Gå til innhold

Kjøtt


Gjest baldrine

Anbefalte innlegg

Gjest baltusine

Min kursleder sier at det skal veies før steking.

Lykke til

NB jeg har ikke forsøkt å måle før og etter steking, men det er jo en ide for å se hvor mye vekt som tapes, slik at man vet det ved en senere anledning. Hvis man glemmer å veie før steking feks, eller andre lager maten....

God mager påske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mar10ne

Hvis man panerer noe, med mel eller strø kavring, skal kaloriene telles med da?

f.eks seibiff, skal man regne ut sann ca hvor mye mel man bruker, og så telle ut kaloriene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man panerer noe' date=' med mel eller strø kavring, skal kaloriene telles med da?

f.eks seibiff, skal man regne ut sann ca hvor mye mel man bruker, og så telle ut kaloriene?[/quote']

 

Du spiser jo det du har panert fisken/kjøttet med og da får du jo også i deg kaloriene. Husk også på at panerte ting som stekes trekker til seg mye mer av stekefettet enn rent kjøtt og fisk ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Amathea

Min kursleder sa at vi skulle veie kjøttet etter steking, men det tror jeg ikke er riktig, for det er en kjempeforskjell i mengde. Hvis jeg steker 250 gram karbonadedeig, så skrumper det inn til 150 gram når det er stekt. Og når de skriver kcal mengde utenpå forpakningen, så er det vel råvekta de mener?

Så da kan man jo bare regne etter den på en måte. Er ihvertfall det jeg gjør:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kursleder sa at vi skulle veie kjøttet etter steking' date=' men det tror jeg ikke er riktig, for det er en kjempeforskjell i mengde. Hvis jeg steker 250 gram karbonadedeig, så skrumper det inn til 150 gram når det er stekt. Og når de skriver kcal mengde utenpå forpakningen, så er det vel råvekta de mener?

Så da kan man jo bare regne etter den på en måte. Er ihvertfall det jeg gjør:)[/quote']

Min kursleder har også sagt at vi skal veie etter koking/steking......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedigjen

Kylling brystfilet stekt i fett har 146 kcal pr 100 gram, mens rå kyllingfilet har 106 kcal pr 100 gram.

 

Stekt ytrefilet (uvisst om det er svin eller storfe) har 138 kcal pr 100 gram, og rå vare har 110 kcal (storfe) eller 105 (svin).

 

Laksefilet har 236 kcal pr 100 gra når den er kokt, 285 kcal stekt og alt fra 167 til 200 kcal pr 100 gram rå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...