Gå til innhold

Jenter med høye mål, uke 10


Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

heihei folkens!!

 

hvordan går det med dere? lenge siden jeg har vært inne her nå, sliter med motivasjonen på å gå ned i vekt. tenker bare på hvor mage kilo jeg skal gå ned å at det kommer til å ta uendelig lang tid:( vet at man ikke kan tenke sånn, men jeg gjør det alikevell. det skal ikke være lett.;)

 

klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elverumsingen

hei alle sammen! Synes selv det å gå ned hauevis av kilo virker håpløst! Begynte i januar, men mister liksom motivasjonen til å trene, klarer ikke å la være å spise sjokolade. Har kun gått ned 3 kg siden januar og nå er vi i mars. Er det noen som har råd og tips til hva jeg evt. kan gjøre for ikke å få lyst til å spise sjokolade eller hva jeg kan gjøre for å motivere meg selv ut på en gå tur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soljenta86

Hvis du bor for deg selv, eller sammen med folk som vet at du skal ned i vekt kan du henge opp lapper til deg selv på alle steder hvor det finnes mat! Så skriver du motivasjon til deg selv/kjeft til deg selv med store bokstaver slik at du må lese det før du kan ta noe! ;)

 

F.eks. "Snart kan du ha på deg den fine toppen"

"Ta en gulrot i stedet"

"Du fortjener vel ikke sjokolade akkurat nå?"

"Se deg i speilet og tell sakte til 100"

 

Jeg pleier å passe på å ha en del frukt og grønnsaker jeg liker liggende, slik at hvis jeg får ete trang så spiser jeg heller det. Det funker ikke alltid, men mye bedre enn om jeg ikke hadde hatt det. Dessuten er det mye bedre følelse hvis du har klart å vente med å spise sjokolade helt til den dagen du får lov av deg selv - tell ned dager!!

 

Siste triks er å ha minst mulig søtt i huset, og det man har bør ligge vekk slik at man aldri ser det når man henter ting, f.eks. sjokolade oppå skapene eller i øverste hylle aller innerst. JA, du vet at det er der, men det er mye verre å se det hele tiden.

 

Lykke til!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken 2011

Hei! Det er ikke alltid like lett å være motivert! Jeg måtte ha en skikkelg utskeielse sist helg! Men jeg klarte heldigvis å hente meg innigjen, så jeg klarte å gå ned litt denne uken også. Mitt tips er å alltid ha mat med seg! Skal du være borte noen timer, og risikerer å bli sulten ,ha med noen knekkebrød, oppskåret gulrøtter og pepperrot og selvsagt mye vann. Da er det lettere å holde seg borte fra å kjøpe mat, som oftest er mye mye mer kalorier i!Dette har funket for meg! Jeg har aldri hatt så mye mat med meg på skolen og ellers som nå. Synest jeg spiser hele tiden! Men når kaloriene telles, er det mye mye færre enn før! Det er herlig å kunne spise mye og likevel gå ned i vekt. Selvsagt får jeg lyst på noe søtt....Da tyr jeg av og til til en snack, 90kcal for en pakning, eller så er jeg fan av søte teer, helst med karamell og sjokolade. Det hjelper på søtsuget, og har 0 kcal i forhold til en stor kaffelatte! Vi klarer dette! Det hjelper også å tenke at en spiser vanlig mat, og ikke diettmat. Jeg personlig mener at dersom man er flink i uken, må det vøre lov med en eneste dag for man er litt rundere i kantene.

Lykke til, og god helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katrhine21

Hei igjen alle sammen :) Nå er jeg ferdig operert, og jeg er helt frisk. Nå er jeg klar for å gå løs på vekta igjen! Jeg er sååå motivert!

 

Jeg har lagt på meg siden operasjonen, og nå ser jeg at jeg har mange kilo igjen for å nå målet mitt. Men jeg krysser fingrene XD

 

Vekt : 112 kg

 

Mål, midje : 109 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei

 

Nå er det veeeeeeldig lenge siden jeg har vært inne på vektklubben-sidene. Jeg har hatt en lang periode uten motivasjon, og stått stille vektmessig i over en måned nå. Men har nå på mirakuløst vis funnet motivasjonen igjen, og er i full gang.

 

Har ligget på meny 3 siden jeg begynte å slanke meg i september i fjor, men ser nå at jeg må endre litt der. Så i en stund fremover skal jeg prøve å følge meny 3 og meny 2 annenhver dag. Altså spise meny 3 4 dager i uka, og meny 2 de andre dagene. Håper det funker. Er helt i grenseland mellom de to menyene, og ser at kursledere ofte anbefaler at man har ulik kcal-inntak fra dag til dag. Så da er det hvertfall verdt et forsøk.

 

Kjøpte meg mini-stepper for en stund tilbake siden, som jeg bruker ca 4 kvelder i uken (30 min hver gang). I tillegg går jeg på helsestudio 2 ganger i uken. Dvs at jeg SKAL gå 2 ganger i uken, men den siste måneden har jeg glimret med mitt fravær. Det skal endres på. Nå er det tilbake på "den smale sti". :-)

 

Veier nå 90 kg, og vil ned til 75 kg i første omgang. Har alt gått ned 15,4 kg, og er jo veldig fornøyd med det. Men har enda en lang vei å gå, og har ingen tid å miste.

 

Det er motiverende å lese om andre i samme situasjon. Dette skal vi klare!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så kjekt å se at det er litt aktivitet på tråden her...

 

pc-en min er ødelagt, så har ikke fårr logget meg på de siste ukene...og har da heller ikke fått oppdatart tråden de forskjellige ukene. Men låner en pc nå, så jeg skal prøve å bli bedre.

 

takk for kjempegode tips soljenta86 og studinisen...

 

det med lappene tror jeg er veldig motiverende....hadde det ikke vært for at jeg bor i studentbolig, skulle jeg gjort d...kan jo henge noen på speilet da....

 

jeg tror også det med å ha me mat på skolen er lurt...du sparer penger, og kalorier...når du har med mat skal det mer til for at du går og kjøper mat, for da blir matpakken dårlig....men har man ikke med mat, blir det ofte usunn kantinemat....

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...