Gå til innhold

Kanskje litt hjelp...


Gjest Veslemor

Anbefalte innlegg

Gjest Veslemor

Har fått så mange fine råd her - og ikke minst motivasjon - så jeg tenkte jeg kunne prøve å komme med noen egne tips.

 

- Prøv å alltid ha en flaske isvann tilgjengelig. Isvann er visst med på å hindre at kroppen lagrer fettet, det kan være til hjelp for de som liker å ha noe "å sutte på", og vann er jo det viktigste transportmiddelet i kroppen vår. Holdt på med det en periode i fjor, og det dempet faktisk litt på søthungeren også!

 

- Ikke nekt deg noe fullstendig, gi deg selv lov til å kose deg litt ekstra noen ganger, men spis alt med måte!

 

- Gå en tur før frokost - kjempedeilig, og en skikkelig kickstart på forbrenningen!

 

- Husk at muskler veier mer enn fett, så ikke bare gå etter vekta, sjekk også midjemål o.l. Et godt tips, som også kan virke veldig motiverende for de som begynner å trene, er å sjekke sin egen puls hver morgen. Har man trent lite før, vil man merke rask forbedring! (jo saktere hvilepuls, jo bedre form..)

 

- Spis mye proteiner - en omelett til frokost er kjempegodt! Og korn metter lenge!

 

Håper noe av dette kanskje var til hjelp for enkelte... Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har også merka meg at det er kjempeviktig å ete ein god del protein. Det aukar metthetsfølelsen raskt og set ikkje igang søtsuget på same måte som karbohydratar i f.eks. brød kan gjere.

 

Har god erfaring med å ete litt mandlar (20% protein, og masse fett) i staden for sjokolade, som eg er farleg glad i. Dei inneheld mange kcal, men gir energi når eg treng det utan å auke søtsuget. Har også god erfaring med peanøttar med skalet på som snop (et ikkje skalet!). - Det mettar raskt, og er seint å ete, slik at eg rekk å kjenne mettheten under vegs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan også være et problem.

Merka at med ein gang eg har fått i meg kaldt vatn, begynner eg å fryse ganske kraftig.

Så eg foretrekker litt "varmare" vatn.

Men uansett temperatur er det vel viktigaste at vi drikk vatn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Dette var gode tips. Selv gikk jeg ned 21 kg for 8 år siden. Dette klarte jeg bare ved å drikke 3 liter vann daglig. Helt utrolig, men sant! Men dette fungerer dessverre ikke lenger, så jeg må nok jobbe hardere! Men selvfølgelig skal jeg fortsette å drikke vann. er jo godt også da. Særlig med litt sitron i;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...