Gå til innhold

Hvorfor går jeg ikke ned mere i vekt ??


Gjest frida38

Anbefalte innlegg

Gjest frida38

Hei

 

Jeg er rimelig fersk her - har kun vært med i en uke - og hadde første avlesning idag. Ned 0,5 kg på en uke synes jeg er lite med tanke på at jeg hadde 24 trimpoeng ( har trent nesten hver dag..) samt et kaloriinntakt på mellom 1300 - 1700 kalorier hver dag. Jeg er 169 høy og veier desverre 82 kg...........

Nå skal det sies at jeg også har sluttet å røyke og at dette kan ha en innvirkning ??? Noen forslag til hvordan dette skal gå litt kjappere. ????

 

PS. blir gjerne med i en støttegruppe her.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Hei

 

Jeg er rimelig fersk her - har kun vært med i en uke - og hadde første avlesning idag. Ned 0' date='5 kg på en uke synes jeg er lite med tanke på at jeg hadde 24 trimpoeng ( har trent nesten hver dag..) samt et kaloriinntakt på mellom 1300 - 1700 kalorier hver dag. Jeg er 169 høy og veier desverre 82 kg...........

Nå skal det sies at jeg også har sluttet å røyke og at dette kan ha en innvirkning ??? Noen forslag til hvordan dette skal gå litt kjappere. ????

 

PS. blir gjerne med i en støttegruppe her.........[/quote']

 

Kan jo hende at du har spist litt lite da? Har du vært flink til å drikke vann?

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Jeg synes ikke en halv kilo er så fryktelig lite egentlig. De færreste går ned på kilosvis hver uke, det er når vi går ned litt og litt hver uke over tid at de store endringene kommer. Sunnere er det også! Jeg har en målsetning om 700 gram hver uke, og det tror jeg er mer enn nok, skal være sykt fornøyd hvis jeg klarer å holde det over tid.

 

Til forskjell fra andre slankekurer, er det med å legge om kostholdet og begynne å trene/få opp aktivitetsnivået IKKE slik at vi bare svinner hen, at muskelmassen reduseres og at vi dermed detter ned i rasende fart (i hvert fall for de fleste av oss).

 

Jeg syns du skal være stolt over den negangen du fikk til denne uka! Tenk på det! Uten fokus på kosthold og trening hadde det kanskje gått andre veien!

 

Og hold et passelig tempo på trening og matinntak over en 2-3 uker til, så ser du mer hvordan gjennomsnittet ditt blir. Fra en uke til en annen kan det være litt tilfeldig om vi går litt eller mye ned, det kan ha med vann i kroppen, mensen, sykdom, mye forskjellig å gjøre.

 

Lykke til videre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Ikke fortvil.. -500g på en uke er bra nedgang. Mye trening kan ofte føre til vektøkning, muskler veier mer enn fett.

 

Jeg har trent og spist ca 1500.1700kcal siden november, har dessverre bare gått ned 2 kg, så 500g i uka er kjempebra!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal være fornøyd med en nedgang på 0,5 kg. Tror også at grunnen er at du har trent ganske mye. Kanskje du blir mer motivert av å bruke målebånd? det er ikke alltid man får uttelling i form av vektnedgang. Men det er kjipt når du synest du har vært veldig flink og har forventet et større vekttap.

Nå er det jo slik at du må ha et kcal underskudd på 7000- 9000 for å kvitte deg med en kg. For å gå ned en kg i uka betyr det at du må ha et underskudd på 1000 hver dag. det er ganske mye spør du meg, Så kanskje det er lettere å leve med et underskudd på 500 hver dag. Og da blir vektnedgangen ca 0,5 hver uke.

Jeg har forresten ganske like mål som deg. Starter kurs på onsdag og er veldig spent på hva jeg veier...

Lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En nedgang på 0,5 kg på en uke er helt optimalt, faKtisk.

Da har du mistet fett og ikke muskelmasse.

Mellom 0,5 og 1 kg er veldig bra, og mister du mer vekt enn det, er det stor fare for at det er muskler som forsvinner, litt avhengig av hva du trener. Trener du kun cardio og ikke noe muskelbyggende og mister mer enn 1 kg, ville jeg vært på vakt. Du bør jo ikke miste muskler underveis her, tvert imot. Store muskler brenner fett.

 

Klapp deg selv på skulderen.

Du kommer til å se flotte resultater om en stund.

Og det kjennes virkelig på klærne også.

 

En veldig lur ting å gjøre er å måle hver eneste uke.

Overarm, hals, bryst, midje, rumpe og lår.

Da vil du virkelig se forskjell.

 

:-) Lykke til

 

anto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg skjønner godt frustrasjonen din, men som de andre her også sier så er 0,5 kg. på en uke bra. Selv har jeg vært gjennom en lengre sykdomsperiode hvor trening var noe alle andre kunne holde på med, men ikke jeg. Når jeg nå endelig følte meg i en slik form at jeg kunne melde meg på et "lettere-kurs" gjennom et treningsstudio her i hjembyen min, var jeg full av pågangsmot og iver. 1. dag ble både vekt, muskel og fett prosent målt. Og akk og ve, her var det mye å ta tak i for å si det sånn :-)

Jeg fikk satt opp et treningsprogram og satte igang. Etter den 1. uka hadde jeg lagt på meg 1 kg! Neste uke hadde jeg ytterligere lagt på meg 1 kg. Det var like før jeg bare ga opp og ga blaffen i hele greia, men den 3 uka hadde jeg gått NED hele 100 gram!!! Det var i allefall riktig vei......Uke 4 viste 200gr i riktig retning. Da var det heldigvis tid for ny veiing av muskelmasse og fettprosent, og her fikk jeg svaret på vektøkningen min heldigvis. Muskelmassen min hadde styrket seg radikalt, i tillegg begynte jeg å notere alt jeg spiste via disse sidene, og fant fort ut at jeg spiste for lite. Nå spiser jeg mer, og vekta kryper sakte men sikkert nedover. Gleder meg til neste gang jeg skal inn til ny kontroll :-) Drømmen er å kunne se litt fin ut til høsten når jeg skal til syden en tur.

 

Stå på og ikke gi opp!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

Selv synes jeg at 500g er midt i blinken for vekttap, men du har spist for lite kalorier og har nok brent unna litt muskelmasse denne uken. Dersom du hadde lagt til sengs utenom treningen ville du trenge 1830 kcal per dag for å opprettholde vekten etter GR formelen, med alle trimpoengene dine kreves det 686 ekstra kilokalorier per dag.

 

Du siser du spiste 1300-1700 - som gir deg kaloriunderskudd på 900-1200 dersom du ligger til sengs og mer dersom du er i aktivitet som du selvfølgelig var. Jeg ville spist mer - kaloriunderskudd på 500 kcal gir vakttap på 0.5 kg i uken, "sulting" forbedrer ikke resultatet, snarere tvert om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...