Gå til innhold

PØlser


Gjest Fridamor

Anbefalte innlegg

Gjest Fridamor

Det er ikke så ofte vi spiser pølser til middag for tiden, men jeg har vært av den oppfatningen at da må det bli kalkunpølser. Så gikk jeg inn og la inn flere forskjellige typer pølser for å se hvem som kom best ut, og skuffelsen var stor da jeg så at det faktisk var ganske mye kalorier i kalkunpølsa(190 kalorier pr. 100 gram) mot ca. 240 kalorier i de fete pølsene. De som kom best ut var go og mager-pølsene med 145 pr. 100 gram. Og til min forskrekkelse la jeg inn: tror det var Gildes grillpølse og fikk opp 135 kalorier pr. 100 gram. Det må jo være helt feil??

 

Noen som har innspill, gode alternativer, forslag til gode, sunne pølsemiddager etc.???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlige grillpølser fra Gilde har 225 kcal pr 100 gram, men 135 kcal pr stk.

 

Kylling/kalkun-grillpølsene har endel kalorier ja, men hvis du velger wiener, sparer du faktisk litt!

Priors kalkun-wiener har f.eks bare 162 kcal/100 g, 81 kcal pr stk!

 

Til sammenlikning har en vanlig wienerpølse fra Gilde 140 kcal pr stk, det er jo faktisk 60 kalorier i forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedigjen

Jeg spiser f.eks 3 kalkunwiener + hjemmelaget potetmos og ketchup og det kommer fint inn under min middagskvote alle fall ;) Ellers spiser jeg 2 go og mager røkt kjøttpølse + tilbehør eller 2-3 go og mager grillpølser. Har ikke smakt god og mager wienerpølsene, for jeg har hørt at de har litt ekkelt hardt skinn? Men wienerpølsene til prior er veldig gode altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mar10ne
var det vi spiste her om kvelden. Syntes de var gode' date=' jeg, men man blir jo ikke så kresen når man er på slankekur....![/quote']

 

 

Godt sagt:)

liker nesten alt jeg nå etter jeg ble sunn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...