Gå til innhold

Mat før trening rett etter jobb


Gjest furia

Anbefalte innlegg

Noen som har gode tips til hva som kan lønne seg å spise før jeg drar å trener rett etter jobb?

Har to dager i uken hvor jeg reiser rett fra jobb og på trening, men merker jo at kroppen er litt tom.... Pleier å ta en banan, eller en skive brød med pålegg halvannen til to timer før treninga. Drikker generelt masse vann.

 

Andre tips en banan og eller brød før trening? :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har gode tips til hva som kan lønne seg å spise før jeg drar å trener rett etter jobb?

Har to dager i uken hvor jeg reiser rett fra jobb og på trening' date=' men merker jo at kroppen er litt tom.... Pleier å ta en banan, eller en skive brød med pålegg halvannen til to timer før treninga. Drikker generelt masse vann.

 

Andre tips en banan og eller brød før trening? :cool:[/quote']

 

 

Er du sulten, eller føler du bare for litt energipåfyll? Er jeg sulten spiser jeg et ordentlig måltid 2-3 timer før trening, men om det er kortere tid til treninga og jeg bare trenger litt ekstra spiser jeg nøtter, tørket frukt, yoghurt med müsli eller yoghurt med bær (som en grov smoothie, hvis man kan si det). Synes det er ubehagelig å trene med mye mat i magen, så jeg trener gjerne litt småsulten og spiser etter trening, trener bare en time som regel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn ett par timer før trening er jeg ikke kjempesulten, men rett før, da gnager det i magen!!! Kanskje jeg skal prøve litt nøtter/tørka frukt... er veldig dårlig på alt av melkeprodukter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser knekkebrød jeg! Kjekt å ha i skapet på jobben, har ofte de småpakkene med leverpostei eller smøreost stående i skapet også. Da har du enkelt og greitt et lite måltid. Spiser ca 1 time før trening:)

 

Banan er også veldig bra om det ikke er så lenge siden du spiste, og det er kort tid igjen til treningen.

 

I det siste har det vært mye overtid og trener sent. Da har jeg hatt skinkesnurrer i fryseren som jeg har tatt med på jobb og varmet i mikroen! Da får jeg en form for "middag". Jeg har også hatt med lasagne (rester etter søndagsmiddagen), og annen mat som bare kan varmes. Også da spiser jeg ca 1 time før trening.

 

Siden jeg da har spist et varmt måltid holder det med vanlig kveldsmat når jeg kommer hjem. Med knekkebrødvarianten lager jeg middag når jeg kommer hjem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...