Gå til innhold

Ned 10 kg før sommerferien


Anbefalte innlegg

Hei alle slankere.

Jeg har lest mange forskjellige slankedagbøker i forskjellige forum og synest det er kjempeinspirerende. Nå synes jeg det er på tide å starte min egen slankedagbok. Jeg har det siste året lagt på meg omtrent 10 kg som jeg har lyst til å kvitte meg med før sommeren. Neste uke begynner jeg på grete roede aktiv kurs. Jeg har gått på vanlige kurs før ,men det er et par år siden nå.

Jeg er forferdelig lei av å bære rundt på de ekstra kiloene.

Litt om meg selv: Jeg er 30 år gammel. Veier ca. 80 kg og er 173 cm høy.

Jeg har lyst til å gå ned til 70 kg. Tror det er en passlig trivselsvekt for meg.

Jeg er vanligvis flink til å trene.Kjøpte en elipsemaskin for 3 år siden som jeg bruker mye (i perioder)...I det siste har den fått stå alt for mye i ro desverre. ellers liker jeg å gå tur.

Håper at det er flere der ute i min situasjon eller liknende som har noenlunde de samme målene som jeg har. Min veiedag blir onsdager. jeg er spent på hvor mye jeg veier på kurslederens badevekt på første kurskveld.

Mitt første delmål er forresten 76 kg . jeg håper jeg rekke det før jeg skal på ferie i påsken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre ble det såsomså med det nye sunne kostholdet denne helgen. jeg jobbet 10 timer på lørdagen men mye stress og hadde ikke tid til å planlegge hva jeg skulle spise, så da ble det pizza og cola..Ikke spesielt bra.

 

Denne uken begynner jeg på grete roede aktiv kurs. Er skikkelig spennt på det.

Er det noen som har gått på aktiv kurs? Har dere noen erfaringer?

Jeg tror det er en blanding av et vanlig møte og en spinning time...men jeg er ikke helt sikker.

Gleder meg til å komme i gang skikkelig.

 

Jeg har iallefall gått tur i det fine været i dag og fått 2 trimpoeng for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stifre

Jeg har gjort som deg...lest og lest og blitt motivert til slanking av andres fremgang. Men nå er det på tide gjøre noe også :-)

Har noe av de samme utgangspunkt og mål som deg.

Er jente fra oslo, 32 år, 8-16 jobb og aktiv fritid. Er 1.72 høy og veier rundt 82 nå tenker jeg, har ikke veid meg på en stund...:-)

Jeg ønsker også gå ned til rundt 70 kg, var der for 5 år tilbake og følte meg topp! Jeg blir i perioder bitt av treningsbassillen, men det er sjelden jeg klarer holde på den gode vanen så laang tid. Ønsker sette meg noen små mål om å trene på helsestudio innimellom samt ha som mål å gå til jobb hver morgen, noe som tar meg ca 40 minutter. God start på dagen bare en kommer igang :-)

 

Flott om vi kan motivere hverandre fremover i dette forumet og rapportere vekttap og andre mål.

Jeg har gått på grete roede kurs flere ganger før, senest for et år siden. Har ikke hørt om aktiv kurs før, men det var jo en genial ide! Lykke til på din første kursdag! Jeg skal kjøpe nye batterier til vekta mi og veie meg onsdag jeg og, så er vi igang!!

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Musiker
Jeg har gjort som deg...lest og lest og blitt motivert til slanking av andres fremgang. Men nå er det på tide gjøre noe også :-)

Har noe av de samme utgangspunkt og mål som deg.

Er jente fra oslo' date=' 32 år, 8-16 jobb og aktiv fritid. Er 1.72 høy og veier rundt 82 nå tenker jeg, har ikke veid meg på en stund...:-)

Jeg ønsker også gå ned til rundt 70 kg, var der for 5 år tilbake og følte meg topp! Jeg blir i perioder bitt av treningsbassillen, men det er sjelden jeg klarer holde på den gode vanen så laang tid. Ønsker sette meg noen små mål om å trene på helsestudio innimellom samt ha som mål å gå til jobb hver morgen, noe som tar meg ca 40 minutter. God start på dagen bare en kommer igang :-)

 

QUOTE']

 

jeg er 171 høy og veier 83 kilo.. og når jeg veide 70 så jeg helt grei ut,.. og følte meg bra.. og slapp gnissinga på låra og alt det overvekige sliter med.. er så vondt og litt flaut! så vi veier jo ganske like mye osv.. tenkte meg ned til rundt 68 jeg:D prøve det ned til sommeren.. vært utrolig deilig å gå i skjørt uten tigts .. jeg er 20 da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til Musiker og Stifre. Hyggelig at dere blir med.

Jeg har hatt en god start på uka. Har holdt med på 1350 kcal og fått trimpoeng på elipsemaskinen min. Jeg snikveide meg på min egen badevekt i helgen og fikk opp 81..En kilo mer en jeg trodde.Jeg er redd det er enda mer på kveldstid med klær på. .men men. jeg håper jeg slipper å se det tallet igjen.

Har kjøpt meg en ny skritteller og er klar for å begynne å telle. Jeg har prøvd det før, men ble veldig stressa av å ikke komme opp i ti tusen hver dag. det er faktisk ganske vanskelig!

Akkuratt nå har jeg skapet fullt av klær jeg ikke kan bruke.Alle buyksene mine er for små, derfor må jeg bytte på å bruke to bukser hele tiden..Veldig irriterende. Men jeg vil ikke kjøpe nye i stor størrelse. Noen som kjenner seg igjen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest zerlina

Tror jeg har ti par bukser i str 29 og 30. Har jo ikke brukt de på årevis. I tillegg er mine vanlige bukser nå blitt for små slik at jeg må gå med bukseknappen åpen. Ikke morsomt i det hele tatt.

Er 1.70 og veier ca 76 nå. Var oppe i nesten 80. Vil gjerne under 70, helst nærmere 65. Men jeg er snart 40 år så det kan hende jeg sier meg fornøyd når jeg når 68.

Begynte her inne for en uke siden. Foreløpig er motivasjonen bra. Håper vi kan hjelpe hverandre når vi får tunge stunder. Det vil si for min del når jeg lengter meg sjuk etter godteri.

Lykke til! Det her klarer vi garantert!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første kurskveld overstått! det var en positiv opplevelse til tross for at jeg veide inn på 82,3 kg...aktiv kurset var som jeg trodde en blanding av spinning og vanlig kurs. Vi startet timen med å sykle. Bare 30 minutter denne gangen, men vi skal vist sykle mellom 45 og 60 minutter vanligvis. Kurslederen vår er en veldig flink og inspirenrende dame. hun fikk oss med fra første stund. det er viktig med en positiv vibe i grubba synes jeg. Vi fikk utdelt kursbøker og en del ekstra info. Det er en kjempeide å blande trening med kurs! Det er jo trening og aktivitet som er selve nøkkelen til vektnedgangen.Dessuten er det flaut å komme på kurset uten å gå ned i vekt. det er nettopp det som stopper meg fra å ta en ekstra skive eller litt mer middag.

 

I går fikk jeg 3 trimpoeng og gikk over 10 000 skritt. det er jeg veldig fornøyd med. Kurslederen mente at jeg burde prøve meny 2, men jeg har lyst til å prøve meny 1 (ca. 13 000 kcal)først og se hvordan det går. jeg har ikke målt meg med måleband enda, men skal gjøre det i kveld.

 

er det flere som har veid seg i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nettopp vært ute å gått tur i et forfærdelig regn/snø vær i 2 timer -15000 skritt. Det var ikke så kjekt ute, men det er alltid godt å komme inn i varmen igjen.

Jeg synest det er vanskelig å slanke seg i helgene. Jeg får så lyst til å ta et par glass vin og spise noe skikkelig god mat som belønning etter en flink slankeuke, men så kan jeg ikke det for da ødelegger jeg hele opplegget...

tror jeg må finne en annen måte å belønne meg selv på. Noen tips?

I går tidlig sto jeg opp tidlig og gikk en lang tur. det førte til at jeg ble skikkelig sulten ut på dagen. Ble nesten litt agressiv...Det er ubehagelig å kjenne at man blir så sulten. det er mulig at jeg må gå opp på meny 2 likevel kanskje..

 

Ønsker alle andre slankere der ute en god helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg henger meg på dere og har bestemt meg for å ta tak igjen før det sklir helt ut igjen..

 

Jeg er 35 år, 1,72 høy og veide i morges 74,7 kg.. Jeg har vært tyngre, men har holdt meg nå på denne vekta ei stund. Jeg drømmer om - 10 kg til sommern men vet at bare jeg kommer meg under 70-tallet føler jeg meg så utrolig mye bedre :) - det burde jo ikke være et umulig mål å nå eller hva ?

 

Syns i grunn ikke at jeg spiser så mye usundt, men har en tendens til å overspise.. kjenner ikke at jeg er mett før jeg har spist for mye. "hunger" følelsen sitter i lenge.. og så er jeg nok alt for uaktiv.. lett for å lande i en stol når ungene er i seng og bli sittende å glo på tv til det er kveld.. :)

 

Så mine forsetter er som følger : Spise mindre middag, føre opp alt jeg spiser slik at jeg følger med på hvor mange kalorier jeg spiser + å trimmer mere. Jeg skal trimme 3 ganger i uken, enten ved å gå en tur på ca en time eller ved å tråkke på min kjære elipsemaskin i min. 30 min !

 

Nå skal jeg greie det !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflott at du er med Arona!

jeg tror helt sikkert at du klarer å nå målene dine før sommeren.

Jeg skal på min andre kurskveld med spinning i morgen og er veldig spent på om jeg har gått ned noe den første uka.

Har kjøpt meg et sykkelsete med gel inni. fikk skikkelig vondt i baken av spinningsykkelen. Håper det går bedre i morgen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er utrolig godt å kjenne at vekta går nedover i gjen etter et helt år med oppgang...Etter andre kurskveld har jeg nå gått ned 1,5 kg og 2 cm på livet. Føles veldig bra. Spinningtimen i går var kjempetung! Er redd jeg holder på å bli forkjøla.

Denne uka har jeg spist ca 1350 kcal hver dag og fått 20 trimpoeng. Tror jeg vil prøve å fortsette med det. Følte med litt svimmel de første dagene, men tror det var kroppen som måtte venne seg til et lavere forbruk. Nå føles det mye bedre.

 

I morgen skal jeg på fest og er er litt bekymret for å få for høyt kaloriinntak. Når jeg har slanket meg før har det alltid sprukket på fest. Først med å drikke mer en jeg hadde tenkt, og så spise noe skikkelig nei mat på vei hjem igjen.

Dessuten skal jeg ligge på hotell, så hotellfrokosten er en kjempefristelse i seg selv. Jeg elsker nemmelig brødmat! Jeg får bare tenke positive tanker og prøve skjerpe meg. Har veldig lyst å spare en eventuell sprekk til påska. da skal jeg på ferie til Spania. Kan bli enda vanskeligere å avstå fra fristelsene der da...

 

I dag er jeg uansett fornøyd fordi buksene mine ikke strammer så mye som før! Det er en veldig god følelse. Om et par uker kan jeg forhåpentligvis komme i flere par som jeg har hatt i skapet en god stund nå. Men jeg kjøper ikke noe nytt før sommeren!!

Håper det har gått bra med alle dere andre som har veiedag på onsdager. Håper på rapport fra dere!

Gordita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var helga vel overstått og jeg besto med glans. Det ble litt mye rødvin på fredagen, men jeg kom ikke over 1600 kcal likevel. Samboeren min gikk ut og spiste 2 kebaber og jeg smakte ikke en liten bit engang!!Viljestyrke med promille er ikke min strekeste side, men nå har jeg endelig bevist for meg selv at det går an!!

Hotellfrokosten gikk også bra. Spiste mine vanlige to skiver med skinke,tomat og agurk. Og skeia ut med et egg bare. det var jeg veldig fornøyd med.

jeg orka rett og slett ikke å trene dagen derpå men fikk et ekstra trimpoeng i går, så jeg tror det går opp i opp.

Nå gjenstår det å se om mine anstrengelser viser på onsdagsveiinga da. Kjenner at kroppen fungerer fint med mindre kalorier nå. var skikkelig tungt de første dagene, men det blir bedre og bedre.

men jeg har ikke sjans å trene om morgenen. Da blir jeg bare så slapp og uvel utpå dagen. derfor må treninga skje etter middagen. da har jeg mest energi å gå på.Er det andre som kjenner igjen problemet?

Nå skal jeg gå og spise agurk skivene mine i lunsjen. Ønsker alle en god slanke- uke:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var tredje kurskveld overstått. Ned 0,9 kg denne gangen. Ganske fornøyd da jeg ikke har fått trent så mye denne uka pga forkjølelse. Har holdt meg til meny 1 hele tiden. Håper at jeg snart blir bedre for det er kjedelig å ikke få trene skikkelig. Kjente at jeg var i skikkelig dårlig form på spinningen i går, men ekspertene sier jo at det ikke er farlig å trene når du bare er småsjuk så går ut i fra at det er ok.

Har ikke telt skritt denne uka. Jeg bare glemmer å ta med meg skrittelleren og når jeg har den med meg glemmer jeg å restarte den..begynner å få litt feelingen med hvor lenge man må gå med den får å få titusen skritt likevel. Konklusjonen er at jeg er mye mer stillesittende en jeg trodde jeg var..

 

 

Hvordan har det gått med dere andre som har veiedag onsdager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kykkeliky

Gleden ble stor da jeg oppdaget at livvidden hadde gått ned med 4 cm på en uke. Litt rart og egentlig, for jeg har bare gått ned 1,5 kg. Uansett - det motiverer noe voldsomt. : ) Ned ti kilo til sommeren skal vi klare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...