Gå til innhold

Oppskrifter med wraps


Gjest Spinny

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en pakke med de nye fullkorns-wrapsene, som jeg tenkte å ha til middag en dag! Men jeg vet ikke helt hva jeg skal fylle de med....noen som har noen gode tips eller spennende oppskrifter (ikke taco-fyll) ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Amathea

Har spist de selv en periode nå, og jeg liker å fylle dem med spekeskinke og en god dæsj med rømmekolle. Blir ikke altfor mange kalorier heller. Kjempegodt hvis du liker spekeskinke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snuppeli

vi har tatt i bruk de nye wrapsene hjemme, og alle synes de er kjempegode!!

 

Som kveldsmat trenger man ikke å ha noe varmt i wrapsene, så da har jeg smørt på lett philadelphia ost, skjært opp litt kokt skinke, tatt på litt salat, agurk, tomat og paprika, delt i to og spist. Det blir faktisk ganske saftig og veldig godt :-)

 

Man kan sikkert putte alt mulig inn i wrapsen, kylling, ost, laks etc. Jeg lager noen ganger en liten saus i stedet for philadelphia-osten, og det er å skjære opp et eple i veldig små biter, blande det med naturell yoghurt og smake til med karri.

 

Kos deg, og lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å lage kylling fajitas. Da bruker jeg 175 g kyllingfilet, som jeg klipper opp i små biter. Disse legger jeg i en marinade av grill krydder, og tandorikrydder og en spisesje med olje!

Lager som regel dette klart før jeg går på trening, så det får stå i kjøleskapet en stund, og så har jeg kjamperask middag når jeg kommer hjem.

Da steker jeg kyllingen på middels varme, og mot slutten av steketide tilsetter jeg ca 20-25 g mais og to fedd hvitløk(finhakket).

Så varmer jeg lefsen og smører et lag kesam orgrginal(ca 40g) på den før jeg legger på kyllingen. Veldig godt!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Amathea

Nå har jeg tatt en titt på pakka og regna litt grundig, og en sånn lefse har bare 113 kcal!!

 

Det var vel en god nyhet dere:)!

 

 

(det er 270 kcal i disse lefsene, og hver lefse veier 42 gr)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket merke er det, Amathea?! Hørtes jo veldig bra ut! :) Jeg har regnet ut innholdet på Toro fullkornswraps og de har 210 kalorier pr stk, men de er ganske store da. Er de fullkorn de du spiser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marielle

Santa Maria har fullkornstortilla. Tror at de bare har 113 kalorier. De er også ganske store og veldig gode. :) Hvordan går det med kurset? Jeg har økt trimmen og spiser mer. Håper det funker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg ta meg en tur i butikken og kjøpe noen av Santa Maria sine! :)

 

Kurset går veldig bra, deilig å kunne spise så mye som 1900 kalorier. Jeg skal ha 600 kalorier til middag, og det er utrolig mye. I går måtte jeg fylle på med litt av den nye Sans-isen med blåbær og solsikkekjerner for å få riktig antall kalorier til middag. :) Snikveide meg idag, og vekten viste 1,1 mindre enn på mandag!

Bra du spiser og trener mer, jeg tror vi har spist altfor lite før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Amathea

Ja det er santa maria sine. Visste ikke at toro hadde sånne også. kanskje de er vesentlig større, eller rett og slett er litt mindre fullkorn enn de fra santa maria.

 

Ville nå løpt og kjipt de andre ja:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marielle
Da skal jeg ta meg en tur i butikken og kjøpe noen av Santa Maria sine! :)

 

Kurset går veldig bra' date=' deilig å kunne spise så mye som 1900 kalorier. Jeg skal ha 600 kalorier til middag, og det er utrolig mye. I går måtte jeg fylle på med litt av den nye Sans-isen med blåbær og solsikkekjerner for å få riktig antall kalorier til middag. :) Snikveide meg idag, og vekten viste 1,1 mindre enn på mandag!

Bra du spiser og trener mer, jeg tror vi har spist altfor lite før.[/quote']

 

Så bra! :) Var den nye Sans-isen god da? Jeg spiser ofte vanilje-varianten med litt stekt banan til.. Ja, vi har nok spist for lite før. For min del tror jeg også at det har blitt litt for stor forskjell mellom hverdag og helg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! :) Var den nye Sans-isen god da? Jeg spiser ofte vanilje-varianten med litt stekt banan til.. Ja' date=' vi har nok spist for lite før. For min del tror jeg også at det har blitt litt for stor forskjell mellom hverdag og helg. :)[/quote']

 

Ja, den sans-isen var veldig god. Smakte mer enn den med røde bær synes jeg. :) Det har nok også blitt for stor forskjell mellom hverdag og helg på meg før og, så det blir spennende å se hvordan det går til helgen. Jeg skal ikke spise mer enn det anbefalte, men det er jo ganske mye hvis jeg spiser alle kosemerkene på en dag og skal ha 1900 kalorier fra før av..da blir det 2250 kalorier på lørdag! :) Lurer på hva jeg skal bruke kosemerkene mine på? Hmm...tror det blir litt sjokolade og popcorn kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært og kjøpt Santa Maria sine. De var ganske mye mindre enn Toro sine, så da er det ikke så rart at kaloriinnholdet var så forskjellig.

Takk for mange bra tips til hva jeg kan fylle de med! Det blir Snuppelis skinkewraps til kvelds idag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...