Gå til innhold

øke inntaket av kcal


Gjest ninae
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg må innrømme at jeg har spist altfor lite .. Men lurer derfor på om det er noen der ute som har forsag på hvordan jeg skal fordele kcal inntaket mittt utover dagen.. Skal nå innta 1600kcal om dagen..

 

Jeg har 4 hovedmåltider og to mellom måltider..

 

frokost kl 8

 

lunsj kl 12

 

middag kl 16

 

kvelds kl 19:30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar det litt som det kommer og justerer litt etter hva middag er ofte.

 

Ville kanskje fordelt noe sånt:

 

Frokost: 300

 

Lunsj: 300

 

Middag: 500

 

Kvelds: 250

 

MM: 100

 

MM: 150

 

Totalt: 1600

 

 

-----------

 

Men nå følger ikke jeg noen GR meny og vet ikke hva hun ville sagt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meny 2 (1600 kalorier):

 

Frokost: 220 kalorier

 

Lunsj: 220 kalorier

 

Mellommåltid: 110 kalorier

 

Middag: 400 kalorier

 

Kveldsmat: 110 kalorier

 

Melk: 200 kalorier

 

Frukt: 200 kalorier

 

Kosemerker: 50 kalorier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saty, jeg har lagt merke til at du har mye faktisk kunnskap om GR teorien og praksis. Vet du hvordan anbefalt kalorifordeling er for menu 3 og 4. Mannen min bør bør begynne på 4 og gå ned til 3 (beregnet etter formelen som du har presentert), men jeg har problemer å få ham til å spise mer kalorier (han er redd for at han da legger på seg). Kanskje dersom jeg har litt fakta å slå i bordet med kunne jeg lirke litt mer for å få han til ikke å gå på sparebluss.

 

Enn så lenge er det jeg som tar av - jeg kan godt ta av noen kilo men strengt tatt er det ikke nødvendig da jeg allerede har normal BMI - men den stakkars mannen min trenger virkelig å ta av for helsens skyld.

 

Bukker og neier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelingen for Meny 3 og 4 ser slik ut:

 

Meny 3 (1900 kcal):

 

Frokost: 220

Lunsj: 330

Mellommåltid: 110

Middag: 600

Kveldsmat: 220

Melk: 200

Frukt: 200

Kosemerker: 50

 

Meny 4 (2200 kcal):

 

Frokost: 330

Lunsj: 330

Mellommåltid: 220

Middag: 600

Kveldsmat: 220

Melk: 200

Frukt: 200

Kosemerker: 50

 

 

Kan du ikke be han prøve dette i en måneds tid for din skyld, og dersom han ikke går ned ett dugg, så skal du la han være!

Jeg kan love deg at han kommer til å gå ned, og mannfolk går faktisk fortere ned i vekt enn hva vi kvinner gjør. Dersom han følger dette slavisk i en mnd, så vil han sikkert gå ned ca 5-7 kg om ikke mer :)

 

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant også ett par artikler på Grete Roedes hovedside som kan være greit å presentere for mannen din for å overbevise han om at han må spise mer. Kanskje du kan printe de ut og lese de for han når dere skal legge dere inatt? :)

 

http://www.greteroede.no/cgi-bin/view.cgi?id=352860

 

http://www.greteroede.no/cgi-bin/view.cgi?id=350834

 

http://www.greteroede.no/cgi-bin/view.cgi?id=351529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har meny 2 og slet litt for å få i meg nok kcal (1600)

 

MEN, jeg fant ut at ved hvert måltid knasker jeg i tillegg en Finn Crisp,den gir ca 20 kcal.. Og nå er jeg oppe i ca 1600 kcal om dagen. Dette lurt???

Jeg velger nok litt for magert pålegg tror jeg,så dette var en løsning for meg...

 

Noe annet tips jeg kan få???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har meny 2 og slet litt for å få i meg nok kcal (1600)

 

MEN' date=' jeg fant ut at ved hvert måltid knasker jeg i tillegg en Finn Crisp,den gir ca 20 kcal.. Og nå er jeg oppe i ca 1600 kcal om dagen. Dette lurt???

Jeg velger nok litt for magert pålegg tror jeg,så dette var en løsning for meg...

 

Noe annet tips jeg kan få???[/quote']

 

Hva er en Finn Crisp? :blond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

 

Saa maaltidsfordelingen lagt ut over, og ser at jeg spiser mer baade til frokost og lunsj, men sliter likevel med aa komme opp i 1600 kcal som jeg boer ligge paa. Lurer paa om noen kan svare meg paa om dette har aa gjoere med at en del av det man spiser til forkost og lunsj settes paa frukt- og melkekvota? Jeg drikker for eks. jus og spiser kornblanding med melk til frokost hver morgen. Skal dette egentlig paa melkekvota?

 

Jeg spiser ogsaa mindre middag enn det det er lagt opp til her - er ofte sent hjemme og da frister det ikke med noe stort. Da spiser jeg gjerne saa sent at kveldsen og middagen glir litt over i hverandre. Liker i grunn aa ta et stoerre maaltid til lunsj, og spise noe mindre til middag. Noen som vet om dette har noe aa si?

 

Haaper paa svar fra noen snille sjeler!

 

Klem fra Beatrice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

 

Saa maaltidsfordelingen lagt ut over' date=' og ser at jeg spiser mer baade til frokost og lunsj, men sliter likevel med aa komme opp i 1600 kcal som jeg boer ligge paa. Lurer paa om noen kan svare meg paa om dette har aa gjoere med at en del av det man spiser til forkost og lunsj settes paa frukt- og melkekvota? Jeg drikker for eks. jus og spiser kornblanding med melk til frokost hver morgen. Skal dette egentlig paa melkekvota?

 

Jeg spiser ogsaa mindre middag enn det det er lagt opp til her - er ofte sent hjemme og da frister det ikke med noe stort. Da spiser jeg gjerne saa sent at kveldsen og middagen glir litt over i hverandre. Liker i grunn aa ta et stoerre maaltid til lunsj, og spise noe mindre til middag. Noen som vet om dette har noe aa si?

 

Haaper paa svar fra noen snille sjeler!

 

Klem fra Beatrice[/quote']

 

 

Hei :) Jeg skriver alt jeg drikker av melk og melkeprodukter på melkekvoten. Når det gjelder frukt så er jeg veldig glad i det, og bruker det noen ganger også til pålegg. Da regner jeg det med i frokosten/lunsjen og skriver resten på frukt.

 

Om du spiser middagen din veldig sent så vil jeg tro at det i grunn er både greit, og ikke minst mer lurt, å spise en større lunsj og heller litt mindre middag. Det ville jeg gjort i alle fall. Er jo tidlig på dagen man trenger mest næring.

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjertelig takk for svar! det var bra med en oppklaring. naa skal jeg med god samvittighet oeke inntaket til lunsj og kutte ned paa mengden til middag.

 

men er en ting til som jeg lurer paa... og det er dette med om det har noe aa si aa spise sent paa kvelden. vi har vel alle hoert raad som at man ikke skal spise etter seks og lignende - selv har jeg faatt anbefalt av treningsveilederen min aa ikke spise karbohydrater etter klokka seks. noen som vet om det i det hele tatt er noe i dette, eller er det bare sproeyt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...