Gå til innhold

Middag til en lørdagskveld


Gjest stine
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg trenger noen gode sunne tips til middag til en lørdagskveld. Noen som har noen gode forslag???

Liker godt å hygge oss med litt ekstra god mat i helgene, men slik vi har levd tidliger så er ikke alt like sunt. Det har gått mye i fløtegratinerte poterter, fete sauser osv.

Så nå når jeg prøver å endre livsstil trenger jeg litt tips...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag lagde jeg noe godt til middag som ikke er så usunt. Først stekte jeg mørbradbiff i strimler. Så stekte jeg champignon, løk og paprika og tok på diverse krydder. Når det var ferdig stekt helte jeg vann over og lot det koke litt for å lage litt god kraft. Deretter jevna jeg det hele med Maizena og putta oppi 1 ss Maizenafløte. Det ble faktisk veldig godt. Serverte det sammen med hasselbackpoteter, men der er det jo fritt valg.

 

Hilsen Ingvild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hatt hjemmelagd pasta (samboerens spesialitet) med pasta bolognese. I bolognesen bruker jeg rent biffkjøtt, løk, gulrot, stangselleri, muskat, hvitløk, tomat og hermetisk tomat. Veldig godt, og ikke så usunt! Høres kanskje litt hverdags ut, men med rent biffkjøtt (og hjemmelagd pasta) blir det kjempebra :) Pleier også å ha i ca 1/2 dl rødvin hvis jeg har, men det er jo valgfritt.

 

Jeg er også veldig glad i saus, og synes at toros sjysaus eller rødvinssaus er veldig fine basiser for litt lettere sauser. Ovnsstekte poteter er et fint alternativ til fløtegratinerte, forresten. Skær potetene i båter, ha på salt, pepper, timian, paprika eller noe annet krydder du liker, og stek dem i ovnen til de blåser seg litt opp og blir sprø utenpå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...