Gå til innhold

Går ned 400 gram om dagen...


Gjest CecilieS

Anbefalte innlegg

Gjest CecilieS

Kan det være riktig? Vil nødig klage over å gå ned nesten 3 kg i uka, men jeg er redd for at jeg spiser for lite og gjør vondt værre når jeg slutter med slankemenyen. Og så kanskje legge på meg alt fort igjen.

 

Følger meny 2, og ligger på et inntak på mellom 1500 og 1600 kcal om dagen.

 

Har hørt at en vektnedgang på alt mellom 800 gr og 2 kg i uka er normalt? Gjør jeg noe feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Dette hørtes kanskje litt mye ut.. man kan regne med å gå ned såpass første uken, men det burde ikke gå så fort etter hvert. Har du regnet ut med formelen at du skal ligge på meny 2? anbefaler deg å regne over en gang til, for hvis du går ned såpass fort, mister du garantert muskler, og da er det veldig lett å legge på seg igjen når du er "ferdigslanket"... lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieS

Takk :) Ja, får prøve å regne ut en gang til. Men nå skal det være sagt at jeg ikke har holdt på med dette så lenge da (snart 3 uker), så kanskje jeg kan se an en uke til og se om det stagnerer litt da!

 

Men skal regne ut en gang til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FatNoMore

Høres ikke så dumt ut å gå ned 400 gram om dagen, men tror neppe det er riktig vei å gå for en varig nedgang...

 

Blir litt nysgjerrig på hva du spiser, kanskje det har noe med sammensetningen å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieS
Høres ikke så dumt ut å gå ned 400 gram om dagen' date=' men tror neppe det er riktig vei å gå for en varig nedgang...

 

Blir litt nysgjerrig på hva du spiser, kanskje det har noe med sammensetningen å gjøre?[/quote']

 

Ja, kanskje... Matinntaket for en dag kan se slik ut:

 

Frokost: 2 rugsprø eller fiberrik med MagerOst eller Vita Hjertego' ost e.l

Mellommåltid: Frukt eller grønnsaker (gulrøtter, selleri) og en yoghurt

Lunsj: 2 brødskiver med samme pålegg som over

Mellommåltid 2: 1 knekkebrød med pålegg og en frukt eller grønnsaker

Middag: Vanlig "norsk" middag 4-600 kcal

Kvelds: 150 gr cottage cheese.

 

Drikker vann hele dagen, et glass juice pr dag, og te uten sukker i tillegg til dette.

 

Må kanskje nevnes at det jeg skal slanke bort er for det meste "babyfett" etter mitt andre barn som jeg fikk for 8 måneder siden. Kan det være noe av grunnen til at det går litt fort? At det er kilo som kom i forbindelse med graviditeten?

 

Har nå regnet ut med formelen igjen, og jeg kommer frem til det samme menyforslaget som sist gang... Ikke lett dette her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FatNoMore
Ja' date=' kanskje... Matinntaket for en dag kan se slik ut:

 

Frokost: 2 rugsprø eller fiberrik med MagerOst eller Vita Hjertego' ost e.l

Mellommåltid: Frukt eller grønnsaker (gulrøtter, selleri) og en yoghurt

Lunsj: 2 brødskiver med samme pålegg som over

Mellommåltid 2: 1 knekkebrød med pålegg og en frukt eller grønnsaker

Middag: Vanlig "norsk" middag 4-600 kcal

Kvelds: 150 gr cottage cheese.

 

Drikker vann hele dagen, et glass juice pr dag, og te uten sukker i tillegg til dette.

 

Må kanskje nevnes at det jeg skal slanke bort er for det meste "babyfett" etter mitt andre barn som jeg fikk for 8 måneder siden. Kan det være noe av grunnen til at det går litt fort? At det er kilo som kom i forbindelse med graviditeten?

 

Har nå regnet ut med formelen igjen, og jeg kommer frem til det samme menyforslaget som sist gang... Ikke lett dette her...[/quote']

 

Nå er jeg ikke noen kostholdsekspert, men jeg kan ikke se noe "feil" med det du spiser. Syns du bare skal glede deg over vektnedgangen og ikke bli så altfor skuffet hvis nedgangen skulle stagnere noe! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest CecilieS

Må bare si at nå har vekten stagnert litt. Det går iallefall saktere. Ligger på ca 200 gram om dagen, så da kan jeg vel satse på at menyen er riktig for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieS

Hei! Bare kopierer svaret jeg fikk av Minipia på et annet innlegg jeg hadde:

 

prøv å regne det ut ved hjelp av denne formelen. Den brukte jeg og ligger på +- 1600 kcal pr dag. Det er ett underskudd på +- 650 kcal pr dag

 

(vekt x 10)+(høyde i cm x6,35)-(alderx5)-161(kvinne) eller 165(mann)=hvilestoffskiftet.

 

Så skal du gange hvilestoffskiftet med 1,3 hvis du har lav hverdagsaktivitet (uten trim), 1,4 hvis du har normal hverdagsaktivitet (uten trim), eller 1,5 hvis du har høy hverdagsaktivitet (fysisk arb/og eller meget aktiv fritid).

 

Når du har ganget hvilestoffskiftet med faktoren for hverdagsaktivitet, får du tallet for ENERGIFORBRUK FØR TRIM.

Så skal du legge til (trimpoeng pr uke multiplisert med 28,58). (Kurset anbefaler MINST 7 trimpoeng pr uke).

 

Energiforbruk før trim + trimpoengx28,58 =DITT DAGLIGE ENERGIFORBRUK.

 

 

For å gå ned i vekt må du innta ca 500 kcal UNDER ditt daglige energiforbruk, men ALDRI mindre enn 1300 kcal!

 

Menyanbefalinger:

Totalt energiforbruk:

Under 2000 kcal: meny 1 (1300 kcal)

1900-2400 kcal: meny 2 (1600 kcal)

2300-2800 kcal: meny 3 (1900 kcal)

2700-3200 kcal: meny 4 (2200 kcal)

3100 kcal eller mer: meny 5 (2500 kcal)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneKatt

en enklere måte å regne på er :

skal du ned i vekt tar du vekten din gange 22

skal du stabilisere vekten tar du vekten din gange 30

Lykke til..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

Ammer du fremdeles siden babyen er bare 8 måneder? Trenger ekstra mat for det. Synes det så ut som lite mat på den listen din med unntak av middagen.

 

Ett kilo fett har 7000 kilokalorier og etter GR anbefalinger skal det etterhvert ta 14 dager å ta av ett kilo dersom du har et kaloriunderskudd på 500 kcal per dag og ca. 9 dager med 800 kcal underskudd daglig.

 

I starten mister vi endel vann - iallefall om en har spist mye salt mat til vanlig.

 

Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedigjen

Jeg synes det ser ut som du spiser for lite. 2 rugsprø til frokost f.eks, det har jo ikke mer enn 60-70 kalorier med pålegg blir det kanskje 100 til sammen, og da kan du i alle fall spise det dobbelte + litt til til frokost!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...