Gå til innhold

Kaffe?


Gjest Lillevenn

Anbefalte innlegg

Gjest Lillevenn

Er dette egentlig bra eller dårlig for slankingen? Har lest noen steder at det setter i gang forbrenningen.. Jeg er veldig glad i kaffe, men ha den siste perioden kuttet det ut siden jeg ikke trodde det var bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest carinap

Jeg er barista og jobber i kaffebar. Jeg drikker derfor en del kaffe men dette har ikke påvirket slankingen min på noen måte, verken positivt eller nagativt. Kaffe skal ikke ha noe å si på forbrenningen din. Og når vi er inne på temaet så er det heller ingen teer som kan øke forbrenningen selv om noen påstår dette. Det er i alle fall ingen bevis på dette....men kaffe eller te skader i alle fall ikke når man slanker seg.....husk bare å drikke et ekstra glass vann per kopp kaffe/te, med mindre det er koffeinfri kaffe/te.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

Så lenge en ikke drikker den med sukker/sirup/melk/krem/sjokoladesaus - "kaffe" hos starbucks kan inneholde svære mengder kalorier.

 

Espresso gir økning i ugunstige kolesteroler (LDL). Grønn te gir verdifulle antioksydanter.

 

Selv drikker jeg både kaffe og te.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken 2011

Jeg har også lurt på dette med kaffe og te i forbindelse med slanking. Jeg har kuttet litt ned på kaffen, mest fordi jeg MÅ ha melk i den. I stedet har jeg blitt hekta på te, og har drukket enormt av det! Har sett at det finnes ulike slanketeer for å øke forbrenning, gå ned i vekt...osv.. Men har ikke turd å prøve noen av disse.Hvordan funker de? Skal de drikkes i forbindelse med en spesiell diett? Eller er det noe man drikker uten å endre kostholdet og likevel går ned?? Har ikke skjønt det helt, og er litt skeptisk til slike ting..

Over til kaffe, så har jeg skikkelig kaffesug i blandt! Spesielt når vi r på kafe MÅ jeg ha en kaffi, og ikke bare te.. Hvilke alternativer er det beste? liker ikke svart kaffe...tenker ofte at kaffe latte har færre kalorier enn kaffe macchiato og annet med sjokolade og sirup i. Stemmer det? Melk inneholder jo også kalorier.. Hva velger dere på kafe??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marielle

Jeg velger som oftest cappucino med lettmelk på kaffebar. Litt over 100 kalorier bare. Hvis du tar en dobbel, blir det mindre fordi det blir mindre melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker kaffe,-men min negative erfaring er at når jeg drikker masse av den-og da særlig hvis jeg drikker svart kaffe utenom måltidene,-er at det skaper en slags "falsk sultfølelse" .Dessuten er den en "væsketyv" og som andre har nevnt her,bør en drikke et glass vann ekstra for hver kopp.Og så er det jo så ekstra godt med "noe godt" til denne kaffen.Derfor jobber jeg selv med å få ned forbruket litt.Det tror jeg er lurt på mange måter.Men kaffe må jeg ha....hver dag!Får heller nyte den kaffen jeg tar,-og så variere med te...gjerne koffeinfri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Jeg har også lurt på dette med kaffe og te i forbindelse med slanking. Jeg har kuttet litt ned på kaffen' date=' mest fordi jeg MÅ ha melk i den. I stedet har jeg blitt hekta på te, og har drukket enormt av det! Har sett at det finnes ulike slanketeer for å øke forbrenning, gå ned i vekt...osv.. Men har ikke turd å prøve noen av disse.Hvordan funker de? Skal de drikkes i forbindelse med en spesiell diett? Eller er det noe man drikker uten å endre kostholdet og likevel går ned?? Har ikke skjønt det helt, og er litt skeptisk til slike ting..

Over til kaffe, så har jeg skikkelig kaffesug i blandt! Spesielt når vi r på kafe MÅ jeg ha en kaffi, og ikke bare te.. Hvilke alternativer er det beste? liker ikke svart kaffe...tenker ofte at kaffe latte har færre kalorier enn kaffe macchiato og annet med sjokolade og sirup i. Stemmer det? Melk inneholder jo også kalorier.. Hva velger dere på kafe??[/quote']

 

Kaffe-latte har ganske mange kalorier, nettopp fordi det er veldig mye melk i den. Husk i alle fall å si at du vil ha lettmelk, da de fleste seriøse kaffebarer lager alle drikkene på helmelk. Macchiato skal inneholde kun espresso og ca en spiseskje med melkeskum, den skal ikke være ferdig sukkret, og er heller ikke det hos de seriøse kaffebarene, eksempelvis stockfleths og kaffebrenneriet. Macchiato er altså den kaffedrikken med minst melk (med unntak av svart kaffe og ren espresso), og er derfor den sunneste. Jeg anbefaler sterkt en macchiato eller en cortado (marachino) om du må ha litt mer melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...