Gå til innhold

Kalsium mot overvekt?


Gjest anto

Anbefalte innlegg

Ja, som dere skjønner er jeg nå på leting på nett etter gode råd osv. Jeg lever jo rett og slett kjernesunt med veldig veldig få utskeielser, likevel går jeg ikke ned mye. jeg vet at dette er pga sykdommen min og at jeg må være tålmodig. Likevel blir jeg utålmodig noen ganger, og da begynner jeg å lese. Prøver å holde meg til velkjente kilder og folk som har peil, for jammen er det mye rart på nett som rett og slett er skikkelig kvasi!

 

Her fant jeg en interessant teori om kalsium som hjelper for vektreduksjon, og dette hørtes såpass fornuftig ut at jeg skal prøve dette sammen med resten av dietten min.

 

http://www.iform.no/pub/art.php?id=785

 

God lesning :-)

 

anto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også kalsiumtabletter og spiser en rikelig porsjon yoghurt hver dag. Men jeg må jo ta mye kosttilskudd uansett.

 

Ingenting erstatter trening og riktig kosthold, men vi går jo ikke i oss nok gjennom maten. Da måtte vi spist flere kilo grønnsaker hver dag, og det klarer vi ikke. Derfor er kosttilskudd viktig. Og så gjelder det å sette det sammen så riktig som mulig i forhold til aktivitetsnivå og behov.

 

:-) Synes det går rette veien nå, og jeg føler at det er EN ting som endrer seg med mitt økte kalsiuminntak, og det er at jeg sover bedre. Vet ikke om det er innbildning, en tilfeldighet eller om det er faktisk, men de to tingene falt ihvertfall sammen. Får se om det holder seg.

 

Ha en fin dag :-)

 

anto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...