Gå til innhold

Nå må det skej noe!


Gjest 127

Anbefalte innlegg

Hei!

Er ny i vektklubben.Bestemte meg for en uke siden,at nå MÅTTE noe skje!!. La på meg 35 kg under første svangerskap for 10 år siden.Det er altfor lenge å dra på overflødige kg. Hadde første veiing i dag(26/02-07) og vekten viste -5 kg!!.Det var skikkelig motivasjonsfaktor.Målet er ned 40-45 kg.Har prøvd noen ganger før,men nå skal det gå. TIPS: til dere som sliter med å kutte ut "lørdagskosen", prøv fullkornchipsen med paprika smak fra maarud,skikkelig godt OG mektig,jeg ble faktisk mett etter 1/4 pose!,så det ble bare rundt 150kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lostinspace
Hei!

Er ny i vektklubben.Bestemte meg for en uke siden' date='at nå MÅTTE noe skje!!. La på meg 35 kg under første svangerskap for 10 år siden.Det er altfor lenge å dra på overflødige kg. Hadde første veiing i dag(26/02-07) og vekten viste -5 kg!!.Det var skikkelig motivasjonsfaktor.Målet er ned 40-45 kg.Har prøvd noen ganger før,men nå skal det gå. TIPS: til dere som sliter med å kutte ut "lørdagskosen", prøv fullkornchipsen med paprika smak fra maarud,skikkelig godt OG mektig,jeg ble faktisk mett etter 1/4 pose!,så det ble bare rundt 150kcal.[/quote']

 

Velkommen hit :-)

Jeg finner masse motivasjon på disse sidene. Deilig å vite at vi er flere i samme båt ;-)

Vi er en liten gjeng som har satt oss delmål vi skal prøve å nå sammen. Alle har sine mål, men vi har liksom en klubb. Sjekk tråden som har overskrift som handler om delmål og 17.mai.... husker ikke helt ordrett i farta.....

For meg er det hvertfall godt å ha et sted å hente motivasjon og inspirasjon og dele gleder og sorger.

 

Skal notere meg det med chipsen...... Har smakt Snacks a jack med ostesmak, de også er gode.... Men min store last er dessverre sjokolade. Går stadig og venter på at noen skal finne opp gullerøtter med sjokoladesmak... :-)

Lykke til med vekttapet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hyggelig svar,motivasjonen vokser en del når man har andre og dele tanker og frustrasjoner med!!!. Jeg er også veeeeldig glad i sjokolade og har desverre ikke funnet gulroten enda MEN jeg har funnet Bocca med 70 % kakao den er supergod, og man får på en måte nok etter en plate på 100gr. Samboeren min bare ler av meg fordi jeg hele tiden snuser opp gode alternativer,men hvordan skal jeg ellers klare å gjennomføre dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit :-)

Jeg finner masse motivasjon på disse sidene. Deilig å vite at vi er flere i samme båt ;-)

Vi er en liten gjeng som har satt oss delmål vi skal prøve å nå sammen. Alle har sine mål' date=' men vi har liksom en klubb. Sjekk tråden som har overskrift som handler om delmål og 17.mai.... husker ikke helt ordrett i farta.....

For meg er det hvertfall godt å ha et sted å hente motivasjon og inspirasjon og dele gleder og sorger.

 

Skal notere meg det med chipsen...... Har smakt Snacks a jack med ostesmak, de også er gode.... Men min store last er dessverre sjokolade. Går stadig og venter på at noen skal finne opp gullerøtter med sjokoladesmak... :-)

Lykke til med vekttapet![/quote']

 

til "lost in space"

Litt usikker på hvordan jeg svarer tilbake....

men det er hyggelig med svar.Og det er motiverende å ha noenå ele tanker og frustrasjoner med.Jeg er også veeeeeldig glad i sjokolade,har du prøvd Bocca med 70% kakao? den er knallgod!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæm no med et par ord eg og..:-D

Å ha andre til å hjelpe seg ang motivasjon og problemer som oppstår etterkvært e alfa og omega....

Det er få som klarer det på egenhånd..

Dessuten e det jo deilig å kunne hjelpe andre og...:-)

Eg har og et langtidsprosjekt...(30 kg igjen)

derfor må eg ha "ordentlig" godteri...

Hvis eg ikkje får min "lørdag" kan eg nesten garantere en superdupersprekk av dimensjoner....

Så det e kanskje ikkje så galt med den "sukkerfett" sjokoladen når den e planlagt...

Det fungerer for meg eg kan ikkje garantere at det fungere for andre...

Eg veit bare det at det eg ikkje kan få e det eg vil ha mest...:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hyggelig svar' date='motivasjonen vokser en del når man har andre og dele tanker og frustrasjoner med!!!. Jeg er også veeeeldig glad i sjokolade og har desverre ikke funnet gulroten enda MEN jeg har funnet Bocca med 70 % kakao den er supergod, og man får på en måte nok etter en plate på 100gr. Samboeren min bare ler av meg fordi jeg hele tiden snuser opp gode alternativer,men hvordan skal jeg ellers klare å gjennomføre dette??[/quote']

Hei, er det mindre kcal i Bocca med 70% kakao? Er det noen som vet det? Hilsen enda et sjokoladevrak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lostinspace
til "lost in space"

Litt usikker på hvordan jeg svarer tilbake....

men det er hyggelig med svar.Og det er motiverende å ha noenå ele tanker og frustrasjoner med.Jeg er også veeeeeldig glad i sjokolade' date='har du prøvd Bocca med 70% kakao? den er knallgod!![/quote']

 

Hei 127,

Bocca sjokolade er veldig god, særlig den med nøtter i :-)

Når jeg tenker meg om tror jeg nok at jeg har vært igjennom hele det repetoaret som fins av sjokolader.....

For et par år siden gikk jeg ned 10 kg på 8 uker ved å følge Fedon Lindberg prinsipper. Da var det tillatt med litt mørk sjokolade, og jeg fikk etterhvert sansen for den mørke. På Lidl har de noen gode mørke som de kaller for Plantasjesjokolade. Den fra Madagaskar syns jeg var veldig god om jeg husker riktig.

 

Stå på videre, sammen går vi mot lysere og lettere tider :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lostinspace
Hei' date=' er det mindre kcal i Bocca med 70% kakao? Er det noen som vet det? Hilsen enda et sjokoladevrak :)[/quote']

 

Jeg tror ikke det er mindre kalorier i mørk sjokolade, men for meg utgjør det en forskjell på blodsukker stigningen. Jeg kan spise litt mørk sjokolade og la det bli med det. Men med vanlig sjokolade får jeg bare lyst på enda mer. Og jeg føler meg også slappere dagen derpå hvis jeg skeier ut med vanlig sjoko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lostinspace
Kjæm no med et par ord eg og..:-D

Å ha andre til å hjelpe seg ang motivasjon og problemer som oppstår etterkvært e alfa og omega....

Det er få som klarer det på egenhånd..

Dessuten e det jo deilig å kunne hjelpe andre og...:-)

Eg har og et langtidsprosjekt...(30 kg igjen)

derfor må eg ha "ordentlig" godteri...

Hvis eg ikkje får min "lørdag" kan eg nesten garantere en superdupersprekk av dimensjoner....

Så det e kanskje ikkje så galt med den "sukkerfett" sjokoladen når den e planlagt...

Det fungerer for meg eg kan ikkje garantere at det fungere for andre...

Eg veit bare det at det eg ikkje kan få e det eg vil ha mest...:-D

 

Når vi skal ned såpass mye som vi skal så tror jeg det er viktig å fokusere på at dette er en LIVSTILSENDRING og ikke en slankekur.

For min del så tenker jeg at jeg har gjort noen grep i mitt kosthold og aktivitetsnivå som skal vare livet ut. Hvis jeg holder meg til den livsstilen så vil jeg sakte men sikkert bli tynnere.

Slik jeg har levd til nå så har 1,5 liter Cola og 0,5 kilo sjokolade DAGLIG vært normalt. Ikke rart jeg har lagt på meg!

 

I mitt nye liv så vil det normale være litt sjokolade på lørdagen (og bare lørdagen) . Det vil også være normalt med litt alkohol i ny og ne, eller et kakestykke på symøte eller en kaffe mocca på byen med venninner. Men dette er ikke det daglige. Til hverdags er det grovbrød og gullerøtter som gjelder, og hverdager er det flest av!

 

Jeg kommer til å bruke 1,5 år på å nå mitt endelige mål når det gjelder vekt. Men egentlig så er mitt endelige mål å leve livet etter sunne prinsipper som gir meg livskvalitet istedet for helseplager. Det målet må jeg strebe etter hele livet.

Så derfor tror jeg det er sunt å unne seg litt av det gode liv, ellers kan man like gjerne gi opp med en gang.

Hurra for planlagte utskeielser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt færre kalorier i bocca enn vanlig sjokolade,men det fettet i denne sjokoladen er av det sunne.Dvs di 70% som er ren sjokolade.I vanlig sjokolade er det tilsatt en hel haug med sukker og fløte,det er det ikke i sjokolade med høyt kakaoinnhold. Selvfølgelig,alt med måte uansett,men jeg synes denne sjokoladen demper søtsuget en god del. Vi må jo kunne unne oss litt en dag i uken,jeg tror ikke jeg klarer dette hvis jeg ikke kan unne meg litt på en lørdag eller i selskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...