Gå til innhold

Det med å skeie ut??!


Gjest suupah

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke av de som MÅ ha godteri og har ikke spist godteri på leeenge. Klarer meg fint uten egentlig.

 

Men så er jeg nå invitert til en kveld der det blir kjøpt inn masse snop og vi skal bare sitte å skravle (jaada,skikkelig jentete *hehe*).

 

Det jeg lurer på,er om jeg skeier ut denne dagen og følger resten av gjengen å knasker i meg godteri,vil det ødelegge vektplanen min totalt da? Eller er det sånn at en dag ikke kan gjør så stor skade??! (trenger selvfølgelig ikke ta HELT av,men syns det er litt småkjipt å komme drassende med grønsaker liksom)

 

 

Har jo som regel tatt meg et par glass vin i helgene og det har jo gått bra,og det er jo en del kcalorier i det også.

 

Hvis jeg da spiser snop denne lørdagen i steden for å ta de 2 glassene med vin,kan det jo ikke bli totalt kræsj??!

 

 

Eller? Noen som vil komme med inspill? Er det veldig ulurt av meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedigjen

Det kommer selvfølgelig an på hvor mye du spiser, men 2 glass vin er jo ikke mer enn kanskje 200 kalorier (hvis det er 3 dl ca). 200 kalorier i f.eks sjokolade er ikke mer enn 45 gram, eller sånn ca 6 melkepletter fra smågodtet... Jeg tror at hvis du spiser deg god og mett på smågodt denne ene kvelden og det er lenge siden sist du gjorde det og det blir lenge til neste gang du gjør det vil du ikke oppleve annet enn at du får mindre eller ingen vektnedgang denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bertinas

jeg har lurt litt på det samme. Dere sunne folk her inne, spiser dere godteri noen gang? Jeg lar meg selv spise litt lørdags kveld, men ellers ingenting - er det likevel "ikke lov"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sukk..jeg som hadde tenkt å lage brownies å kose meg med på lørdag. jeg simpelten ELSKER sjokolade,kaker og godt. Så hvis ikke jeg unner meg noe på lørdagene så synes jeg det blir litt trist. Er man strukturert i hverdagen og ikke koser seg litt hver dag,så bør det være lov å spise litt extra i helgene.. Spare opp kosemerker f.eks..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier ikke å unne meg noe usunt hver enste uke, så har ikke noen fast dag som f.eks lørdagene hvor jeg spiser mer enn vanlig!

Det jeg gjør er å unne meg noe ekstra ved spesielle anledninger, hvis jeg f.eks skal ut med venner, blir invitert på middag eller lignende! Da unner jeg meg å skeie litt ut, uten å få dårlig samvittighet!

Selve lørdagskosen venter jeg med til jeg skal gå på hold vekten menyen, da har man MANGE ekstra kalorier å rutte med!!! ;)

 

Men for å svare på spørsmålet... Konsekvensene av en slik skeie ut dag vil variere veldig fra person til person, men det man ganske trygt kan si er... vektnedgangen ville selvfølgelig blitt større hvis man hadde droppet de ekstra kaloriene!

Men så er det opp til deg å bestemme! Er denne dagen og de ekstra kaloriene verdt litt lavere vektnedgang denne uken?

Jeg personlig synes ikke at det har så mye å si! Vel og merke hvis dette er noe som ikke skjer for ofte! Lever du sunt resten av tiden vil du nå målet ditt uansett!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marielle

Jeg har heller ikke skeie ut dager, men pleier å kose meg litt hvis jeg skal på kino f.eks. Da tar jeg gjerne en latte med lettmelk, en kindersjokolade og 3 smågodt (en salt, en sur og en søt). Det koser jeg meg veldig med, men så skal det nevnes at vekten har stått stille siden i sommer. Hehe.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener litt ekstra(forbrenner minst 1000kcal på en økt eller to) de dagene jeg vet at det blir litt ekstra kalorier. Men jeg slanker meg ikke, jeg har bare lagt om kostholdet mitt og der er det plass til begrensede utskeielser enten det er lørdag eller hverdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer ikke til å ødelegge vektnedgangen din!!

 

Hvis du ellers i uka har et daglig underskudd på 500 kalorier, har du jo totalt 3000 kcal i underskudd over 6 dager. Hvis du denne ene dagen så får et overskudd på 3000 kcal, altså 3000 kcal mer enn du forbrenner, vil du jo være tilbake på 0 denne uka (teoretisk sett!!!)

Dette kommer ikke til å ødelegge så mye. Det vil gjøre at det kanskje tar 1-2 uker ekstra å komme ned til den vekta du ønsker, men du kommer ikke til å mislykkes totalt. Det tar som regel tid å legge på seg også!

 

Du vil kanskje føle deg ekstra tung og kanskje tykkere dagen etter, noe som vil være naturlig pga at mye ekstra mat ikke forbrennes med en gang, men lagres som glykogen, noe som igjen vil binde væske osv... Men du motvirke panikkfølelsene. Å leve sunt handler også om å kunne skeie ut.

Man nærmer seg spiseforstyrrelser hvis man blir så streng at man baaare skal holde seg til kruskakli og Farris (satt på spissen), man må trene på å tillate seg litt kos også. Både til hverdag og fest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...