Gå til innhold

Jenter med høye mål, uke 14


b3tty

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå er det jaggu lenge siden jeg har vært her.... Jeg har slitt veldig mye med motivasjonen og vekta har stått stille leeeeeeeenge.....

Jeg går fremdeles på gr-kurs, men det begynner jo å bli endel penger av det så jeg håper det begynner å gå fremover igjen nå snart, ellers gir jeg lett opp! Men jeg har bestemt meg for at jeg SKAL ned 4 kg til innen juni! ;) Jeg hadde veiedag på onsdag og da hadde jeg gått ned 1,2kg så det er jo supert!

 

Håper vi alle går lysere tider i møte!

Lykke til alle sammen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Kjempe lenge siden jeg har vært her inne! Men nå har det vært påskeferie og i ukene før dær har det vært veldig stille inne på dette forumet. Men nå er det tilbake til hverdagen igjen, nesten. . . Hadde planlagt å trene idag, men jeg tror jeg heller skal slappe av. Hodet banker og jeg har blitt forkjølet. tror ikke det er noen vits å dra på treningssenteret når man bare snufser . . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lenge siden jeg har vært her inne. vekten har stått stille eller den er gått opp,har ikke vært på vekten på en stund:( men jeg lurte på en ting: jeg har en del strekkmerker rundt omkring på kroppen, spesielt på magen. noen som vet hvordan de blir når man slanker seg,om de blir svakere eller hva som skjer? lurer på det....er ikke akuratt fint med så masse strekkmerker på kroppen:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katrhine21

Hei!! :)

 

Jeg har ikke vært her på en stund, ser jeg ;D Men nå er jeg innom for å si hei!

 

Tonem : Jeg også har strikkmerker på kroppen... i forhold til det, så merker jeg med meg selv - at de blir svakere hvis jeg går ned i vekt. Tenkte på det igår senest, at de blir mindre og mindre synlige. MEEEEN ... det er et men.. Hvis en går fort opp igjen etterpå, eller for raskt ned, så blir de veeeeldig synlige. Fikk forklaring på det der... så lenge en går ned i vekt (eller opp, forsåvidt) så trenger huden tid på å strekke seg - eller forme seg... og hvis det skjer for fort, så vil det bli merker i huden (strikkmerker) Håper du fikk svar på det du tenkte på :) Det finnes forresten noen tips, som kan gjøre at de strikkmerkene blir mindre synlige og sånn ;D Skal se om jeg finner de!

 

Ellers... så har jeg vært flink ;D Er veldig stolt over meg selv. Har klart å gått ned 6,1 kg tilsammen!

 

Håper det går bra med dere andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!! :)

Tonem : Jeg også har strikkmerker på kroppen... i forhold til det' date=' så merker jeg med meg selv - at de blir svakere hvis jeg går ned i vekt. Tenkte på det igår senest, at de blir mindre og mindre synlige. MEEEEN ... det er et men.. Hvis en går fort opp igjen etterpå, eller for raskt ned, så blir de veeeeldig synlige. Fikk forklaring på det der... så lenge en går ned i vekt (eller opp, forsåvidt) så trenger huden tid på å strekke seg - eller forme seg... og hvis det skjer for fort, så vil det bli merker i huden (strikkmerker) Håper du fikk svar på det du tenkte på :) Det finnes forresten noen tips, som kan gjøre at de strikkmerkene blir mindre synlige og sånn ;D Skal se om jeg finner de!

[/quote']

 

Takk...har lurt på det selv...

ikke så kjekt å ha mange strekkmerker...men hvis de blir mindre synlige når det går nedover er ingenting bedre enn det.

 

kjekt å se at det er litt aktivitet her...jeg har vært dårlig til å oppdatere denne tråden etter hvert som ukene går.....så jeg foreslår at vi bare har "jenter med høye mål" uten ukenr....så har vi samme tråden hele tiden, og legger inn innlegg når vi føler for det, og kanskje dtrenger litt ekstra motivasjon`?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katrhine21

Det går sikkert bra å ha en tråd som kalles "jenter med høye mål" og hvis den blir veldig full, så går det jo ann å lage en ny som kalles nr.2 feks?? :) Bare en tanke..

 

Bare hyggelig å kunne være litt til hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Perfeksjonisten

Jeg har også merket at strekkmerkene blir mindre synlige etter å ha gått ned vekt, men er det flere som klør på strekkmerkene? Det slo meg at jeg klør en del akkurat der de er, kanskje dette kan ha noe med at huden former seg etter min "nye" kropp?!

 

Hvordan går det med dere? Går vekten nedover? Jeg har gått ned i påsken jeg, helt utrolig! Så nå har jeg gått ned litt over 21 kg, og skal ned ca 15 kg til, utrolig deilig å være over halvveis!

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katrhine21
Jeg har også merket at strekkmerkene blir mindre synlige etter å ha gått ned vekt' date=' men er det flere som klør på strekkmerkene? Det slo meg at jeg klør en del akkurat der de er, kanskje dette kan ha noe med at huden former seg etter min "nye" kropp?!

 

Hvordan går det med dere? Går vekten nedover? Jeg har gått ned i påsken jeg, helt utrolig! Så nå har jeg gått ned litt over 21 kg, og skal ned ca 15 kg til, utrolig deilig å være over halvveis!

 

klem[/quote']

 

 

Jeg klør iallefall der strikkmerkene er i perioder. Men ikke heletiden da... Men det kan jo hende det er som du sier, at en klør litt fordi huden former seg etter sin "nye kropp" Du vet.. en klør jo når noe gror (sår og sånn) Så da kan det jo være det samme med strikkmerkene? Bare noen tanker for min del.....

 

Jeg har gått ned 6,1 kg jg siden jeg "kom tilbake" etter operasjon og div. Jeg er veldig stolt over meg selv, og det går rett-veien ^^

 

Gratulerer forresten, med at du er over halvveis :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Nå har jeg fått opp litt motivasjonen for å gå ned i vekt igjen, heldigvis. Men jeg lurer litt på hvor mange kcal jeg ska innta om dagen. Er det noen plass her inne jeg kan finne ut av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katrhine21
Hei!

 

Nå har jeg fått opp litt motivasjonen for å gå ned i vekt igjen' date=' heldigvis. Men jeg lurer litt på hvor mange kcal jeg ska innta om dagen. Er det noen plass her inne jeg kan finne ut av det?[/quote']

 

Ja.. det var det med kcalorier ja... Jeg har gått grete roede kurs... og det var visst vanlig å følge meny 2 sa de. Da er det ca. sånn :

 

Frokost 230 kcalorier

 

Lunsj 230 kcalorier

 

Mellommåltid 100 kcalorier

 

Middag 400 kcalorier (Masse grønnsaker!!!)

 

Frukt - 1-2 små frukter? husker ikke helt.. der kan en bruke juice og sånn istedefor frukt også..

 

melkerasjon.. syns å huske jeg drakk 1,5 dl melk 2 ganger om dagen jeg

 

Og så var det fjorten kosemerker pr. uke som en fordelte slik en ville. Ett kosemerke er vel på 25 kcalorier!

 

Det var det nærmeste svaret jeg kunne gi deg :) Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katrhine21

Jeg skulle finne de rådene mot strikkmerker og skrive de ned... skriver de ned her :

 

Tips 1: Natusan babyoljegelè.. Den er best..Smører den på våt hud.. (etter dusjen) Leste om ei dame som brukte det i lang tid, og det forsvant! (og hun såg ut som et veikart på magen sa hun selv)

 

Tips 2:

 

1/2 kopp olivenolje

1/4 kopp alovera gelè

4 E-vitaminkapsler + 2 A-vitaminkapsler

 

Bland dette i en krukke og rist godt.

 

Smør rikelig på strekkmerkene daglig.

 

Tips 3: Det sies også at maisolje er bra. Aner ikke om dette hjelper,men det er kanskje verd et forsøk?

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Hvordan går det med dere her? er kjempe lenge siden jeg har vært inne her, men tenkte nå å høre hvordan det går med dere. Ser at dere ikke har vært inne her også. Hvordan går det med slankingen deres? jeg har ikke vært noe flink de siste mnd, men håper på å komme sterkt tilbake nå, nytt år- nye muligheter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...