Gå til innhold

Flere i min "klasse"? 182 cm/ 93,5 kg


Gjest Anita72

Anbefalte innlegg

Gjest Anita72

Noe flere høye, kraftige jenter her?

 

Jeg skal ned 10 kg fom. kursstart, som var 17.01.07 innen 1. juli. Går tregt foreløpig, -1,6kg...men, desto flere cm, -19! Håper selvfølgelig vekta også beveger seg nedover etterhvert... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest shingalana

Jeg er 1.82 og veier hele 99 kilo etter min siste graviditet. Dokka mi er nå 8 mnd så jeg føler det er på tide å få av seg kiloene.

Ammer ikke lenger heller så det er ikke noe annet enn motivasjonen min som stopper meg.

Jeg vil gjerne være med deg å gå ned i vekt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita72

Gratulerer med jenta!

 

Så koselig at du vil være med:-)

 

Vekta har stoppa litt opp her, men siden nyttår har jeg gått ned én buksestørrelse...Og det var 1.delmål innen 17.3. Drar Til Gran Canaria da, og er ikke villig til å kjøpe nytt, større sommertøy;-)

 

 

Tastes på msn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro å lese om flere som har det som meg. Jeg gikk opp mye under graviditeten, snuppa mi er nå 7 måneder. Jeg veier nå 95 kilo, og er 1,81 m. Akkurat ferdig med første kurset og gikk ned nesten 6 kilo, storfornøyd med det! Men føler meg allikevel som en "hvalross". Ønsker meg tilbake til 81 kilo, føler jeg har en lang vei å gå. Kurset er nå slutt og jeg er virkelig spent på om jeg klarer meg på egenhånd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dramaqueen
Så moro å lese om flere som har det som meg. Jeg gikk opp mye under graviditeten' date=' snuppa mi er nå 7 måneder. Jeg veier nå 95 kilo, og er 1,81 m. Akkurat ferdig med første kurset og gikk ned nesten 6 kilo, storfornøyd med det! Men føler meg allikevel som en "hvalross". Ønsker meg tilbake til 81 kilo, føler jeg har en lang vei å gå. Kurset er nå slutt og jeg er virkelig spent på om jeg klarer meg på egenhånd...[/quote']

Klart du vil klare det! Skjønner godt at det ikke er like enkelt å følge opplegget etter avsluttet kurs, når man ikke lenger har "riset bak speilet" i form av ukentlige fellesveiinger. Selv går jeg ikke på GR-kurs, men bruker disse sidene som et supplement til opplegget jeg har fått hos Overvektklinikken, og jeg har nå fulgt dette opplegget i over 1,5 år :-) Det som har fungert for meg, har vært å fokusere på at dette ikke er "nok en slankekur" men en livsstilsendring, og at det skal være så enkelt at jeg kan fortsette med det resten av livet. Tror endel kurer mislykkes fordi det er for vanskelig å følge over tid. GR er vel et av unntakene fra dette :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei, så godt å få litt støtte! Jeg har vært i syden og må si at jeg la "greteopplegget" på vent. La på meg nesten 1,5 kilo på en uke! Men klarte å være kjempeflink etter at jeg kom hjem og veier nå 94 kilo. Har begynt på vannaerobic, suveren trening! Spiser færre kalorier enn jeg gjorde da jeg gikk på kurset, men dette funker for meg. Nå gjelder det bare å fortsette. Litt frustrende at det tar så lang tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Hei!

 

Jeg slenger meg gjerne med her. Er 178 og veier 96,7 idag. Startet på 100 lille julaften og sliter virkelig for å få det til. Målet er 15 kg - altså 85 innen uke 30, det vil si i snitt en halv kilo i uka. Det ser veldig vanskelig ut, men jeg får heller ta det i et saktere tempo. Jeg gir ikke opp. Har hatt et par utenlandsturer som har dratt vekten opp, så jeg har gått ned kiloene flere ganger. Det er vanskelig med brød og fet mat i utlandet synes jeg, spise frokost ute etc. - vi har gått veldig mye på disse turene, slik at det har kompensert litt for maten.

 

Hverdagene er nå slik: Spiser knekkebrød isteden for brød, minst et trimpoeng pr dag - eller 7 pr uke. Litt kos i helgen, teller ikke kalorier - men er bevisst. Spiser minst mulig sukker, litt 70% sjokolade og nøtter/mandler i helgen. Vin kun i helgen, men har nesten kuttet det helt ut. Lager stort sett all mat fra grunnen, store posjoner som fryses. Hvis vekten står veldig stille, kjører jeg en dag uten noe særlig knekkebrød og melk, bare kylling/fisk og grønnsaker/salat flere ganger. Dette hjelper litt.

 

Godt å se at det er flere i min klasse, jeg er 54 år og merker at det er mye vanskeligere å gå ned i vekt nå enn tidligere.

 

Men sammen kan vi støtte og oppmuntre hverandre! God påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...