Gå til innhold

Ja, jeg prøver igjen


Gjest skotroll

Anbefalte innlegg

Gjest skotroll

Jeg har igjen fått motivasjonen, vilja og lysten til å endre livsstilen, og denne gangen er jeg også innstilt på at dette kan og skal ta tid, slik at vektnedgangen blir varig.

 

Jeg er ei jente på 22år, er 160cm og aner ikke hva jeg veier. Hehe Dette pga jeg nekter å ha vekt hjemme etter å ha sliti med a-typisk anorexi og bulimi før, og jeg går derfor etter cm mål og ikke vekta. Jeg vet at de antall cm jeg ønsker å gå ned tilsvarer vektgruppen 10-20kg, pga jeg har veid meg hos legen da jeg har gått på reductil tidligere(gikk ned en god del, men gikk det opp igjen og der er jeg nå).

 

For min del sitter veldig mye av vekta i hodet. Jeg er ekstremt selvkritisk og eier ikke selvfølelse eller selvtillit. Jeg jobber med å bygge opp dette nå, og da også jobber med å få endret på livsstilen min. Jeg følger ikke noe rent grete roede opplegg, men prøver å spise mindre mengder og bytte ut diverse varer.

 

Mine største laster i matveien er

- alt for glad i å salte/krydre maten

- alt for glad i usunne ting som feks sauser, pizza, taco, lasagne o.l.

- brus(men begynt å bli flinkere der)

- popcorn , kinderbar sjokolade

- Brød(prøver nå å bytte ut mest mulig brød med knekkebrød og salater)

- alt for mye fett pålegg(ost ost ost og atter ost...)

- jeg tror jeg er sunnere enn hva jeg er(føler meg så flink fordi jeg bruker fullkorns pasta, kylling kjøttdeig, grovt knekkebrød og slikt, men det ved siden av/rundt teller like mye...)

 

 

Ting som må endres på:

- selvfølelsen

- selvtilliten

- slutte med unnskyldninger for hvorfor ikke tid til å trene

- tenke langsiktig hva jeg får ut av ting, både mat, trening og alt

- slutte å slanke meg og foksere på å få endret på hele livsstilen min

 

Så nå har ting startet og første målet mitt er 7cm på overkroppen og ca 7-10 cm på hofte/rumpe og dette innen juli *tvi tvi* Matmessig er det å kutte ut alt av sukkerbrus(heller drikke litt light brus av og til fremfor å totalt nekte meg selv alt), og kutte ned på snop inntaket og bytte heller ut det med frukt salat eller smoothie :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

En flott innstilling du har:) Jeg begynte min livsstilsendring i november, lagt om kostholdet og begynte å trene.. Jeg har mistet to kg! Thats it, så her i gården sitter kiloene klistret. Men;) Jeg har mistet 5-6 cm på midjen, så jeg ser jo at det jeg driver med virker.

 

Jeg er 21 år, 163 høy, 75kg.. Har veldig lyst til å komme meg ned til 65 kg, helst litt mindre enn det også. Men tror det kommer til å ta veldig lang tid.. Så foreløpig får jeg bare være fornøyd med cm.

 

Lykke til, ta en dag av gangen. Spiser man en sjokolade, begynn på igjen neste dag. Dette klarer du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janecki

Hei,

Jeg har gått på kurs i 6 uker, og har bare tatt av 1,8 kg. Men jeg har tatt av 13 cm totalt, derav 9 cm rundt livet. Det vises at jeg er blitt "fastere i fisken", huden er finere og øynene blanke. Jeg har begynt å mosjonere mer, går tur de dagene jeg har overskudd til det, og ser at jeg klarer lengre turer etter hvert. Før jeg begynte på kurs gikk det mye i pasta, hjemmelaget pizza og annet bakverk. Nå går det mest i fisk og grønnsaker. Jeg liker jo det også godt, det er mye godt du kan lage, men jeg har liksom ikke hatt system på det før. Nå når jeg følger GR-kurs er det lettere å ta de rette valgene.

 

Jeg er 172 cm høy og veier 86,7 kilo. Ønsker å gå ned til 72 kilo. Bare det at vekten har begynt å gå i riktig retning betyr noe, for jeg var jevnt på vei oppover, når jeg prøvde å slanke meg på egenhånd hjalp det ikke, vekta bare økte. Så nå begynner jeg å ta kontroll.

 

Nei, nå må jeg ta meg en tur ut i det fine været!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...