Gå til innhold

Hjelp-råd.....


Gjest Moniqy

Anbefalte innlegg

Hei!

Vet ikke helt hvor jeg skal legge dette spørsmålet!! Helt ny er...!!

 

Lurer litt på plommer og meloner!?? Noen som har noe erfaring med om det er noe enn kan spise mye av , eller lite???

Tenker ikke på vannmelon, for det vet jeg at er greit å spise, men alle de andre melonene som er i butikkene!!

 

Moniqy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinaJ

Meloner er generelt ganske kalorifattige, men tror det er litt forskjell fra de forskjellige typene. Vet iallefall at honningmelon har 30 kcal pr 100 gram, så da kan man jo spise endel!

 

På frukt.no stod det dette om plommer:

Plomme er kalorifattig og har en mageregulerende virkning. Inneholder en del A-vitaminer, kalsium og jern. (54 kcal pr 100 gram)

 

Det står masse informasjon om alle mulig forskjellige frukter og kaloriinnhold på frukt.no. Kjempefin side :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Gjest fullfres

Jeg har fått beskjed om at dagens rasjon er 200 fruktkalorier. Er ikke helt sikker på om det gjelder alle menyene, uansett totalt daglig inntak, men jeg tror det.

 

Sjekk matvaretabellen (den kan du kjøpe i bokhandelen) og finn ut hvor mye du får for 200 kcal. Banan og druer er litt mer energirike, for eksempel.

 

GR anbefaler også 200 kalorier fra melkeprodukter daglig, fortrinnsvis fettfattige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...