Gå til innhold

Hvor mange kalorier


Gjest rime

Anbefalte innlegg

Er ei dame på 40 som skal ned ca11 kg,lurer på hvor mange kalorier jeg skal spise om dagen.

Er ufør og har ikke så stort kalori forbruk. Men jeg er flink og trener en ganske hard halvtime på elipse maskin hver dag, syntes det er litt vanskelig å vite hva som er nok mat. Har lakt meg på ca 1000 kcal pr dag,er bare ekstra sulten om kvelden.

Er det noen som vet litt om dette som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stellapolaris

Jeg vet at instruktørene på Grete Roede sjelden setter folk på dietter under 1600 kcal. Uansett hvor lite du beveger deg i løpet av dagen bør du nok ikke ligge under 1200 kcal. Gjør du det vil kroppen gå i forsvarsposisjon og holde hardt på alle kcal den får. Du vil nok i tillegg oppleve at du går opp ganske fort igjen etterpå.

For å holde sulten nede spiser jeg 5 - 6 ganger for dagen. Til mellommåltidene ikke særlig med enn en yoghurt og ei gulrot, men det holder i tillegg forbrenninga i gang. Kjempefint at du er så flink til å trene. Har selv en elipsemaskin som jeg bruker flittig.

For at kroppen skal få de næringsstoffene den trenger er denne formelen grei:

Frokost:

60 g brød (eller 3 knekkebrød) med 40 g magert pålegg eller 30 g feit fisk

 

Lunch:

60 g brød (eller 3 knekkebrød) med 40 g magert pålegg eller 30 g feit fisk

 

Middag: Måltid på mellom 450 - 400 kcal

150 g potet el 100 g pasta / ris (120 g om det er fullkorn)

150 g kjøtt eller fisk

Rikelig med ja - grønnsaker

(litt saus el. lignende med redusert fettmengde)

Fruktrasjon: 3 frukt pr dag (spises gjerne som mellommåltid)

Melkerasjon: 1 glass lettmelk eller 1 youhurt

I tillegg spiser jeg en "rett i koppen" suppe og litt grønnsaker til kvelds for ikke å bli friset til å putte noe salt i munnen

På dette ligger jeg rundt 1400 - 1600 kcal for dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stellapolaris

En liten feiltrykk i det forige innlegget:

Middag på mellom 350 og 400 kcal.

 

PS! Sørg i tillegg til å få i deg rikelig med vann. Minimum 2 liter pr dag i tillegg til en kopp vann pr kaffekopp :).

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...