Gå til innhold

Kva er di største utfordring?


Gjest Leo

Anbefalte innlegg

Eg har nettop starta på Grete Roede-kurs og skal ned 40 kg. Eg veit det blir tøft, særleg om kveldane når eg har lagt veslejenta og skal slappe av. Då har eg hittil hatt den vanen å unne meg noko godt, som potetgull, sjokolade, kjeks o.l. Dette er det no slutt på - og eg veit det blir mi største utfordring. Er det nokon her som har tips på sunne godsaker eg kan unne meg i staden? Eg trur 4-5 ss yogurt naturell med 1 ts honning skal vere godisen i kveld. Det må vel vere ok? ;)

 

 

Kva er di største utfordring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å ikke spise med følelsene.

Jeg spiser når jeg er lei meg, stresset eller sint. Det eneste som hjelper da er sjokolade, og en hel masse av det.

 

Så nå driver jeg på å bytte ut den uvanen med f.eks gå tur, leke med ungene, høre på musikk, skrubbe noe i huset til det skinner, etc =D

Men er ikke gjort på en dag nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror min største utfordring er å klare å stoppe, de gangene man liksom skal kose seg med litt ekstra. Da er det vanskelig selv om jeg vet at jeg har spist det jeg skal pluss litt mer. Vet jo at jeg heller må si ifra til sambo at vi ikke kan ha sånt noe i huset, men er jo vanskelig å skal nekte ett voksent menneske å spise det han vil. En annen ting er vel også det at når jeg har sprekt så er det liksom ikke så nøye den dagen, da kan jeg bare spise på, med det jeg vil. Istede for å stoppe med den lille utskeielsen, så blir det heller en stor, gjerne over flere dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

...er nok å holde ut lenge nok... Jeg har en lei tendens til å gi opp når det butter eller går tregt. I tillegg er jeg fæl til å snoke i skapene, så der kan det absolutt ikke ligge noe som helst som ikke er sundt...

 

Holder jeg dietten, har med mat når jeg skal bort osv, så klarer jeg det, men dager der det av en eller annen grunn skjærer seg, så er jeg dårlig på å finne alternativer som er sunne....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok størst utfordring med det samme som deg Leo, hadde også som vane å kose meg når gutten min var i seng.. Og ikke en liten bit, men en pakke kjeks, skål med noe annet godt, kanskje et glass eller to med brus (ikke light). Nå går det utrolig masse bedre, kvelder da jeg ikke tenker på det en gang. ;)

 

Når jeg skal ha noe kos en kveld bruker jeg kosemerker og litt ostepop, eller en ekstra rute mørk sjokolade, men har faktisk kommet dit at jeg skjelden bruker opp kosemerkene mine. Vil ikke bruke dem bare for å bruke dem. Noe annet jeg bruker som kos er masse frisk frukt (gjemmer fruktrasjon) med en til to ss med vaniljekesam til... Det er herlig det.. :)

Hvis du virkelig føler for å snavle kan jeg anbefale å bruke en eller annen søt frokostblanding, cheerios e.l., bruk kosemerker og kos deg skikkelig.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer et forslag til kveldskos:

 

Ett beger mild og lett yoghurt med vanilje, en teskje heistad jordbærsyltetøy, ett eple i biter. Bland dette og strø over 10 hakkede mandler. Dette smaker veldig godt, og hjelper meg:-).

 

Epler med litt natrena strøsukker og kanel noen minutter i microen, og med litt vanilje kesam er også godt.

 

Håper det smaker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellina

Har også hatt problemet med at jeg "spiste med følelsene", eller trøstespiste. Det har jeg i stor grad fått bukt med. Nå er min største utfordring å spise "bare litt". Var på besøk her om dagen og da forsynte jeg meg både to og tre ganger, med is, peanøtter og non stop. Hadde spart 900 kcal til besøket, så foreløpig har det tikke syntes på vekta:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Sharon er inne på det vesentlige. Finn på noe annet enn det du pleier å gjøre. Glem TV'n og gjør noe i stedet. Hvis det er vanskelig å gå ut kan du finne på noe i huset. Det er alltid noe som gjøres. Drikk vann, det fyller opp og er helt ufarlig. Min erfaring er at noe så enkelt som sitte et annet sted enn vanlig hjelper. Kaffe og te smaker helt utmerket uten tilbehør. Det er ikke så lurt å fha ristelsen lett tilgjenglig. Hvis det er du som handler inn la være å kjøpe de "skumle" varene. Har du dem ikke i hus, er det lettere å styre unna. Dette går! Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte le litt da jeg leste komentaren din :-) :-)

Dårlig gjort å friste deg sånn!

 

 

Hehe:)

men det smakte helt skjønt også da:)

Men hvor er du?

Kom og fortell meg hvordan det går vennen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...