Gå til innhold

"skeie-ut-dag"


Gjest karro

Anbefalte innlegg

hei dere:)

jeg trur faktisk jeg har nådd sånn ca ideal-vekten min nå! er 164cm og veier 57-58kg. har noen steder jeg godt kunne hatt mindre fett(ved magen, innsiden av lårene..) men igjen noen stder jeg føler meg litt beinete(kravebeina,hender..) så jeg trur egentlig det bare er noe jeg må lære meg å være fornøyd med. ihvertfall hvis jeg ikke har planer om å begynne med styrketrening eller å benytte meg av andre form-givende metoder... (pluss lett å glemme at damer i blader og liknender, bruker mesteparten av tiden sin på å se godt ut, pluss at de nok er endel retusjert) og når jeg ser meg selv med klær, så kan jeg for første gang si meg riktig fornøyd, og det er noen år siden sist:D så jess!! endelig!!

 

over til spørsmålet mitt: før, når målet har vært å gå ned i vekt, har jeg holdt meg rimelig innen grensene også på fredags/lørdags-kveldene. kosa meg ekstra, men prøvd å gjort det med en sunn, god middag og f.eks frukt med vanilje kesam til dessert. pluss spist magert tidligere på dagen. slik har kalorimengden ikke gått noe særlig over en vanlig hverdag. men da har jo også målet vært å gå ned i vekt!! nå, som jeg vil stablilisere, hvor utslagsgivende er en skikelig "spise-hva jeg-vil"-dag i uka?

f.eks en lørdag som ser slik ut: vanlig frokost, lunsj, mellommåltid, pluss pizza og endel godteri på kvelden..

vil jeg lure meg selv, og sakte men sikert gli oppover i vekt av en slik dag i uka?? må legge til at jeg er veldig flink ellers, holder meg til kalorimengden min i uka!

 

huff, ble litt langt det her, men veldig glad hvis noen tar seg tid til å lese gjenom og svare:)

karro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

je, takk for svar=) hmm, så rart det er så mange meninger om dette. mange tenker som deg og J.roede om at et så stabilt kosthold som mulig er best. andre steder har jeg lest at en planlagt utskeielse er bra for forbrenninga osv.. men ser jo at kcal per uke overskrides mye hvis helgekosen blir for stor.. så antageligvis har du rett:D takk igjen for svar!

 

trur heller jeg da skal droppe planen om planlgt fråts hver helg, men heller unne meg nei-mat i selskaper osv uten dårlig samvittighet. en gylden middelveg! er tross alt ikke slike sammenkomster hver helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

Gratulerer med å ha nådd trivselsvekten.

 

Mange her inne som støtter seg til iform hvor det anbefales (er mer en treningsside og nok ernæringsside) og sverger til det. Ellers synes jeg at det virker som de fleste ikke klarer lett å komme tilbake til hverdagsrutinene hvis en spiser mye snop/store middager eller måltider i helgen/høytider. Sidene her inne er full av innlegg om akkurat det. Nå vet jeg ikke helt hva du mener med skeie ut dag - spise nei mat eller spise mer av vanlig mat - det spiller nok en rolle for kroppen.

 

Det passer ikke for meg å ha store overskuddmengder av kalorier en dag iforhold til forbruk - min kropp liker at jeg holder meg noenlunde til det samme opplegget for måltidsstørrelse, antall måltider og kalorimengde per måltid. En annen ting er om jeg trener ekstra - da spiser jeg ekstra og - men mat og ikke godter.

 

Du får prøve deg frem. Skeie ut i helgene - se hvordan det går med velhetsfølelsen og vekten - går det bra så er det greit, går det ikke bra får du ta konsekvensen av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenker jeg tar tipset ditt til meg. er jo bare å prøve seg litt frem og justere helgene etter det jeg finner ut passer meg!

med skeie ut mener jeg nok nei-mat er jeg redd;/ glad i godteri og pizza osv på fredags eller lørdagskvelden. digg å ha noe å glede seg til gjennom uka, da klarer jeg på en måte bedre å se gleden i den sunne maten jeg spiser ellers også! trur kanksje en skeie-ut dag i uka har så mye å si for meg, med normal vekt! men samtidig, farlig tanke, kilo kan så lett snike seg på!!

men takk for svar begge to=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...