Gå til innhold

Hjelp!


Gjest schnella

Anbefalte innlegg

Gjest schnella

Jeg har skeia helt ut, og nå greier jeg ikke å komme meg tilbake igjen :) Den siste uka har jeg spist godteri hver eneste dag. Er kjempeflink hele dagen, spiser sunt, ofte og små måltider. Men så kommer den syndige kvelden, og i og med at min kjære samboer kan spise hva han vil (uten å legge på seg), så har vi ALLTID godteri i skapet. Og jeg har sagt til han at han kan spise så mye godteri han vil, jeg vil ikke la dette gå utover han. Han kommer hjem fra jobb på kvelden, og da sprekker jeg, momentant. Han spiser gjerne pizza til middag, etterfulgt av potetgull og sjokolade. Han greier å begrense seg, spiser veldig lite. Men det gjør ikke jeg, og jeg spiser av skålene til det er tomt. Jeg unnskylder meg hver kveld, med så dumme unnskyldninger at jeg ikke kommer på noen nå engang. Og hvorfor gjør jeg dette? Jeg blir kvalm, oppblåst, sliten, trøtt og stinn av luft. Men jeg er lei av alt som er sunt og godt, eksempelvis smoothies og frukt. Er også allergisk mot mange frukter, så kan kun spise banan, appelsin og druer i små mengder. Det er utelukkende når jeg sitter foran tven at godtersuget kommer, men nå er det uheldigvis tv-titting som er kveldsaktiviteten vår. Jeg blir så frustrert! Ikke er jeg glad i å se på tv heller, men har ingen andre alternativer. Akkurat nå kjennes det ut som jeg hater meg selv, og jeg trenger hjelp for å komme meg ut av dette. Det ligger en smash-sjokolade i kjøleskapet, samt smågodt og potetgull i skapet. Arg!

 

Langt og frustrerende innlegg, men det måtte ut. Jeg vil jo ned i vekt, jeg MÅ ned i vekt for å være komfortabel med meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65
Jeg har skeia helt ut' date=' og nå greier jeg ikke å komme meg tilbake igjen :) Den siste uka har jeg spist godteri hver eneste dag. Er kjempeflink hele dagen, spiser sunt, ofte og små måltider. Men så kommer den syndige kvelden, og i og med at min kjære samboer kan spise hva han vil (uten å legge på seg), så har vi ALLTID godteri i skapet. Og jeg har sagt til han at han kan spise så mye godteri han vil, jeg vil ikke la dette gå utover han. Han kommer hjem fra jobb på kvelden, og da sprekker jeg, momentant. Han spiser gjerne pizza til middag, etterfulgt av potetgull og sjokolade. Han greier å begrense seg, spiser veldig lite. Men det gjør ikke jeg, og jeg spiser av skålene til det er tomt. Jeg unnskylder meg hver kveld, med så dumme unnskyldninger at jeg ikke kommer på noen nå engang. Og hvorfor gjør jeg dette? Jeg blir kvalm, oppblåst, sliten, trøtt og stinn av luft. Men jeg er lei av alt som er sunt og godt, eksempelvis smoothies og frukt. Er også allergisk mot mange frukter, så kan kun spise banan, appelsin og druer i små mengder. Det er utelukkende når jeg sitter foran tven at godtersuget kommer, men nå er det uheldigvis tv-titting som er kveldsaktiviteten vår. Jeg blir så frustrert! Ikke er jeg glad i å se på tv heller, men har ingen andre alternativer. Akkurat nå kjennes det ut som jeg hater meg selv, og jeg trenger hjelp for å komme meg ut av dette. Det ligger en smash-sjokolade i kjøleskapet, samt smågodt og potetgull i skapet. Arg!

 

Langt og frustrerende innlegg, men det måtte ut. Jeg vil jo ned i vekt, jeg MÅ ned i vekt for å være komfortabel med meg selv.[/quote']

 

Har ikke noe spesielt godt råd til deg, men du kan jo prøve å gå deg en tur om kvelden istedet for å sitte framfor tvn. Det er kjempebra - da forsvinner litt av godtesuget også. En føler seg så glad og lett til sinns etter en slik tur. Kanskje sambon blir med en tur også? Dere kan jo inngå en avtale om gåtur og tv annenhver kveld.

Lykke til

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melkorka

Hei

 

Jeg har hatt det akkurat som du! Har du prøvd krom tabletter? Jeg begynte å ta det for ca to uker siden (tror jeg) og jeg merker veldig forskjell. Godtesuget er der faktisk ikke lenger. Helt utrolig og jeg hadde ikke forventet så bra virkning.

 

Derimot sliter jeg med at jeg har så vanskelig for å bryte mønsteret med å spise godis. Ganske trist i og med at jeg egentlig ikke føler noe voldsomt godtesug i det hele tatt. Men det går bedre og bedre for hver dag.

 

Lykke til. Du klarer dette!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd en skål med nøtteblanding? Ellers synes jeg det er godt med litt oppskåret melon og annanas i en skål.Eller er du allergisk mot de fruktene også? Det er vanskelig det der. En skål med grønnsaker da? F.eks.oppskåret gulrot,selleri og blomkål .......med litt dip? Når jeg får lyst på noe søtt så pusser jeg tennene, det høres kanskje rart ut men det hjelper for meg. Sizzi sitt forslag er bra, få med typen ut å gå tur. Det er ikke sundt for han å spise snop heller, om han ikke legger på seg på utsiden kan han bli innfeit, som min gamle mor sa. Hjerteinnfarkt og høyt blodtrykk..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...