Gå til innhold

når spiser dere...


Gjest lenem

Anbefalte innlegg

frokost, lunch, mellommåltid middag og kveldsmat? jeg har meldt meg på gr internett kurs og starter nå til mandagen.. jeg har fått meny 3, jeg skal ned 30 kg så syns egentlig dette var litt rart, hadde trodd jeg fikk meny 1, men.. hvor mye er kl når dere spiser frokost osv? bør jeg ha faste tider?

 

takk får svar=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

Vi spiser frokost halv 7-7, jeg spiser første lunsj klokken 10 og neste i 1-2 tiden, middag klokken 6 og kvelds klokken 9. Litt langt mellom 2. lunsj og middag og har litt grønnsaker og frukt på lur.

 

Før jeg begynte spiste jeg sunt, men sjelden og for store porsjoner til middag. I begynnelen spiste jeg etter klokken, var ikke sulten. Men ettersom forbrenningen økte, så kom sultfølelsen.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pumpkin

På mitt forrige kurs lærte jeg hvor nyttig det kunne være å gjøre noe så enkelt som å visualisere når du skal spise i løpet av dagen. Her tegnet vi to klokkeskiver, en for hverdagen og en for helgen (ettersom man normalt sett har forskjellige døgnrytmer på hverdager). Det er så logisk at du setter opp på hvilke tider du bør spise i løpet av dagen. Det bør ikke gå mer enn 4 timer mellom måltider, og skal du rekke fem måltider om dagen er det viktig å huske alle(!), så om du for eks spiser frokost kl 7 og ikke lunsj før kl 12 er det kanskje lurt å legge inn et lite måltid i mellom disse to tidene (for eks kl 0930). I helgene, hvor du kanskje står opp litt senere må du ha en annen klokke som er tilpasset rytmen din på lørdag og søndag.

 

Dette hjalp meg veldig da jeg hadde en tendens til å glemme å spise så ofte som vi skal (minimum 4 måltider om dagen).

 

Når det kommer til menyen du har fått så stemmer nok dette. Målet er jo å øke forbrenningen din og at du skal gå ned i vekt i et sunt tempo samtidig som du legger om kostholdet ditt. Jeg bommet litt på forrige kurset mitt og spiste etter en meny mindere enn jeg skulle og oppdaget faktisk at vekttapet ble mindere enn det sannsyneligvis ville ha vært om jeg spiste mer. Ikke vær redd!! Om du holder deg til kurset vil du se at det fungerer, og du vil ikke bare se det på vekten, men på humør osv!

 

Et siste tips: husk å måle deg hver uke! Utrolig bra motivasjon ettersom vekten ikke alltid reflekterer arbeidet du har lagt inn!!

 

Lykke til!

 

Hilsen

Pumpkin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...