Gå til innhold

40-gjengen UKE 6


Gjest jomjom

Anbefalte innlegg

Gjest jomjom

Jeg savner den gamle tråden, nå prøver jeg å lage en ny. Litt langt ute i uke, og kanskje dere ikke finner den, men:

Denne uken er det ett år siden jeg meldte meg inn i Vektklubben. Jeg begynte fordi jeg hadde gått på mange kurs, dels med godt resultat, dels med ikke så veldig godt. Jeg gikk litt trett, det ble det samme om igjen. På de tre første kursene gikk jeg ned 18 kg til sammen, da jeg begynte her hadde jeg gått opp 12-13 av dem. :)

En liten oppsummering på ettårsdagen:

Jeg har gått ned 7 kilo. Jeg trimmer fast en gang i uka, ellers blir det veldig lite.

Jeg har ikke vært nøye med å skrive opp, bare i perioder. Men jeg har vært her inne i forumet ganske ofte, mindre nå enn til å begynne med.

Ikke imponerende resultater. Men jeg tror likevel at det har vært nyttig. Jeg har nok vært mer bevisst enn jeg ellers ville vært, og kunne, som den gamle jojoslanker jeg er, ha gått opp enda mer hvis jeg ikke hadde blitt oppmuntrert og passet på her. :eek:

Så jeg fortsetter.

Men jeg savner altså den gamle tråden min, uketråden 40? som er helt borte. Det var så veldig greit med uketråd, og jeg finner ikke igjen de "gamle" jentene... :)

Håper dere finner meg her og følger opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mimmi80

Hei Jomjom!

Fant deg jeg vet du :) Vi har forsøkt å holde igang Motivasjonstråden og Nedoverklubben men det har sakte men sikkert sklidd ut gitt.... Håper vi kan få opp en skikkelig tråd her nå, er viktig å kunne motivere hverandre litt, og få litt ekstra oppbacking når det trengs!

 

Kan jo ta en liten statusrapport her jeg også:

Begynte på første GR-kurs 28.08.06, og meldte meg også inn i vektklubben på den tiden. Gikk ett GR-kurs, så hadde jeg opphold frem til over nyttår, og har nå fullført GR-kurs nr 2. Totalt gått ned ca 13,5 kg. Skal ha en liten kurspause igjen, men jobbe iherdig på egenhånd. Stått mye stille de siste ukene, og har merket at frustrasjonen har kommet snikende.. *sukk* Men får bare ta seg selv i nakkeskinnet, for nå har jeg bestemt meg. NOK ER NOK!

 

Håper vi får opp en bra aktivitet her, blir artig å følge dere videre!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trinny

Takk for PM. :-)

 

Jeg følger dere gjerne jeg også. Jobber fortsatt med å få av kiloene, med lite hell igrunn. Jeg har havnet under "berg og dalbane" vektkurven, litt helseproblemer har deler av skylden; resten har jeg putttet inn i kakehullet selv. Opplever det når man får helseprob. så forskyver man spiserytmer, og mat sent på kveld/natt er min fiende; sånn bortsett fra usunn mat da. Men sannheten er jo at de uskyldige brødskivene sent på kvelden virket uskyldige..men er bomber for kroppen.

Så hovedmålet er jo å holde små faste måltider utover dagen, uten sen på kveld spising. Spiser nå ett vanlig kosthold, men har kuttet ut sukker, begrenset frukt inntak, lite lightbrus, begrenset med stivelsesrike grønnsaker. MYE VANN.. har mye av min overvekt rundt magen; derfor ett såpass strikt opplegg; med tanke på insulinresistens.

Alt er verdt det for å gå ned i vekt og øke livskvaliteten!! Jeg er nå 45 kg unna mitt endelige mål...gulp..

 

Ha en fin helg folkens :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jomjom

At vi kanskje kommer i gang litt igjen! Jeg synes det var nyttig og hyggelig å ha det "faste" - men har nok i en lang periode ikke vært så flink selv.

Men nå prøver jeg igjen

God, sportslig og sunn helg til dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trucker

Hei er det her dere har havna!!!!!(sitat fra Øystein Sunde) Takk for PM jomjom!!!

Først...vi trenger hverandre, det er helt klart. Jeg blir med her.

Så, denne uka... - 500 gr. Gir ikke samme glede som før for det har hoppet opp og ned lenge nå, men hver nye uke er nye muligheter:)

Sammendrag: Begynte i vektklubben i mai 2006, resultat hittil er ned 22,2 kg.

Har ikke hatt reell nedgang siden nyttår men hopper fra 80 til 81,7 hele tiden.

Startvekt 103,4,( nå 81,2) midje 110 cm (nå 74,5) ende 122 cm (nå 101) byste 121 cm (nå 100) Lår 74,5 cm (nå 53,5) Klesstr start XXXl, nå 40/42.

Jeg har fortsatt 15-20 kg som skal bort og trenger dere desperat.

Lykke til i helgen og kos dere.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mimmi80

Hei folkens :)

 

I dag har jeg endelig kjøpt meg ny bukse i en str mindre enn vanlig! Hurra! Det må sies at buksene jeg har brukt hele tiden var VELDIG trange før jeg startet på kurs i høst, og at de nå henger og slenger. Men vært litt kjipt å ikke komme inn i en mindre str før nå (det varierer jo sikkert med merker på klærne etc også, men uansett). Så nå har jeg vinket farvel til alle buksestørrelser som begynner på 5-tall!! :) Hadde egentlig ikke råd til buksa, men men... Har jo bare 1,5 kg igjen til jeg runder -15 kg totalt, så det får være en liten belønning dette her :) *smiler fornøyd*

 

Ellers er jeg veldig klar for helg nå, kjenner det skal bli godt! Har vært flink denne uka, masse trening og ikke vært på vekta siden kurset på mandagen. Skal ikke på vekta før mandag igjen, har bestemt meg for å kutte ut denne tulleveiinga nå. På tide å ta ordentlig tak!

 

Ønsker dere alle en super helg, så skrives vi!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har savnet dere men nå fant jeg dere :)

Da starter vi ny tråd her inne da??

Min status er: Topp vekt ....vel og merke høygravid ...151kg i nov 03.....grøss og gru!!

Begynte og slanke meg mars 04 vekta viste da 138kg!!

Nå 2 år senere veier jeg 99,8kg!!!!! Deilig :) Ned (51,2kg)

Har igjen 9,8kg før jeg får henvisning til plastikkirurg....skal klare det til august. Og satser på operasjon i mai 08...(for da blir jeg 30år!!) Tror at å veie 80kg er en ok vekt for meg....men vet ikke for jeg husker ikke å ha veid så mye...eller så lite heter det vel.

Trenger dere alle sammen selv om det går fint nå ned 1,5kg forrie uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har savnet dere men nå fant jeg dere :)

Da starter vi ny tråd her inne da??

Min status er: Topp vekt ....vel og merke høygravid ...151kg i nov 03.....grøss og gru!!

Begynte og slanke meg mars 04 vekta viste da 138kg!!

Nå 2 år senere veier jeg 99' date='8kg!!!!! Deilig :) Ned (51,2kg)

Har igjen 9,8kg før jeg får henvisning til plastikkirurg....skal klare det til august. Og satser på operasjon i mai 08...(for da blir jeg 30år!!) Tror at å veie 80kg er en ok vekt for meg....men vet ikke for jeg husker ikke å ha veid så mye...eller så lite heter det vel.

Trenger dere alle sammen selv om det går fint nå ned 1,5kg forrie uke.[/quote']

 

Hei. Wow! Imponerende lesing det der. Og jeg kan kjenne meg igjen på noe: Var oppe i 140 kg i svangerskapene, helt utrolig at kroppen klarer det.. Du har altså gått ned hele 51,2 kg!!!? Jeg har gått ned 24, er ca hundre nå. Inspirerende å lese om det du har klart, da får jeg tro på at jeg også kan klare de neste15-20 kiloene også.

Skal du ha mageplastikk? Hva koster det/betaler det offentlige? Merker at mage og bryster begynner å bli slappere etterhvert som kiloene går av, og jeg har tenkt på muligheten for å få strammet opp når jeg har nådd målet, men er usikker på kostnad/risiko/smerte og alt det der...

Velvel, lykke til videre. 20 kilo igjen er jo småplukk i forhold til den jobben du har gjort! Kjempebra!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye og gamle. Noen av dere har imponerende resultater, noen av oss andre svinger litt, men det er nyttig å ha "trådvenner", tror jeg. Og jeg hadde alstå vært med på 40+ i omtrent ett år da den liksom bare forsvant. Ny folk har kommet, andre har forsvunnet. Men det er jo en kontinuitet likevel.

Så selv om jeg har flyttet den litt - det kom jo så mange nye grupper - så har altså mange gamle funnet den. Sendte PM til dem jeg husket og fant (noen ville ikke ha...)

Vi står på, iallfall. Imponert over - over 50 kilo1 Det er jo et helt menneske. Og - 35 cm rundt livet, Trucker! Pilatesen min gjør at jeg begynner å bli litt strammere på midten jeg og. Kanskje jeg klarer å få tilbake litt midje en gang jeg og...

Lykke til, vi prates igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Wow! Imponerende lesing det der. Og jeg kan kjenne meg igjen på noe: Var oppe i 140 kg i svangerskapene' date=' helt utrolig at kroppen klarer det.. Du har altså gått ned hele 51,2 kg!!!? Jeg har gått ned 24, er ca hundre nå. Inspirerende å lese om det du har klart, da får jeg tro på at jeg også kan klare de neste15-20 kiloene også.

Skal du ha mageplastikk? Hva koster det/betaler det offentlige? Merker at mage og bryster begynner å bli slappere etterhvert som kiloene går av, og jeg har tenkt på muligheten for å få strammet opp når jeg har nådd målet, men er usikker på kostnad/risiko/smerte og alt det der...

Velvel, lykke til videre. 20 kilo igjen er jo småplukk i forhold til den jobben du har gjort! Kjempebra!! :)[/quote']

Ja jeg veide 151 kg når jeg var høygravid i nov 04. I mars 05 når jeg begynte og slanke meg veide jeg 138. Nå veier jeg 99,8kg.

Ja jeg skal ha mageplastikk, og jeg får det dekt. Gå inn på bukplastikk.com eller plastikkirurgi.no så får du masse tips.

Eller så kan du bare spørre hvis du lurer på noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...