Gå til innhold

Endelig motivert!


Gjest kipp

Anbefalte innlegg

hei,

 

jeg er 34 år , vil gå ned til trivselsvekta. Hva nå den er? Veier pr. idag mellom 83-85kg og er 167, og trenger noen lure tips. Har endelig klart å legge om kostholdet. Har i tillegg diabetes (hatt i mange, mange år) så det er jo en fordel også det. Har saumfart mange forskjellige sider og fått tips om både det ene og andre. Blir nesten litt rar av hva som fins, og hva er egentlig riktig..Er det noen som kan kan hjelpe meg med tips o.l. så hadde jeg blitt kjempeglad. Har nå holdt en 4 dager uten noe som helst utskeielse, men å få det til å holde. Har ikke gått GR-kurs

 

Kipp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten din ligger omtrent på det min gjorde da jeg begynte å slanke meg etter å ha fått sistemann. ca 85-86 kg.

Jeg er også like høy som deg, altså 167 cm

Har gått ned til ca 77 kg nå og ønsker gå ned ca 10 kg til. Da tror jeg nok jeg skal føle meg vel.

 

Jeg har for det meste fulgt GR, innimellom har jeg testet andre ting men faller alltid tilbake til GR. Greit å kunne spise sunn, normal mat og ikke gå og sulte seg selv.

 

Jeg anbefaler deg å føre dagbok her på nettet. Før opp alt du spiser hele dagen, det hjelper utrolig på motivasjonen. Heng deg med på en tråd som passer for deg her inne. Kan nok godt hende du ville hatt stor glede av å ta et GR kurs IRL også. For å komme i gang

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kipp og carpa!

 

Motivasjonen er kjempeviktig for å kunne gå ned i vekt, vil man det ikke sterkt nok går det ikke.

 

Jeg er omtrent like høy som dere og på samme alder, veier nå rundt 75 kg. Har gått ned fra ca 88 kg. Startet på GR i fjor høst og skal nå begynne på hold vekten kurs etter påske. Det har til tider vært veldig vanskelig å holde motivasjonen oppe da jeg har gått veldig sakte ned i vekt. Men det som er det positive er at jeg har lagt om kostholdet, fått bedre mat- og treningsvaner som gjør at hverdagen er blitt mye enklere. Jeg er enda ikke kommet i mål, ønsker å gå ned til ca 68 kg.

 

Kipp, jeg tror det er viktig å finne ut hva energibehovet ditt og regulere inntaket i forhold til det. Mitt energibehov er på ca 2400 kcal pr dag for å opprettholde den vekkta jeg har i dag. Jeg prøver å spise mellom 1600 og 1900 kcal pr. dag. De dagene jeg trener mye er jeg oppe i 1900. Det høres mye ut - men husk dette er noe man skal leve med etter man er ferdigslanket. Bruk dagboka på nettet.

 

Jeg er selv i et lite vakum for tida selv, har ikke vært på vekta på en liten stund, er litt "redd" hva den skal vise, det har vært en helg både med sjokolade og kake :-( Kanskje vi kan motivere hverandre?

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...