Gå til innhold

Ikke lenger fullamming


Gjest Babykilo

Anbefalte innlegg

Jeg ammer nå morgen, kveld og en pupp før hvert måltid på dagen. Har jo ikke like mye melk lenger, gutten er snart 9 mnd. Kan jeg regne med noe særlig ekstra forbrenning pga det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Jeg følte at jeg også kom til en grense akkurat ved 9 måneder, ammet omtrent som deg, og innbiller meg iallefall at jeg forbrant mindre. Gikk iallefall ikke ned i vekt uten å jobbe mer for det lenger. Men på en annen side, fordelen med å være ferdig med ammingen er at jeg turte å trene hardere, var ikke lenger så redd for å ikke få i meg nok mat og væske, og gikk fra meny 3 til meny 2, hvis du kjenner til grete roede menyene. Meny 3 betyr 1900 kalorier om dagen, meny 2 er 1600 kalorier. Hold deg til meny 3 så lenge du ammer. Litt mer forbrenner du uansett så lenge du ammer littegrann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Jeg prøver å holde meg rundt 1600, men det blir ofte noe mer... Har ikke gått ned et gram gratis med ammingen noen gang, jeg. Nå må jeg bare ta et tak. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest ragnarekkverk71

Heisan

 

Er ny her, men har gått på vektklubb (VG) Har en sønn på 7 mnd og afullammer ikke lenger. Jeg har ligget på 1300 kcaldaglig, noe som helt sikkert er for lite. Har gått ned 12 kilo, og melken har ikke forsvunnet. Men leser jo her at jeg burde ligg høyere, og vil jo gjerne spise mer. E redd for å spise for lite, da forbrenningen blir deretter. Regnet ut totale eneriforbruk og det er 2248. Er 1.71 og veier 63,5. Målet er 59. Dere som ammer noe, og spiser 1600-1800 kalorier daglig...Går dere ned i vekt?

Hilsen nyskjerrig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...