og vil ha.. :)

 

Vekta idag viste 74,1 dvs 200gr mindre enn mandag.. jaja.. hadde kanskje håpet på litt mer men.. Har liksom ikke merket de helt store forskjellene heller. Måtte veie meg idag, skal på fest imorgen og regner med at det vil straffe seg på mandagsveiinga.. Vil nok bruke kosemerker for et helt år fremover på alkoholen imorgen.. Men det kommer til å bli gøy da.. hehe.. (men ikke på søndag).. akk...

 

Mine kcal for igår: 1184. Men spiste salat m/kylling på brygga sammen med min kjære til middag, så vet ikke helt hvor mye kylling jeg spiste. Men la inn 150g.

 

Kos deg med besøket i helgen Lottis, deiilig å ha besøk samt få ting gjort. :)

Og du skal ha for knallinnsats, vi kommer til å streve her inne lenge sammen vi.. (men er jo kos her da?) hehe... Stå på!!!

 

God fredag.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lottis75

Da har jeg sovet lenge og er klar for en ny dag....Litt bedre humør i dag! Må innrømme at jeg til tider er drit lei,men faktisk aldri tvil om at jeg skal fortsette.

Svigermor sa i går når hun kom...hjelpes du har tatt av...så senere på kvelden når jeg fortalte at 5 kilo til skulle bort synes hun at jeg var mer enn tynn nok....Det synes iallefall:) Kurslederen min tror også at muskler begynner å vise seg for rundt magen har 16 cm med fett forsvunnet og totalt på kroppen 41 cm...Det høres helt utrolig ut,men tror kroppen hadde vært lagringsplass for mye skrot som den nå ville kvitte seg med.

Dere jenter er utolig flinke og det er så godt å vite at dere har vært her inne hver dag og skrevet noen oppmuntrene ord til hverandre.

 

Denne helgen skal vi kose oss ikke sant. jorbær og is? finnes jo så mange deilige lette alternativer.

rugbrødet jeg bakte var etter oppskrift.speltrundstykke lagde jeg på melblanding av 100% speltmel fra regal. lagde de i langpanne som brytebrød og strødde sesamfrø over. Veide en i dag..60 gram helt perfekt til brødrasjonen..... prøv!!!

 

Jeg er så glad at du blir med videre Isabel..Vi blir en kjempefin gjeng som skal kjempe til målet...det skal vi fikse....sant??

 

Jeg begynner på nytt kurs neste torsdag...gleder meg til det!!

Ny start og nye muligheter blir det.... Jeg kan hvis jeg vil gå to dager.onsdag og torsdag. Da bare for å få trening...

 

Du har så rett Isabel...Ikke lett å være ung,men ikke lett å være voksen heller...Det er mye kav og mas, krav og forventninger...hvordan skal man klare alt dette....Jeg har begynt å ta en dag om gangen. sorterer ut det som er viktig og kvitter meg med det som gir meg negativ energi....Folk som spiser energi av en prøver jeg å unngå....

 

 

 

Ha en deilig dag!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Sant som du sier lottis, men må sortere litt for å ikke vli helt tom. Det er et kaos til tider, og et hektisk liv. Man må ta en dag av gangen, og bestemme seg for hva som skal prioriteres, og hva som vikrleig er viktig...

 

Du er helt utrolig lottis, tatt av såå mye både her og der, og da er det naturlig at kroppen ikke går så mye ned lengre. Og, det er jo egentlig cm og fasongen som teller også da? :)

 

Bra med nedgang slank, og ideelt sett er jo 500 g pr uke så det er jo etter skjema. Kos deg i helga du, man må unne seg noen slike helger innimellom. På denne tida av året pleier det jo gjerne også å bli litt mere utelivmed vin osv.... Konserter også... i tillegg til festivaler, hehe (huff... dette hørtes plutselig mye ut....)

 

Jaja, nå skal vi ihvertfall nyyyte helga:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Nå har jeg spist røkt kolje til middag og det var deilig! Hadde poteter og grønnsaker også selvfølgelig:)

Ellers har jeg gått 1 times tur, holdt på litt hjemme, og minstemann har vært i bursdag mens jeg lå og solte meg på verandaen

Livet er herlig gitt:)

 

Hvordan har dagen deres vært da?

hvordan gikk intervjuet idag isabel?

 

Ha en fin fredagskveld alle sammen, jeg kommer innom igjen med resultatene etterpå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veslemor

Jeg har solt meg, jogget en tur, og skal gå en kveldstur med hunden... Er ferdig med middagen - endte på ca 1300 kcal i dag, men har 13 trimpoeng allerede denne uka, så kanskje jeg bør spise litt mer..? Fant en sånn slags energikalkulator, som viste at jeg trenger ca 2000 kcal pr dag uten trening, rundt 2400 med... men kanskje den var feil, for jeg burde jo gått ned i en racerfart hvis jeg i virkeligheten trengte så mye..:)

Kos dere i det fine været, dere også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabel

Jeg har i dag endt på 1051 kcal... og ca 1 liter vann utenom måltider... Nå føler jeg at jeg er inne i opplegget igjen. Klarte t.o.m å takke nei til sjokolade hos en medstudent i dag mens vi jobbet med oppgaver...(litt stolt kan man si... he he... utrolig hva mestringsfølelsen gjør med en.. og da med meg som er voksen... Ikke rart at mestring er viktig for barn og unge under utvikling av sitt eget selvbilde og selvtillit...)

 

Jeg har klippet gresset idag :) he he.. det var tidlig.. men nødvendig.. fikk litt trim da... skal ut nå om noen strakser å jogge/gå meg en tur med hunden.

 

Intervjuet i dag gikk bedre enn i går... he he.. følte at jeg mestret det bedre denne gangen.. men fortsatt mange spm.. og det er jo greit. Dette var virkelig en arbeidsplass jeg kunne tenkt meg. Hyggelige og jordnære mennesker, nye lokaler, og 10. klasse... spennende å se om jeg får noe tilbud.. og jeg må vente helt til 15. mai med å få svar...:)

 

I helgen skal vi kose oss masse... og vi skal sette opp ei hytte i hagen til ungene... gleder oss..

 

Flott Veslemor... du er jammen flink.. tror nok du fint kan spise mer enn 1300 kcal med ditt tempo:)

 

Ja Merwell, livet er herlig.....er helt enig med deg der.... og det å klare å se at det også er herlig i tunge stunder er hele hemligheten, å akseptere at livet er tøffe tak så vel som gode dager blir viktig.. for livet er ikke bare godt.. da er det ikke liv... Å være fornøyd med det man har, og ikke hige etter alt man ikke har.. tror jeg er viktig for menneskeheten og dens lykke..

 

Ha en god kveld mine venner... utrolig så knyttet jeg har blitt til dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Da er kvelden over og jeg havna påå 1125 kalorier idag og 2,2 liter vann

 

Så bra at du føler at du er med igjen isabel, og på rett spor! Bra følelse å si nei til sjokolade, du var flink:)

Håper du får denne jobben, og 2 uker går jo fort da, hehe.... 10 klasse kan bli spennende, men det er sikkert bare en utfordring for deg, som du kommer til å klare supert!

Når det gjelder livet er jeg enig i det du skriver... og etter nedturer kan det jo bare gå en vei da, det er jo positivt det oxo:)

 

veslemor, du er flink, men tror nok også at du både kan og bør spise litt mer når du trener så mye.... og kanskje vekta går ned enda fortere da? Og klarer å holde seg der...? Men, du er suverent flink til å trene, send gjerne over litt treningslyst, hehe

 

Nattinatt alle sammen, og jeg føler meg helt avhengig og knyttet jeg også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabel

Var en medstudent som sa følgende i dag:

 

"Visdom er noe som kommer med alderen, men noen ganger har jeg merket at alderen kommer helt alene"

 

:) Syns den var så bra... he he.. Beskriver noen enkle menneske her i verden... hehe. Hun er hjelpepleier i bunn da,,... he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Hehe, den var bra den, isabel!! Og, noen er jo enkle...

 

Jaja, ellers er det en ny dag, uten sol så langt. Håper den dukker frem snart:)

Ønsker dere alle en fin lørdag! Kos dere veldig alle sammen

 

Klem fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabel

I dag skal vi kose oss.. og her skinner solen sterkt allerede....... herlig... Det er også Kongsvinger marken i helgen... tivoli og morro... JOHO...

 

Ha en flott dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Har forresten vært ute og øvelsekjørt med eldstemann nå, og i veien fikk jeg plutselig se noe... vi snudde og kjørte tilbake og der gikk det en bitteliten ekornunge som frøs veldig!!! Vi tok den opp (Marius) og klappet og koste med den, og den virka utrolig slapp og liten. Tipper på at den var bare noen få dager. Den krøp oppunder genseren og opp i armhulen hans og ville ikke komme frem igjen:p

Men, den fikk varmen og kviknet litt til så vi satt den fra oss, langt fra veien og håper mammaen finner den og passer på.... (tok masse bilder + filmer av den først da)

Vi vurderte å ta den med oss hjem, har nok av bur her siden vi har 2 marsvin, + 2 ledige bur til siden vi også har mista 2 marsvin (hadde altså 4 totalt)

Men, det beste er å håpe på at mammaen finner den for den trenger jo melk

 

Hadde vært trist å se den død i buret imorra tidlig, mens vi hadde lurt på om den hadde klart seg hvis vi lot den være ute...

 

Men, men... sånn er livet.... og jeg skal ikke reise bort for å lete etter den nei... hehe selv om jeg har lyst:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Ja, det var sååå koslig:) Ikke alle som har fått et så flott dyr så på nært hold. Bra at du også tror det var riktig da. Tenker på hvordan det har gått, men håper den klarer seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Nå skal vi snart spise reker, og jeg har kjøpt ferdig fylte krabbeskjell:) Gleder meg til mat, er sulten nå.

Måtte akkurat ta meg et knekkebrød for det er ihvertfall en halv time til vi skal spise enda siden mannen min ikke er hjemme enda.

 

God appetitt til dere også, og kos dere med maten!! Blir nok litt vin også på meg ikveld tenker jeg:p

a010.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veslemor

Mmm, jeg spiste lasagne i dag...:)

Er kanskje ikke det magreste man kan få i seg, men uten ost, og med soyafløte, er det ikke det verste heller...og litt godt må man jo unne seg;) kos dere med resten av kvelden alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabel

I dag har jeg ikke peiling på hvor mange kcal jeg har inntatt... og det bruker jeg ikke vite på lørdager heller... Jeg har alltid kost meg på lørdager, og kommer alltid til å fortsette med det.. ordet begrense seg blir stikkordet mitt... he he...

 

Ha en flott lørdag videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Tallene mine fra igår ble 1558 kalorier og 1,6 liter vann + et glass hvitvin

 

 

Begrense seg er vel stikkordet, og løsningsordet for oss alle isabel:)

Det er det som gjelder...

 

Ha en flott søndag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabel

Heisann... og god søndag... her skinner sola fint på himmelen fortsatt... og frokosten er inntatt... mmm .. egg og rugbrød... godt... :)

 

Jeg skal til uka på forelesning hver eneste dag, pluss at jeg skal i møter på kvelden, og er alene med ungene igjen... puh..... blir ei helvetesuke.. men det må gå... enten man vil eller ikke... Jeg bare nevner det.. da jeg kanskje ikke kommer inn så ofte igjen...

 

Nå skal vi ut i det flotte været... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...