Gå til innhold

Vekta går nedover! -25,2 kg!!


Gjest Titti

Anbefalte innlegg

Hei alle!

Er ikke så flittig å skrive inne her, men er av og til å leser hva dere andre skriver.

Har nå begynt på mitt fjerde grete roede-kurs og mandag viste vekta -25,2 kg!!! ;) Er veldig fornøyd med det! Begynte på kurs i høst og satt meg mål til -30 kg til 1.juni, noe som absolutt er mulig!! Er enda ikke sikker på hva det totale målet mitt er, må liksom finne ei vekt jeg kan være fornøyd med og så jobbe med å holde den. Tenker at jeg nok har vel 15 kg igjen......

 

For dere som akkurat er begynt på maxi-kurs, spis maten, kos dere med den! Har fulgt meny 3 hele tiden, ligger nå mellom 2 og 3, og kjenner at jeg er redd for å få for lite mat. Men, det går bra! Har hele tiden hatt noen planlagte utskeielser, noe som jeg tror har hjulpet meg til å holde motivasjonen oppe.

 

Når det gjelder trening, sleit jeg veldig med å få en god rutine på den, ble liksom aldri 'tid'.... (eller lyst....) Men nå etter jul har jeg virkelig begynt å få inn rutine på trening også, og er veldig fornøyd med det. Lå på 3-4 trimpoeng pr uke før, nå ligger jeg på 7-10 poeng, noe jeg er veldig fornøyd med. Det tilsvarer 2 treninger i uka, pluss litt gåing...

 

Vil bare si til alle som har giddet å lese dette, stå på, hold motet oppe, sett pris på de små gledene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baltusine

Så kjempeflink du har vært, håper jeg kan stille med de samme tallene på mitt 4 kurs. Og jeg skal følge rådet ditt og spise all den maten jeg kan og nyte den. Takk for motiverende ord, du er et godt eksempel på at det nytter. Lykke til med videre nedgang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle!

Er ikke så flittig å skrive inne her' date=' men er av og til å leser hva dere andre skriver.

Har nå begynt på mitt fjerde grete roede-kurs og mandag viste vekta -25,2 kg!!! ;) Er veldig fornøyd med det! Begynte på kurs i høst og satt meg mål til -30 kg til 1.juni, noe som absolutt er mulig!! Er enda ikke sikker på hva det totale målet mitt er, må liksom finne ei vekt jeg kan være fornøyd med og så jobbe med å holde den. Tenker at jeg nok har vel 15 kg igjen......

 

For dere som akkurat er begynt på maxi-kurs, spis maten, kos dere med den! Har fulgt meny 3 hele tiden, ligger nå mellom 2 og 3, og kjenner at jeg er redd for å få for lite mat. Men, det går bra! Har hele tiden hatt noen planlagte utskeielser, noe som jeg tror har hjulpet meg til å holde motivasjonen oppe.

 

Når det gjelder trening, sleit jeg veldig med å få en god rutine på den, ble liksom aldri 'tid'.... (eller lyst....) Men nå etter jul har jeg virkelig begynt å få inn rutine på trening også, og er veldig fornøyd med det. Lå på 3-4 trimpoeng pr uke før, nå ligger jeg på 7-10 poeng, noe jeg er veldig fornøyd med. Det tilsvarer 2 treninger i uka, pluss litt gåing...

 

Vil bare si til alle som har giddet å lese dette, stå på, hold motet oppe, sett pris på de små gledene! :)[/quote']

 

Hei :D

 

Oii. Gratulerer med kjmempe flott resultat, du har virkelig stått på, du har jo vært kjempe flink. HUrra for deg.

 

Har du mange kilo igjen?, har vell gått inn mye i cm tenker jeg. Merkes vel det?.

 

I alle fall gratulerer med flott resultat

 

Klem fra slankeblogger Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi!! strålende! og motiverende lesing. Jeg er nede 24 kg nå, ca 15 igjen, men er litt umotivert i skrivende stund. Da er det inspirerende å lese innlegg fra noen som er ved godt mot!

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Hei :)

 

Oii. Gratulerer med kjmempe flott resultat' date=' du har virkelig stått på, du har jo vært kjempe flink. HUrra for deg.

 

Har du mange kilo igjen?, har vell gått inn mye i cm tenker jeg. Merkes vel det?.

 

I alle fall gratulerer med flott resultat

 

Klem fra slankeblogger Evelyn[/quote']

 

Har vært på veiing idag, nå viser vekta -26,7!!! Hurra. Men nå er det snart påskeferie, og da er målet å ikke gå opp, men har ikke noe mål om å gå ned heller.... Veldig fornøyd med stillstand, det er planlagt og jeg har tenkt å ha en god del utskeielser i påska!

 

Tror Evelyn jeg har ca 15 kg igjen og ja, jeg har gått inn 72 cm!!! Det vises utrolig godt og jeg er blitt både rettere i ryggen og liker og pynte meg mye mer! :) Nå er det liksom ikke, ååhhh hva skal man hive på seg av klær idag, men heller, hmmm hva skal man dresse seg opp med idag. Har så utrolig mye å velge mellom og så kan jeg nå handle klær ikke bare på stor-størrelser, men på 'vanlige' avdelinger/butikker, det er deilig!

 

Håper alle som leser mitt innlegg får inspirasjon til å holde motet oppe, det er de små ting, de små 'kose-stundene' som gjør at jeg syns ting går så greit! Og det er vel sånn jeg tenker og ha det fremover, liksom resten av mitt liv, flest hverdager med 'vanlig' sunn mat og så noen 'kose-stunder' innimellom! :)

 

For meg er kose-stunder; -kos med rødvin, ut og spise (da går det i pizza m/salat til, kinamat eller biff), litt lett-is med banan eller varme bær, en kopp med lett-kakao, ja.... det er mange ting som er kos! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baltusine

Det er virkelig motiverende å lese dine resultater, du viser at det nytter. Det flotteste er at du lager avtaler med deg selv, hvor du tillater at vekten skal stå stille i påsken, men at du ikke skal gå opp. Flott å høre at du nyter de små gledene.

Fortsett å motiver oss andre som ligger noen kilo bak deg i løpet. Jeg for min del håper å ha oppnådd dine resultater 25,2 i september, har 3,8 kg nå siden 5 mars.

 

Jeg heier på deg, og er sikker på at du når målene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei alle som leser mitt innlegg!

 

Ja, nå er påska over, vi har hatt 10 dager påsketur, men 10 dagers utskeielser. Dette medførte til at vekta gikk litt oppover, men det er helt greit det! Har hatt så mye utskeielser av feit mat og godterier, sjokolade, smågodt og potetgull, i påska, at jeg faktisk så fram til å gå tilbake til det normale igjen!!! ;) MERK, -det NORMALE!! - det var påskematen som var det normale før....!!?!? Men syns og det var godt å 'glemme' veiing, kalorier o.l. og ta de utskeielsene jeg hadde lyst til. Det gir iallefall meg godt mot til å begynne på igjen, det gjør liksom slik at jeg har noe å gå på! Nå har jeg ikke planer om noe store utskeielser før til sommeren engang.

 

Begynte på igjen i går med en laaaang og kjemperask gåtur, føles godt i kroppen! Så nå er motivasjonen på topp, treninga igang og middagsplanlegginga er helt i rute! Dette går bra!! Har fortsatt tro på at mitt mål på minus 30 kg til 1. juni er helt oppnåelig!! :)

 

Til alle dere, stå på og lykke til! Nå går vi lysere tider i møte, med lettere klær, gøy å kunne freshe seg opp da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, hallo!

 

Ja, da va ei uka gått etter påskeslutt og vekta er nede igjen! Veldig fornøyd med det! Har hatt ei normal uke, og det føltes veldig godt, magen er på plass igjen :)

Og så har jeg vært kjempeflink å trimme denne uka, hadde vel 12-13 poeng og det e mye til å være meg! Så nå er det bare å suse gjennom dagene, se frem mot sommeren og ha nå fortsatt planer om -30 kg til 1. juni! Dettan går super! *smiiiiil*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ja, da var jeg begynt på kurs 5 på Grete Roede.....

Hadde gått ned litt siste uke og, så nå viser vekta - 27,7 kg!!! :)

Målet har som sagt vært - 30 kg til 1. juni, noe som absolutt er innenfor rekkevidde (og kanskje et kilo eller to til......)

 

Men det jeg nå er begynt å tenke på, er hva gjør jeg etter dette kurset? Har nok ca. 15 kg til å gå ned, tror jeg. Og jeg har bestemt meg for å gå på hold-vekten-kurs når den tid kommer, men hva når dette kurset er ferdig og frem til den vekta jeg vil ha er nådd??? Kjenner at jeg begynner å bli lei av kurs, det er liksom det samme hele tida og koster jo ganske så mye penger.... Det er liksom bare den veiinga og litt prat som er grunnen til å gå kurs nå....

 

Nei, må vel gruble litt på den :) Skal iallefall gå disse 8 ukene på kurs 5, så er det sommerferie og jeg skal fortsette på egenhånd, så får vi se til høsten... Det kommer jo og an på hva vekta da viser :)

 

Ellers går det helt flott med trimminga, trimmer mer nå enn på lenge og nå skal sykkelen fram, det blir suuuupert!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fillefjonka

Jeg er bare imponert! Har tatt av meg hatten og bukker og neier! DU er råflink!

 

Jeg blir veldig motivert av å lese om deg, og tenker at dette skal også jeg klare!

Selv har jeg gått ned 12 kg siden nyttår, det går tregt men allikevel nedover. Hadde en skikkelig utskeielse i påsken, og de 2 kiloene satt godt, men idag var de endelig av! Da smilte jeg stort på vekta!

 

Så da venter jeg bare på fortsettelsen fra deg, og ønsker lykke til imens!

 

fillefjonka :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger, veldig koselig å høre!!

 

Og lykke til jenter med deres prosjekter! 12kg siden jul, med en påske inni er bra, syns nå jeg!

Tror at hvis man skal kunne leve med disse endringene vi gjør og liksom ikke bli helt drittlei, må man kunne ha noen utskeielser, ta ting stegvis! :) - For meg er det viktig å kunne føle at jeg 'lever', dette skal liksom være 'for-ever' og da må det ikke bli sånne tanker, som "når jeg bare er ferdig, så skal jeg....." -det blir helt feil for meg! Selvfølgelig er jeg mye mer strix nå, og inntar færre kalorier enn jeg skal når jeg skal slutte å gå ned i vekt, men i utgangspunktet er det ikke store forandringene som skal til. Og det syns jeg er bra, tror det skal bli lettere og holde vekta da!

 

Ellers så har sykkelen kommet frem nå, (bor langt mot nord, så vi har enda snø, men ikke på veiene, men kaldt....!!) -men har allerede sykla på jobb, og den vil bli brukt flittig! Har allerede flere sykkeltur-planer, jeg og min kjære, så her blir det koselig trim! Pluss at jeg går litt til fjells og trener iallefall en time i uka på sats, på aerobic. Må faktisk innrømme at jeg syns det er deilig å trene, svette og kjenne at kroppen blir brukt, og ja!!! -det gir meg mer energi, ingen tvil!

 

Er så utrolig glad for tia, vi går mot lysere tider, jeg har kjøpt meg endel nye klær, vekta går nedover og jeg føler meg helt flott! Ja, faktisk ganske så lekker! :) Thihi!

 

Nei, stå på, dettan går helt bra, planlegging er nøkkelordet!! Tjohei!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i dag var kurskveld 2 på mitt 5. kurs og vekta viste -1,6 siden forrige uke, det var bare rååååbraaa!!! :) :)

 

Så totalt er resultatet - 29,3!

 

Og mitt første mål, som jeg satte ved kursstart i høst, var -30 kg til 1.juni 2007 - det klarer jeg!!! Er helt sikker nå! HURRA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har hatt veiing i dag og resultatet var -1,6 noe som betyr -30,9 totalt!!!

Har bare en ting å si....... JABBADABBADUUUUUUU!!!! :)

 

Det er bare så herlig!! Det går så greit og humøret er på topp-topp-topp!!

 

Da var mitt første mål nådd, -30 kg til 1.juni, så da var det å begynne å legge videre planer..... -og nå tenker jeg så.... Holder på med mitt 5. kurs, har endel uker igjen der, så jeg skal fortsette i akkurat samme løypa som nå. Så er det sommer, ingen kurs-gåing, men skal holde samme mønster som nå, litt utskeielser, selvfølgelig, men det er unntakene!

 

Men, jeg tror jeg nå har satt meg et endelig mål, (føles nesten litt skummelt.....) og det er -15 til -17 kg til! :) Det skal gå flotters! Så, kanskje til jul har jeg min idealvekt! Er helt superoptimist jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heffaklumpen

Hei og gratulerer med dagen Titti!

 

Det er helt fantastisk å lese om viktminskningen din. Er helt i startfasen på en viktminskning på litt over 50 kilo og lurer på hva som har vært din største motivasjon i hele den tiden du har gått på GR-kurs siden høsten? Hva har vært motoren som har gitt deg kraften å få endret på livet ditt slik at du har fått et slikt strålende resultat?

 

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt fantastisk å lese om vektminskningen din. Er helt i startfasen på en viktminskning på litt over 50 kilo og lurer på hva som har vært din største motivasjon i hele den tiden du har gått på GR-kurs siden høsten? Hva har vært motoren som har gitt deg kraften å få endret på livet ditt slik at du har fått et slikt strålende resultat?

 

Hei, hei! Ja, hva har vært min største motivasjon....? Hmm.... Syns det var litt vanskelig å svare på det, sånn egentlig. Men man kan vel heller si at jeg var dr.... lei av å føle at alt var tungt og ingenting passet.... Har nok gjort 'opplegget' mitt som en hobby, føler at jeg må ha mye fokus, bruke tid på planlegging, finne ting som vi kan kose oss med som ikke gir mye kalorier, ta tid til trening osv.

Så syns jeg jo selvfølgelig det at vekta har gått nedover og cm inn, har vært veldig motiverende. Jeg går kun på vekta hver mandag, tror det er lurt. Kasta vekta vi hadde hjemme, så man ikke får sånn 'mani' at man må sjekke hele tia, for det tror jeg ikke er bra! Ellers så har min mann og familie vært veldig 'med' på endringene og vært en god støtte! Og jeg føler virkelig at vi har gjort en livsstilsendring og ikke at jeg går på slanking, så dette er noe jeg har tenkt å ha fokus på hele tia, selv om jeg nå spiser noe mindre kcal enn jeg skal når 'ønske-vekta' er nådd.

 

Har nå satt meg et endelig mål; -15 til -17 kg før utgangen av 2007, det skal jeg klare! (-og da skal jeg ha operasjon for å få fjernet hud fra min hengemage! :))

 

Nei, vil bare si, stå på, hold fokus, varier måltidene, dette er godt i smak, kropp og sjel! :P) Tvi,tvi til alle som leser dette!!!

 

Solhilsen fra meg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei fra meg! :)

 

Nå begynner vi å få litt sommerfølelse i nord og, men fortsatt er det ganske så kaldt.... Holdt på å fryse av fingrene på sykkeltur idag..... Men, men, når det er sol og fint vær her så er det uuuutrulig vakkert! :) Det var litt info om nord-norge, hehe....

Ellers så viste vekta på mandag -31,1 kg - så her går det sakte men sikkert nedover! Og det føles så bra! Og er veldig fornøyd, selv om det ikke har vært store vekttapet de siste ukene, men det har og en årsak! Jeg har vært syk en uke og fikk ikke trimmet i det hele tatt, og så har vi hatt endel feiringer som har gitt litt utskeielser ekstra. Men godt var det, og jeg vet jo at når man tar noe ekstra, så går ikke vekta nedover. Det er logisk og helt greit!

Kjenner at jeg er veldig fornøyd med at jeg har lært meg og ta konsekvensene av hva jeg spiser, at jeg ikke blir lei meg, eller forventer noe annet enn jeg får og ikke minst, at jeg ikke skylder på noe/noen andre når ting ikke går greit. Dette er det jeg selv som har ansvaret for og det er min kropp og mine valg! Basta! :)

Oiii, nå hørtes jeg nesten litt nesevis ut... -det var absolutt ikke meningen, men jeg tenker slikt om meg selv og syns det funker bra.

 

Tudelidu, her er innsatsviljen faktisk fortsatt med! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thihi.....

Vekta mandag viste - 2,0 kg - altså minus 33,1 kg tilsammen! Det er bare såååååå herlig!!!! :) "Det føles så bra!"

Føler virkelig jeg begynner å få kontroll over min egen kropp! Har kost meg med noen glass vin og en drink i helga, har spist ute, ja, har liksom noen små utskeielser jevnt over, men det er bare litt hver gang og de er kontrollert! Jeg tenker, det er slik det skal være! Man skal kunne ta en liten is av og til, eller et glass med noe godt, eller noe annet, men kunsten er det å bare ta litt! Og det er dette jeg føler jeg begynner å få kontroll over. Før har det vært slikt at hvis man har skulle kose seg med is, snop, god mat, så tømmer man fatene, blir kvalm og uvel, angrer og føler seg skikkelig nedfor.... Nå bestemmer jeg meg på forhånd hvor mye og hva jeg skal kose meg med, nyter det med god samvittighet og føler meg glad og fornøyd etterpå! Og så syns jeg at jeg har blitt ganske så flink til å finne magre alternativer og lage til kosemat. Feks. igår grillet jeg noen scampi til kvelds, danderte dem på litt god salat og hadde litt chillisaus som dipp. Dette satt jeg og knasket på til tv-programmet, og hadde ca 100 kcal. Deilig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! Og så deilig å føle at man får kontroll, det gleder jeg meg til. Har alltid tenkt at det er urettferdig at tynne kan spise hva de vil men så spiser de kanskje ikke halve kiosken når de koser seg...? Har en mistanke om det, ja :D

 

Jeg har veiedag i morgen og gruer meg litt, har spist for lite denne uka og sist jeg gjore det gikk jeg opp.

 

Lykke til videre, du er en inspirasjon!

 

Bare en kort oppdatering: jeg gikk også ned 2 kg! Er superfornøyd med det selv om mensen sannsynligvis var utslagsgivende... Er snart i mål med mine fem første kg av, da er det "bare" 20 kg igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...