Gå til innhold

2007, uke 9


Gjest Vivax

Anbefalte innlegg

Mandagsmorgen-blues... vel det er i alle fall slik jeg føler meg hele dagen for tiden. Hater denne influensa, kjenner ikke smaken på noe av det jeg spiser. Får heller ikke lyst til å lage noe til middag. med jeg må vel ta meg i akt, uten mat og drikke duger helten ikke.. :)

 

Så jeg sitter her med Kleenex og et glass med Fun, gutten sitter og koser seg med Ole Brum og holder på å sovne. Ene hunden leker seg på gangen og den andre snorker ved føttene mine.. Så egentlig har jeg ikke noen grunn til å klage, men jeg liker ikke å være syk... .:)

 

Var på behandling i dag, harikke vært på en måned nå, og hun la med en gang merke til at jeg hadde gått ned...bestandig hyggelig å høre. Og videre må jeg nok anskaffe meg et nytt belte.. bukser truer stadig med å skli ned, så nå begynner jeg å merke mer og mer de kiloene som er forsvunnet.

 

Ønsker dere alle sammen en flott uke, nå skal jeg ta en ibux og legge meg ved siden av min lille godgutt og sove litt jeg også.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...

 

Nå som vi er syk orker jeg ikke lage noen skikkelig middag, kjøpte derfor en ferdig fiskegrateng på butikken i dag. Og overaskelse... den var helt herlig.. Ville bare inn å anbefale Lofotes Fiskegrateng Hjemmelaget... Den var 500gr (87 kcal pr 100gr) noe som holdt til både meg, min sønn og hundene som litt ekstra kos.. (min mann hadde nok tatt siste porsjon hadde han vært hjemme) Så enkel middag da dere.. :) Og så får jeg et fiskemåltid også.. :) Min gutt elsket den i alle fall, og hundene slikket skålene helt blanke og fine..

 

Vel det var alt jeg ville... i morgen hvis været holder skal jeg ut å trimme litt uansett hvordan former er.. merker jeg savner de få trimpoengene mine..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig å ha influensa da! :) Vi har heldigvis vært spart så langt, men sesongen er jo ikke over enda.

Jeg har også prøvd den fiskegratengen tidligere, og syns også den var kjempegod. Men var litt usikker på hvor mange gram av den jeg skulle spise. Hvor mye tok du, tror du? Syns det er flott at du kommer med litt middagstips her inne, for jeg har en tendens til å gå litt tom for idéer på den fronten. Og når jeg leser slikt, så får jeg lyst på det til middag, og har plutselig et middagstips for dagen :)

God bedring med influensaen!

klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste faktisk nesten halve.. ble jo 200 gram da.. Med poteter, gulrot og blomkål til.. Ble jo ikke noe mer enn omtrent 300 kcal til sammen.. :) Så jeg laget meg en herlig fruktdrikk til dessert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er faktisk på bedringens vei.. Når jeg våknet i dag var jeg ikke tett i hodet, og litt mer energi er tilbake.. Herlig... :) Så vi får se om jeg kan få litt barnevakt i dag, kle meg godt og ta en skikkelig tur ut i regnværet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

 

Jeg lurer på å endre veiedagen min til mandag... Noen som har noen erfaring med å endre veiedag.. virker det inn på noe eller... Er noen dager bedre enn andre.. Virker sikkert som et dumt spørsmål, men jeg bare lurte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har endret veiedag fra tirsdag til mandag. Å siden jeg har gjort det klarer jeg også å holde meg i skinnet stort sett i helgene. Men tror ikke det har noe effekt på vekt eller noe sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på vekten.. og den viste minus... :( -0,3kilo.. ikke all verden, men det er i alle fall minus.. Har nesten ikke beveget meg denne uke pga influensa og saltkjøtt til middag i går, så jeg hadde ikke akkurat noen god feeling.. Når det gjelder cm gikk jeg inn to, og det var i midjen begge to.. ;)

 

Så nå har jeg totalt -7,1 kilo og 54 cm.. Og det begynner å virkelig å merkes nå.. :(

 

Regner med at jeg kommer til å skifte veiedag til mandag fra og med førstkommende.. så da går jeg på vekten igjen..

 

Vel det var alt for denne gangen.. Lykke til alle dere andre også.. Nå skal jeg prøve å få planlagt noen middager fremover (jeg synes det er ypperlig, for ellers kommer jeg aldri på noe vi skal ha til middag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da her fredagen kommet, og i kveld har jeg utrolig lyst på noe, men tror nok jeg skal klare meg.. Hadde kos i går med litt ostepop, så bør nok være litt flink i kveld. Kanskje noe annet godt som litt frukt og kesam, det er jo herlig.. ;)

 

I dag har jeg ryddet og vasket databenken min, og tror dere ikke det finnes en bordplate her også.. Så nå sitter jeg her med et glass vann, fyr i peisen og en helt plettfri databenk, føles litt godt. Synd man ikke rydder opp i alle de papirene jeg samler her litt oftere.. Får se om jeg blir litt flinkere på dette området.

 

Men vet dere hva min kjære golden Mira gjorde i dag da.. hun er retriver i ordets rette forstand, men vet aldri hva man finner på platten hos oss. Hun tar med omtrent alt hun finner hjem, men i dag hadde hun lagt en stor isklump rett foran utgangsdøren, og hvilket syn tror dere det er når nesten hundre kilo tråkker på denne... Jeg er så glad for at ingen så meg, eneste bevis er skrubbsår på ene kneet, men i denne årstiden er det ikke så mange som ser det. :(

 

Vel det var alt, så er Karius og Baktus snart ferdig så da får jeg og mitt lille gull fikse litt kveldsmat.. :(

 

 

PS: Hvor er det blitt av alle dere andre som skrev her inne tidligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Linda, her er jeg ihvertfall ;) De siste dagene har jeg vært veldig godtesyk. Har bevilget meg en 30 grams mørk sjokolade i kveld. Nøt den virkelig. Men siden jeg også bevilget meg en i går kveld, kom den dårlige samvittigheten krypende. Så nå tok jeg meg selv i nakken, og travet raskt rundt ute i kveldsmørket i 30 min. Ble tørst av det, så nå sitter jeg her og føler meg stinn og oppblåst av alt vannet jeg slukket den med :( Vel vel, vann forsvinner. Har veiedag på tirsdag, som blir den siste på dette kurset. Jeg leste at du skrev et annet sted at du går ned annen hver uke for tiden. Jeg har det også slik, så jeg har ikke så altfor store håp for tirsdagen. Men hvis jeg følger mønsteret mitt, så blir det jo litt å glede seg til uken etter det igjen :(

Håper du har kommet deg etter fallet på "glattisen" :D

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er det lørdag, sitter å koser meg med min andre kopp espresso i dag, ikke de avanserte greiene, men pulver og vann + en liten fløteskvett da.. ;)

 

Har nå vært inne på bokklubbene og meldt inn min mann, jeg er en liten snylter sånn og melder inn og ut av bokklubber, har masse "gratis" bøker på denne måten.. I dag kjøpte jeg med skrittteller, pulsklokke og mp3spiller for kr 200. Sikkert ikke den aller beste kvaliteten, men sikkert mer enn godt nok for meg. Bestilte ikke bare bøker heller, men to dvd også, en med pilates og en med arerolates. Pilates prøvde jeg etter fødselen min og det likte jeg, men lånte vekk dvd til en venninne og hun finner den selvfølgelig aldri igjen. Siste gang hun låner noe av meg... :(. Aerolates har jeg ikke peiling på hva er, så vi får se.. Og i tillegg en god bok å kose meg med som premie for treningen jeg kommer til å gjøre.. Alt dette for 300 kroner, og det synes jeg er bra... , men jeg vet jo ikke før jeg får varene da.. :(

 

Vel det var alt fraq denne kanten... nå skal jeg og min lille gutt kle på oss og gå ut i solen for en god dag ute i det fri.. Bihulebetennesen begynner å gi seg litt nå, så nå går det nok greit å bevege seg litt igjen...Merker faktisk at jeg savner det..

 

Ha en fin dag og helg alle sammen.. så snakkes vi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Linda' date=' her er jeg ihvertfall De siste dagene har jeg vært veldig godtesyk. Har bevilget meg en 30 grams mørk sjokolade i kveld. Nøt den virkelig. Men siden jeg også bevilget meg en i går kveld, kom den dårlige samvittigheten krypende. Så nå tok jeg meg selv i nakken, og travet raskt rundt ute i kveldsmørket i 30 min. Ble tørst av det, så nå sitter jeg her og føler meg stinn og oppblåst av alt vannet jeg slukket den med :( Vel vel, vann forsvinner. Har veiedag på tirsdag, som blir den siste på dette kurset. Jeg leste at du skrev et annet sted at du går ned annen hver uke for tiden. Jeg har det også slik, så jeg har ikke så altfor store håp for tirsdagen. Men hvis jeg følger mønsteret mitt, så blir det jo litt å glede seg til uken etter det igjen

Håper du har kommet deg etter fallet på "glattisen"

Klem[/quote']

 

 

Hei Milka..

 

Koselig at du fortsatt er her... begynner å føle meg litt ensom her i klubben vår til tider, tror noen ser på det som min dagbok.. ;)

 

Synes du er flink jeg som tar deg selv i nakken og hopper ut i en frisk tur når du har "syndet".. , og som du sier, vann forsvinner.. Jeg bruker ca 2-5 gr mørk sjokolade hver dag jeg.. bruker kosemerker på det. Tar en rute og av og til kan den faktisk var i opp til 4 dager.. det synes jeg er bra. Tar som regel bare en liten bit til en kopp kaffe, og det hjelper meg så jeg ikke sprekker fullstendig.

 

Nei nå må jeg se og komme meg ut, været er jo nydelig.. :(:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trinny

Heisann :-)

 

 

Jeg er med..til tross for dårlig oppmøte her.. får skjerpe skrivingen. I dag har jeg vært igjen og handlet inn mye grønnsaker, salat, kyllingfilet, fisk osv. Klar for en ny uke. Jeg er vel med stor sjans insulinresistent og satser derfor på minst mulig raske karbohydrater og stivelses rike grønnsaker over en periode. Veidag er mandag her også. Nok vann er også målet..ca 2 liter pr dag.

 

Ha en fin lørdag alle sammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaimBolle

heisann jeg lurer på om jeg får joine 2007 klubben?? jeg tror ikke du skal bekymre deg for at det bare er du som skriver vivax..men du skriver utrolig bra og tar opp mange vanskelige hinder i hverdagen som jeg tror mange kjenner seg igjen i! du er i hvertfall til stor inspirasjon for meg.

 

jeg trenger i hvertfall litt støtte fremover for jeg har bare gått opp i det siste. så gleder meg til første kurkveld i morgen så jeg kan lære litt mer om kosthold og sammensetning av måltider..jeg tror jeg har kvalt forbrenningsovnen min..tror faktisk ikke den har brent godt på 10 år...så nå er det på tide å fyre i peisen og få vekta nedover...veier 113,5 kg i dag og med diverse slankemetodr har jeg vært 104,7 på det laveste så gleder meg til jeg kommer under det så jeg på en måte begynner å slanke "nye" kilo...ikke de gamle jeg har slanket bort tidligere og somhar kommet tilbake.

 

tror den største omveltningen for meg kommer til å være å spise 4-6 måltider for dag...for jeg spiser gjerne 2 store måltider for dag pluss usunn småspising...som sagt jeg har mye å gå på når det gjelder kosthold.. er det forresten noen som har gode treningsøvelser for å stramme opp slappe overarmer...?? når jeg står med armene rett ut ser overarmene ut som pelikankjefter....ikke noe gøy!! håper ellers at alle har hatt en bra helg!! klem fra may

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann jeg lurer på om jeg får joine 2007 klubben?? jeg tror ikke du skal bekymre deg for at det bare er du som skriver vivax..men du skriver utrolig bra og tar opp mange vanskelige hinder i hverdagen som jeg tror mange kjenner seg igjen i! du er i hvertfall til stor inspirasjon for meg.

 

jeg trenger i hvertfall litt støtte fremover for jeg har bare gått opp i det siste. så gleder meg til første kurkveld i morgen så jeg kan lære litt mer om kosthold og sammensetning av måltider..jeg tror jeg har kvalt forbrenningsovnen min..tror faktisk ikke den har brent godt på 10 år...så nå er det på tide å fyre i peisen og få vekta nedover...veier 113' date='5 kg i dag og med diverse slankemetodr har jeg vært 104,7 på det laveste så gleder meg til jeg kommer under det så jeg på en måte begynner å slanke "nye" kilo...ikke de gamle jeg har slanket bort tidligere og somhar kommet tilbake.

 

tror den største omveltningen for meg kommer til å være å spise 4-6 måltider for dag...for jeg spiser gjerne 2 store måltider for dag pluss usunn småspising...som sagt jeg har mye å gå på når det gjelder kosthold.. er det forresten noen som har gode treningsøvelser for å stramme opp slappe overarmer...?? når jeg står med armene rett ut ser overarmene ut som pelikankjefter....ikke noe gøy!! håper ellers at alle har hatt en bra helg!! klem fra may[/quote']

 

 

Hei..

 

Selvfølgelig får du være med, her er alle velkommen. Kjenner meg igjen i noe av det du skriver. Jeg var også slik, spiste når jeg spiste, ellers kun småspising. Det rare var at jeg visste dette var galt, for min sønn fikk alle sine måltid. Så det sier seg at masse sitter i hodet.

 

Må innrømme at det var vanskelig å gi opp all godspisingen min, men var knallhard til å begynne med. Når lysten blir for sterk nå så setter jeg frem en skål med drue eller nestle frokostblanding. Så ser jeg hvor mye det og skriver inn omtrent halvparten (har jo hjelp til å tømme skålene), men da har jeg noe å knaske på de dagene det blir litt for vanskelig.

 

Ser også at min sønn trives bedre med måltidene nå, han spiser mer og trives litt bedre når han får familiemåltid, vi sette oss ned ved kjøkkenbordet til nesten alle måltid, selv om som regel et måltid for dagen blir inntatt andre steder.. :(

 

Når det gjelder trening for armen er jeg bare vant med dem jeg har brukt på handball (ja tro det eller ei, jeg har vært aktiv utøver og trener i flere år tidligere). Stå med armene ut fra kroppen helt strak, lag sirkler (med små små sirkler) Dette hjelper i alle fall med å bygge en god muskulatur. Ellers er jo armhevinger en god klassiker.

 

Vel da skal jeg fikse litt kveldsmat til mitt lille gull, litt søthunger i dag, så tror jeg tar en skive med brunost jeg.. ;) Ønsker alle en fin kveld og start på neste uke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...