Gå til innhold

Trimpoeng


Gjest schnella

Anbefalte innlegg

Gjest schnella

Altså, jeg stiller meg veldig uforstående til hvordan dere klarer å oppnå så masse trimpoeng på en uke? Jeg trener seks dager i uka på SATS, men en times trening i form av spinning eller aerobic gir jo bare rundt 2,5 poeng. Dette blir jo da "kun" 15 poeng per uke. Det ville vært helt umulig for meg å komme over 20 poeng. Trener dere flere ganger om dagen? Hmm, jeg vil jo gjerne være så flink jeg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annetje

Hver gang jeg trener(på studio) er jeg nok aktiv i nærmere to timer. En time spinning + en time styrke for eksempel. I tillegg står bilen for det meste i ro her, så alle forflytninger i løpet av dagen gjøres med "apostlenes hester". Bare det å følge eldstemann til barnehagen gir nesten et trimpoeng, og hvis jeg henter også - har jeg nesten 2, snømåkingen har gitt meg noen poeng i vinter også. - Og en handletur gir også trimpoeng når en går til og fra butikken (vi har ca 20 min en vei). - Kan nok med alle aktiviteter komme opp i ca 8 -9 poeng på en god dag. - Må legge til at jeg er hjemme med to små - Når jeg begynner å jobbe igjen må nok tanken på bilen fylles litt oftere, men målet er absolutt å bruke bena mest mulig, sykkel kan jo gå nesten like fort som bil.

 

Håper dette kan hjelpe deg i poengsankingen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Milano77

Heisann!

 

Jeg trener også spinning et par ganger i uken og oppnår like mange poeng som deg på det. Men i tillegg går jeg til og fra trening hver dag, som er en halvtime hver vei. (gir meg to poeng) I tillegg trener jeg litt styrke og tar en 15 minutter på crosstrainer eller tredemølle - og klarer som oftest å komme opp i 5 poeng for dagen tilsammen.

 

Lykke til med sankingen - går du mer, ruller poengene inn!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg sykler til og fra jobb (4,3 km hver vei) og det gir 1,2 trimpoeng.

 

I tillegg er jeg ute med hundene minst 1 time pr dag og det gir minst 2 trimpoeng. Dermed kommer jeg lett opp i ca 20 trimpoeng pr uke.

 

Jeg sykler ikke i helgene, men til gjengjeld går jeg gjerne en lenger tur med hundene minst en av dagene. OG er jeg riktig flittig, så benytter jeg min ministepper 1-2 gang pr uke mens jeg ser et halvengasjerende TV-program. Bruker da denne i ca 40 min og får 1 trimpoeng pr gang.

 

Så jeg er aldri på treningsstudio, og føler på en måte ikke at jeg "trener" slik dere andre gjør, men gull-eplene kommer like godt på denne type hverdagstrim.

 

Saala

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest schnella

Ja, denne hverdagstrimmen. Jeg bor 5 minutter gange unna SATS, 30 sekunder unna butikk, og 10 min unna sentrum. Skolen derimot er en halvtime med buss. Nei, der blir det ikke mange poengene. Kanskje jeg blir nødt til å tvinge meg ut på en tur hver dag i tillegg til SATS. Det går jo nedover uansett, men går dere fortere ned når dere trener så masse? Man skal vel helst ikke gå ned mer enn 1 kg i uka? Og jo mer man trener, jo mer må man vel spise. Luksusproblemer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Milano77

Tja.. vet ikke helt om man går fortere ned -kanskje noe, men ikke mye. Er vel at man strammer inn kroppen gjerne, bygger litt muskler som hjelper til med forbrenningen. Når vekten står stille, forandrer gjerne målene sine seg likevel...

Jeg kan også ta trikk til trening forresten (tar vel 30 min) men jeg går på nesten samme tid den samme strekningen. Er vel fordi det er mye trafikk her i Milano og trikken går ikke alltid så fort. Men har du tenkt på å sykle eller gå den tiden du tar buss? :-)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest schnella

Jeg brukte å sykle den strekningen før, men da bodde jeg oppe ved skolen, og så syklet jeg ned til byen. Gjør liksom ikke noe å bli svett og sliten når man bare skal hjem. Jeg vegrer meg derimot litt for å sitte på forelesning med svetten rennende :) Bruker ca 45 min på å sykle opp dit. Men men, jeg skal prøve å tusle litt rundt omkring allikevel. Nå skinner sola, og det er "varmt" (5 grader), så jeg skal ta meg en tur ut. Gå på plasser jeg aldri har vært før, det er gøy. Og høre på masse fin musikk. Ha en strålende dag, og takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...