Gå til innhold

Ny på maxi-kurs... hjelp!!


Gjest cc84

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Jeg har nettopp begynt på mitt første Grete Roede maxi-kurs. Det var på tide! Har store problemer med å sette meg inn i alt og ikke minst å klare å spise alt!! Er satt på meny 3 og synes det er så utrolig unaturlig å stadig spise når jeg ikke er sulten engang. Psyken min er innstilt på at nå skal jeg "slanke meg" og at nå skal jeg ikke spise så mye som før. Blir nesten kvalm av å spise så store porsjoner og ikke minst å spise så ofte. Føler "alle" det slik i begynnelsen??

Føler et voldsomt press til å klare å spise nok, drikke nok, trimme nok..

Har bestandig blitt mobbet for størrelsen min og føler på gamle sår nå som jeg prøver å gjøre noe med vekten min. Er redd jeg ikke skal klare dette..

Veier 125 kg og frykter for helsen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baltusine

Jeg er også ny på maxi kurs, og akuratt samme vekt. Jeg føler også det samme at jeg spiser mer en jeg er vant til og også når jeg ikke er sulten, blir nesten helt besatt av tanken på mat og telling hele tiden, men det er jo gøy da? Får håpe vi får resultater begge to. Har vært på et kurs på jobben i dag, og får nesten helt noia av at jeg ikke kunne veie maten, det er så vanskelig å regne ut når man må ta sånn ca. Jeg er forresten satt på diett 2, så¨du skal jo spise ennå mer enn meg, men nå har jeg startet trening for fullt, og er opp i 7 trimpoeng etter start på kurs mandag kveld, så jeg må vel kanskje opp på diett 3, det gruer jeg for, da det blir mye mat. Men jeg er glad jeg tok valget om å starte kurs, og har bestemt meg for å i hvertfall gjennomføre 4 kurs. Lykke til, jeg gleder meg til å høre resultatene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 6omdagen

Så heldige dere er. Jeg er 40 kilo overvektig, men startet blandt lettvekterne.

Det gikk jo greit, men det krevde ganske mye av meg å sitte der blandt de som hadde en vekt jeg bare misunnte.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

 

Så flott med respons fra to i samme situasjon! Vi burde være stolte over oss selv som har tatt dette skrittet nå! Så mange før oss har lykkes med dette så da skal vi også klare det :)

 

Utrolig greit med et forum som dette for å få inspirasjon, råd og vink. Har lest litt rundt på forskjellige diskusjoner her og det ser ut som mange løser problemet med for mye mat ved å spise mer kaloririk mat som resulterer i mindre mengder.

 

Gleder meg til å høre hvordan det går med dere begge fremover!

 

Baltusine: 4 kurs høres ut som en bra plan! Mulig jeg henger meg på :)

 

6omdagen: Stå på og vis lettvekterne hva du er god for!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Jeg har nettopp begynt på mitt første Grete Roede maxi-kurs. Det var på tide! Har store problemer med å sette meg inn i alt og ikke minst å klare å spise alt!! Er satt på meny 3 og synes det er så utrolig unaturlig å stadig spise når jeg ikke er sulten engang. Psyken min er innstilt på at nå skal jeg "slanke meg" og at nå skal jeg ikke spise så mye som før. Blir nesten kvalm av å spise så store porsjoner og ikke minst å spise så ofte. Føler "alle" det slik i begynnelsen??

Føler et voldsomt press til å klare å spise nok' date=' drikke nok, trimme nok..

Har bestandig blitt mobbet for størrelsen min og føler på gamle sår nå som jeg prøver å gjøre noe med vekten min. Er redd jeg ikke skal klare dette..

Veier 125 kg og frykter for helsen min.[/quote']

 

 

Hei :):)

 

Gratulerer med ditt valg om å begynne på kurs, dette klarer du for nå er du i gang.

 

Jg begynte på kurs for et år siden og da med en start vekt på141,9 kg, har siden kvittet meg med 22 kilo, har vært litt opp og ned nå siden før jul og frem til nå. Jeg trener fortiden gangske mye, da mest spinning ved et treningssenter her hvor jeg bor. og det stortrives jeg med.

 

Jeg spiste fra meny 4 til å begynne med har nå gått ned til meny 3, synset og syns fortsatt det er mye mat, men jeg løser problemet med å spise litt mere kaloririk mat, spesielt pålegg, har kutta ut mye av lettproduktene og spiser heller litt vanlig pålegg i stedet. Prøver å ha god varriasjon på det jeg spiser. I tilegg så spiser jeg ofte og hele rasjonene for å holde forbrenninngen oppe.

 

Jeg er en av slankebloggerne her på grete rode sidene, hadde vært gøy å høre fra deg der inne, legg gjerne igjen en hilsen om hvordan det går med deg så kan vi støtte og hjelpe hverandre mot målet.

 

Lykke til og håper vi skrives

 

Klem fra slankeblogger Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også ny på maxi kurs' date=' og akuratt samme vekt. Jeg føler også det samme at jeg spiser mer en jeg er vant til og også når jeg ikke er sulten, blir nesten helt besatt av tanken på mat og telling hele tiden, men det er jo gøy da? Får håpe vi får resultater begge to. Har vært på et kurs på jobben i dag, og får nesten helt noia av at jeg ikke kunne veie maten, det er så vanskelig å regne ut når man må ta sånn ca. Jeg er forresten satt på diett 2, så¨du skal jo spise ennå mer enn meg, men nå har jeg startet trening for fullt, og er opp i 7 trimpoeng etter start på kurs mandag kveld, så jeg må vel kanskje opp på diett 3, det gruer jeg for, da det blir mye mat. Men jeg er glad jeg tok valget om å starte kurs, og har bestemt meg for å i hvertfall gjennomføre 4 kurs. Lykke til, jeg gleder meg til å høre resultatene dine.[/quote']

 

 

Hei :):)

 

Gratuelrer med ditt valg om å gå på kurs, nå er du så godt i gang at dette klarer du.

 

Er slik den første tiden at en kan bli litt tullete å gå å tenke hele tiden på mat og telling av kalorie, men etter at du blir vant så går det mere av seg selv. Er viktig at du spiser alt du skal spise og at du følger opplegget nøye, spis ofte og varriert så skal du se at etter hvert så vill kg forsvinne.

 

Du er nå kjempe flink til å trimme ser jeg.

 

Jeg er en av slankebloggerne her iinne, hadde vært gøy om du kunne tatt deg en tur innom å legg gjerne igjen en hilsen der inne om hvordan det går med deg så kan jeg være med å hjelpe å støtte deg så best jeg kan.

 

Jeg starta nå på 141,9 kg for 1 år siden er nå nede på 119,1 kg så det går sakte men sikkert nedover etter å ha gått litt opp og ned de siste 2 månedene.

 

Lykke til videre og håper jeg hører fra deg.

 

Klem fra slakeblogger Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldige dere er. Jeg er 40 kilo overvektig' date=' men startet blandt lettvekterne.

Det gikk jo greit, men det krevde ganske mye av meg å sitte der blandt de som hadde en vekt jeg bare misunnte.

Lykke til![/quote']

 

 

Hei :)

 

Skjønner følesen din av å sitte sammmen med andre som ikke skal ned så myesom du, men jeg syns du er kjempe flink jeg som har tatt fatt i problemene dine å kommet deg på kurs.

 

Ønsker deg i alle fall lykke til, det hadde vært kjekt å høre fra deg inne på bloggen min, legg gjerne igjen en hilsen så kan jeg være med å hjelpe deg så godt jeg kan.

 

Jeg veier i dag 119,1 kg og jeg begynte på startvekt 141,9 .

 

Lykke til videre, håper jeg hører fra deg inne på min slankeblogg.

 

Hilsen slankeblogger Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...