Gå til innhold

Motivasjonsuke


Gjest flua

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Det er lett å miste fokus når man har holt på en stund, og jeg for min del merker at ting har begynt å skli ut. Jeg trenger å veie og skrive opp alt stapper inn i munnen min de neste dagene. Har du lyst til å henge deg på? Hva spiser du, hvor mye og blir det nok eller for mye?

 

Klar, ferdig, start!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg trenger virkelig en skikkelig motivasjonsuke nå. Jeg går ikke på kurs nå, og merker så godt at da tillater jeg meg endel som jeg ikke ville ha vurdert engang i løpet av kurset.

 

Jeg hadde en veldig fin dag i går, med ok matinntak og med 2,7 trimpoeng. Så jeg satser på at denne uken blir en veldig bra uke,med trimpoeng og nok (og riktig) mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, i dag har jeg ført nøye regnskap. Jeg skal ligge mellom meny en og to. Resultatet er som følger:

 

Frokost: 60 gram Ingers rugbrød, 1,5 porsjon Vita Hjertego leverpostei, agurk. 1 Yoplait lettyoghurt.

Lunsj: 60 gram grovt speltbrød, 2 porsjoner peppermakrell i olje, agurk.

Middag: Risotto av 50 gram fullkornsris, 150 gram kokt laks, 40 gram sopp, 40 gram rødløk, isbergsalat. Saus av to ss kesam mager og to ss salsa.

Mellommåltider:

Formiddag: Fruktsalat av en appelsin, en pære, 2 ss kesam vanilje.

Ettermiddag: Herbalife proteinbar m/mandel.

Kvelds: 2 kopper 72 prosent sjokolade. (Skal drikkes senere i kveld)

Tilsammen: 1454 kcal

Vann: 9 glass

Trimpoeng: 5,1

 

Hilsen Miina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjerstib

Dette trenger jeg også, motivasjonen er ganske slunken. I dag var resultatet at jeg gikk OPP 400g siden forrige uke, og det var ikke egentlig noen overraskelse. Jeg har siden torsdag tatt litt lett på det, selv om jeg på langt nær har skeiet helt ut. Men jeg har ikke lyst til å gi meg nå, når jeg tross alt er halvveis til målet. Og jeg har jo akkurat kommet i gang med trening, så nå er det bare å gi jernet, så kommer jeg over denne kneiken også.

 

Jeg merker også at etter jeg begynte å jobbe har jeg problemer med å ha like gode middagsrutiner som da jeg var hjemme, og selv om mannen er hjemmeværende nå, så klarer ikke han å gjennomføre mitt opplegg heller. Han er mer motivert for pizza ++. (I dag ble det for eksempel kinesisk take away. Og jeg spiste meg så stappa at jeg fikk vondt i magen!!! Hallo, hva er vitsen med det?)

 

Men, med litt ekstra fokus og konsentrasjon denne uken, så skal jeg ta tak i dette og ikke la alt jeg har klart så langt gå i dass.

 

Sånn, ferdig med sytingen, klar til dyst! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er dagen min så godt som over. Jeg har spist alle måltider, bortsett fra kveldsmaten og jeg ligger litt i underkant av 1500 kcal. Det er jeg veldig fornøyd med, vanligvis er jeg enten mye under 1600 kcal eller så er jeg himmelhøyt over.

 

Vanninntaket er også bra, jeg har drukket drøyt 1 1/2 l vann hittil, og 1/2 l til regner jeg med å klare. Min lange tur med barnevogn resulterte i 2,7 trimpoeng i dag også. Jeg registrerte turen som middels gange fordi det sjelden går veldig fort med barnevogna, men har etterpå tenkt på om det burde registreres på noe annet siden jeg bruker mye mer energi med vogn enn uten. Er det noen som har noen tanker om det?

 

Til Solskinnet: Du registrerer trimpoengene dine på samme side som dagsrapporten din. Du velger hvilken aktivitet du har gjort og deretter hvor lang tid du har brukt på denne aktiviteten. Da kommer det opp hvor mange trimpoeng du har sanket og disse samler seg så fint på epletreet ditt. Veldig motiverende, synes jeg. 7 trimpoeng i uken er det man helst bør ha, men det er helt i orden å ha flere enn det. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerna85

Dette trenger jeg også (!!), spesielt etter forrige ukes utskeielse og 200 gram opp i dag.

 

I dag måtte jeg faktisk ta tak i meg selv, og spørre meg hva jeg drev på med...Skal jeg ned eller opp i vekt? Men jeg sliter sånn med motivasjonen - hver gang, en gang i mnd...Det er et rent H******. MEN, nå skal jeg på rett spor igjen! Det kunne ikke passet bedre med en slik motivasjonstråd nå, flua :)

 

I dag føler jeg at jeg har fått dekt mitt behov. Har ikke vært spesielt sulten, og (heldigvis) ikke hatt noe sug etter noe-som-helst. Endte på 1700 kcal og 3,5 trimpoeng (etter en times spinning, hæærrli). Har fått i meg over 3 liter vann også.

Så om uka skal fortsette like lett som i dag har vært, går jo dette som en drøm! Men, nå vet vi vel alle at det er ikke like lett hver dag, så jeg skal passe på...IKKE sjokkis denne uka nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt gikk som planlagt i går, fram til grilling av pølser til middag. 1 wiener og en stor grillpøse, ble som 3 wiener tenker jeg. Uff a meg. Men, jeg drakk 4 imsdalflasker med vann. Gikk en lang tur og rakte i hagen.. i tillegg spiste jeg weetabriketter til frokost, 2 knekkebrød til lunsj, litt frukt og halvannen brødskive til kvelds. Regnet ut at middagen ble nesten 500kcal, men totalt hele dagen ble det 1485. Det er en del høyere enn jeg ønsker ligge nå, men jeg ser jo enkelt hvorfor. Det er bare å kutte inntaket av fete pølser :D

 

I dag skal jeg drikke 5 imsdalflasker, spise hver 3-4 time og gå to turer i det fine været!

 

Hva skal dere i dag?

 

Stå på alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har jeg gått en lang tur med barnevogna i det nydelige været. Jeg har spist bra hittil, men lunsjen ble litt i overkant synes jeg. Jeg spiste et grovt rundstykke og det veide endel mer enn jeg var klar over. Fant ut av det først etter at det var inntatt da.... Typisk. Men det får gå i dag. Får være litt mer forsiktig til middag og eventuell kvelds. Kanskje kveldsen rett og slett bør kuttes ut i dag.

 

Jeg tror jammen jeg skal prøve meg på en tur til i dag. Ta med bikkja opp i skauen og se om snøen har blitt borte oppi der, kanskje. Da får jeg langet litt mer ut enn det jeg klarer med barnevogn. Det er tungt å dytte en barnevogn med en ettåring oppi, samtidig som du har handlet litt. Ikke mye jeg handlet men det blir fort noen kilo hvis en har tatt melk og slikt.

 

Uansett; dagen har begynt veldig bra og avslutningen skal bli likedan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag endte jeg på rundt 1400 kcal, og det er helt greitt. Jeg spiser enten rundstykker laget av Ingers rugbrød-oppskrift eller Baker Bruns grove speltbrød til frokost og lunsj. Begge deler er virkelig godt og mettende! Jeg har også fått sansen for den nye lettere salatypen, en bittelite lag med skinkesalat og røkt kalkunfilet smaker veldig godt sammen.

Jeg spiste laks til middag i dag også, litt fetende - men av den gode sorten. Har litt å ta igjen fra forrige uke da det var så travelt at det gikk mest i middag med kyllingkjøttdeig eller svindekjøttdeig. Slike gryteretter er lett å varme flere ganger.

Jeg trente bra mandag, og tok det med ro i går.

 

Miina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagen gikk rett --- vest!!! Det ble altformye salt og ferdigmat. Spiste en kyllinggryte til lunsj og pølser av kalkun til middag. Men jeg drakk masse vann, med det resultat at kroppen niholdt på væsken og jeg ble full av ødemer! De forsvinner nok i dag. Jeg var syk i går også... heldigvis bedre i dag!

 

Nå har jeg spist havregrøt til frokost, gått til og fra barnehagen, drukket 5 dl vann og to kopper kaffe, og klokken er halv ti! Dette kan bli en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjerstib

Dagen i dag har vært skikkelig hektisk, lang dag på jobb og ut etterpå, på Peppes. (!) Jeg tok to stk og lot det være med det. Likevel ble det nok flere kalorier enn jeg skulle ha, sånn pizza er jo farlig. Men på den annen side, sånn mat spiser jeg så godt som aldri, det er ikke det som er min bøyg. Jeg har passet på å drikke nok vann (jeg prøver å nå 3l hver dag), og sykler hver dag. I morgen blir det middag hjemme, så da skal jeg prøve å få til noe fisk, det er en stund siden sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt må man jo unne seg, Kjerstib! Jeg har også spist pizza av og til, men med langt flere stykker enn to fortært som regel!

 

I går motiverte jeg meg selv til å rake i hagen, og vaske vinduer... og jeg skal fortsette i dag! Vann ble det mye av og maten ganske sund, bortsett fra en kalkungrill sammen jenta mi og en venninne i hagen. Det ble et totalt inntak på 1620 kalorier i går og det er litt for mye, så jeg må justere litt idag.

 

Jeg fikk trent magen i går i tillegg til raking og vasking! Så ganske fornøyd med det. Formen er ikke helt på topp ennå, men den er stigende sammen med motivasjonen..

 

Stå på alle sammen!

 

Klem flua

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bak meg to mildt sagt hektiske dager. Onsdag ble derfor svært stillesittende med jobbing på PC til langt på kveld, men i matveien gikk det greitt. Endte på i overkant av 1400 kcal, litt vanskelig å beregne middagen helt nøyaktig. Jeg hadde fullkornspasta med mager svinekjøttdeig i basilikum-pastasaus. Jeg sørget for at en ikke ubetydlig del av tallerken ble dekket av salat...

Torsdag klarte jeg å få presset inn litt trening på kvelden. Roing og step ga 2,4 trimpoeng, og middagen var rester fra dagen før. Nok en dag med rundt 1400 kcal.

Nå har jeg bare noen timers jobb igjen, så tar jeg påskeferie. Vi begynner med sirkus, og drar til fjells i morgen tidlig. Jeg satser på at daglige skiturer skal holde vekten noenlunde under kontroll, selv om det nok blir endel rødt i glasset på kveldstid.

 

Ønsker dere alle en riktig god påske! Husk at eggene også kan innholde alt annet enn snop...

 

Hilsen Miina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...