Gå til innhold

Solsikkegruppa - Uke 15


Gjest sizzi65

Anbefalte innlegg

Det var ikke noe hyggelig å gå på vekta i dag. Påska har satt sine spor - opp 0,6 kg. Har da blitt noen trimpoeng selvom været ikke akkurat har vært hyggelig. Har tatt meg selv skikkelig i nakken og trosset været. Det ble faktisk 28,7 poeng til slutt, og det er jeg stolt av. Maten har blitt så som så, og med en del saltmat

;)

 

Sizzi65 - 92

uke 1: 92.0

uke 2: 91.6

uke 3: 89.5

uke 4: 88.9

uke 5: 88.7

uke 6: 87.7

uke 7: 86,1

uke 8: 85,5

uke 9: 85,1 (-0,4)

uke 10: 85,8 (+0,7)

Uke 11: 84,5 (-1,3)

Uke 12: 83,9 (-0,6)

Uke 13: 82,4 (-1,5)

Uke 14: 82,9 (+0,5)

Uke 15: 83,5 (+0,6) ;)

Midje 85(+2cm)

Trimpoeng 28,7

BMI 29,62 Holder meg heldigvis under 30 enda

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Plutselig har jeg bare tre kilo igjen før jeg er i mål - og skal begynne den neste kampen, holde vekten.

Jeg har lagt en aktiv påske bak meg, høyt til fjells og med lange skiturer hver dag. Slik påsken pleier å være. Resultatet ble et solid hopp nedover på vekten, og jeg har krympet i centimeter over bryst, midje og ende. Det hører med til historien at det er ni dager siden jeg veide meg sist, på grunn av påsken, og i halvannen uke slet meg med premenstruelle smerter og oppblåsthet. Så vekten har ikke hoppet voldsomt.

Det betyr ikke at jeg ikke også har kost meg. Det har blitt litt rødvin om kveldene, og selvsagt har også lammesteik og annet middagsgodt stått på menyen.

Men jeg har styrt unna innholdet i påskeeggene. Det bestemte jeg meg for på forhånd, og jeg har ikke savnet noe. I stedet har jeg spist litt erstatnings-sjokolade, dvs. en spesiell proteinbar med mandel og vanilje, som har en helt nydelig smak og bare 145 kcal.

Nå viser målet rundt navlen 83 centimeter - da jeg begynte ved nyttår var målet 97 centimeter. Jeg kjenner meg bedre enn på lenge. Klær jeg før ikke hadde en sjanse på, er nå mer enn romslige, og det som nå er for smått i klesskapet er blitt så gammelt at det vel egentlig burde vært kastet. Unntaket er en klassisk drakt jeg har bestemt meg for å bruke 17. mai, den er fortsatt vel stram over mage og hofter...

 

Hvordan gikk det egentlig med buksekjøpet ditt, Flua? Jeg må snart på handletur selv. Nå har jeg faktisk håp om å komme ned i trivselsvekt til 17. mai, et annet mål er å få redusert livvidden ned i under 80 centimeter. Da er jeg fornøyd, Marilyn Monroes 100 - 50 - 100 mål, vil aldri være meg. Og det er helt greitt!

 

Sizzie: Du har kvittet deg med nesten ni kilo siden nyttår. Det står det respekt av. Har du spist saltmat i påsken, er sikkert oppgangen denne uken bare vann. Du har jo trimmet som en helt og jeg er sikker på at neste mandag er vekten med deg igjen!

 

Hilsen Miina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fjellgeita - 83 kg

uke 7: 77,4

uke 8: 77.8 (+400 gram)

uke 9: Vekt 77,2 kg (-600 gram)

uke 10: 76,4 (-800 gram)

uke 11: 76,9(opp 500 gram)

uke 12: 74,9 (ned 2 kg)

uke 13: 73,9 (- 1 kg.)

uke 14: 73,4 (-500 gram)

uke 15: 73,8 (+400 gram)

Total nedgang 2007 9,2 kg.

Midje 80 cm

BMI: 27,77

Mål innen sommeren: 65

 

Ja, ja vi får håpe at det er saltet i maten og uvant mat som gjere oppgangen. Men skal likevel ikkje klage, har smakt på påskegodtet og, sjølv om ikkje det er så mykje. Du har vore flink miina, så får alle vi andre legge oss i selane til neste veke ;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dere har vært flinke i påsken jeg noen få hundre gram opp er jo så godt som ingenting. Neste uke er de helt sikkert borte igjen.

 

Jeg derimot har gått på en real smell hele påsken + uka før der, orket liksom bare ikke å være flink lenger. Utrolig teit igrunn. Kjenner at det har gått feil vei.

Skulle hatt siste veiing på kurs tre i morgen, men orker ikke tanken på å gå på vekten... Har meldt dette til kursleder som sa det var ok. Begynner på kurs 4 på mandag med blanke ark. Jeg venter uansett ikke til mandag, i dag er jeg igang med å veie og skrive inn alt som går i munnen!! Har også vært på en Sykkel60 time og gjort styrketreningsprogram i helsestudio etterpå.

Håper jeg nå greier å hente frem jernvilje og motivasjon til å fortsette den jobben jeg egentlig er godt igang med. Det hjelper godt å lese i forumet her om alle andre som er flinke hele veien, eller de som har ramla litt utpå og greier og hente seg inn igjen.

 

Stå på alle sammen så kommer vi nok i mål til slutt. Miina er jo så nær- hurra for deg ;)

 

Klem fra Tjorven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Her er "rapport" fra siste uke:

 

mai2007

Start 2.jan: 82,2 kg

uke 7: 74,8

uke 9: Vekt 74,4 kg (- 400 gram)

uke 10: 73,8 (- 600 gr)

Uke 11: 72,8 (-1 kg)

uke 14: 71,8 (- 1 kg)

uke 15: 71,4 (- 400 gr)

(totalt - 10,8 kg i 2007)

Midje 80 (- 14 cm totalt)

Trimpoeng - 8,8

BMI 24,7 (normalvekt)

 

Det ble 400 gr ned. Synes slett ikke det er verst med tanke på påske og kos i Nice :-) Det har gått veldig smått i det siste, så nå er det skjerpings igjen. Har vært litt mye ferie og kos... Første delmål er ned på 69 tallet før 1.mai ?? Tror det skal være mulig, men som sagt da må det skjerpes litt....

 

Og det er det vel flere som skal gjøre :-) Gratulerer til miina. Utrolig flott resultat både siste uken og totalt i 2007!!! Og flott resultat i 2007 har dere alle andre som har gått opp litt siste uken òg, så det er bare å fortsette. Glem påsken. Nå er det bare å se forover.

 

Lykke til til oss Solsikker :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Jeg har lest tråden deres i dag og vil bare si at dere er kjempeflinke!

 

Dere har jo gått ned ca.10 kg. hver og det er jo helt supert! Selv har jeg gått ned 6 kg. siden nyttår så det er litt slakkere tempo her!

 

Bøyer meg i støvet for dere og gratulerer!!!

 

Lykke til videre!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Her var det ikke trengsel i innleggene akkurat.... Hvordan går det? Har jobben hopet seg opp eller har "dårlige" vaner fortsatt utover påsken (provoserer for å få litt svar her) :-)

 

Nei, regner med at dere er flinke og opptatt med trening og veiing og er veldig motivert på målet.

 

Fortell hva som er sannheten, Solsikker.. Bare et par ord, please :-)

 

PS: Tusen takk, Fridamor. Ta skryten fra Fridamor til dere, Solsikker. For vi har vært - og er - flinke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var faktisk inne i forumet å rapporterte i fjor eg, så kom eg til april- mai og hadde det kjempe travelt. Fann då ut at eg ikkje skulle rapportere dei mnd. Dumt skal eg seie dere, eg er her fremdeles eg. Men utgangspunktet var fleire kilo tyngre enn i fjor då eg starta. Det er lett å berre seie til seg sjølv at ein skal ta seg ein liten pause, det blir ikkje berre med den pausen. Det er mykje tyngre å komme i gang, ein får på ein måte litt dårlig samvittigheit når ein ser vekta(har mest lyst å putte ho langt inn i skapet. )I år har eg bestemt meg for å ikkje gjere den "tabben" å berre ta fri i april - mai. Ein utset berre det, seier til seg sjølv "skal begynne neste veke"desse neste vekene blir til neste mnd det skal eg love dere.

Nei, om ein har oppgang eller stillstand å rapportere så gjer det. Det tek ikkje så veldig lang tid og ein treng ikkje gjere det kvar dag, ein gong i veka held.

Har det travelt i år og men no har eg bestemt meg, eg skal rapportere og har valgt faktisk å lese litt her inne kvar dag.

Idag skal eg på buktikken å kjøpe solsikkefrø. Skal plante dei på ein solrik plass her i tunet, så kan dei minne meg og dei flotte solsikkene her inne ;)

 

Kom igjen folkens, det e so kjekt å høyre frå dere, om ikkje anna enn eit par ord. :) Gjer det for fellesskapet, me treng kvarandre til å gje både ros og "ris"gode råd etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige tilbakemeldinger. Jeg synes vi står på alle sammen, men jeg savner flere stemmer her inne! Håper dere snart gir lyd fra dere.

Selv har jeg hatt en slapp uke etter påske. Jeg har fått betennelse i den ene skulderen og det hemmer meg litt trimmessig, men det er ingen unnskylding for ikke å gå tur.

I dag var jeg på lunsjmøte, der ble det servert deilig Peppes pizza, og på søndag skal jeg i stor bursdagsfest.

Men, men: litt kos skal man ha...

 

Ha en riktig god helg alle sammen!

 

Hilsen Miina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Det var koselig at noen fortsatt "levde" :-) Vi savner å høre fra hverandre, men vi er hverandre - så det er bare å skrive noen ord så blir det da noe.

 

Fjellgeita's kloke ord om at man slutter for tidlig med drahjelpen vi får fra hverandre er ord til ettertanke. Jeg hadde tenkt å slutte her inne i mai, men nå har jeg bestemt meg for å være her inne hele sommeren og utover høsten til jeg er HELT ferdig med alle kiloene. Etterpå skal jeg flytte meg over til hold vekten tråden. Får masse inspirasjon her og det har hjelp meg ned nesten 11 kilo i år. Tusen takk skal dere ha :-)

 

Miina; Man kan gå ned uten trim òg. Det er bare å spise et par hundre kcal mindre pr dag. Skjønner din fristelse for pizza. Bursdagen kan planlegges. Spis mindre gjennom dagen og kos deg med "fristelser" på kvelden. Du kan komme veldig godt ut av det med litt planlegging !!!!

 

Hører gjerne fra flere - men hører gjerne bare fra dere to òg jeg, bare jeg hører noen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er flott at det er litt liv her inne. Det er godt at det er litt respons.

Så derfor hadde det vore kjekt at ikkje alle tok "ferie" samtidig. Men eg går utifrå at dei held vel på å styre i hagen og fiksar rundt omkring, det er jo mai og konfirmasjonstid snart. ;)

 

Mai2007: Du har vore kjempeflink syns eg. Sikkert ein utfordring med maten når ein er mykje ute å reiser. Har tenkt meg over i Hold vekten eg og når den tid kjem. Kjem an på kor flink eg greier å vere. Så eg har og bestemt meg for å vere her inne til eg er heilt ferdig.

 

Miina: Betennelse i skulder er ikkje noke særlig, har hatt det sjølv og det var faktisk verst om natta. Visste liksom ikkje korleis eg skulle ligge i senga. Lykke til med bursdagsfesten, ja litt må ein då kunne unne seg, viss ikkje så blir "sprekken" desto større når den kjem. SÅ KOS DEG DU. :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Afrodithe - 73 kg

uke 7: 70

uke 8: 69,2 (-800 gram)

Trimpoeng 40,4

BMI 24,5 (Normalvekt)

 

 

Nique - 89,2 kg

uke 7: 86.0

uke 8: 85,8 (-200 gram)

uke 9: Vekt 85,6kg (-200 gram)

uke 10: 85,6 (stille)

uke 11: 85,0 (-600 gram)

(totalt - 4,2 kg i 2007)

Midje 85 (-1 cm) (totalt -5 cm i 2007)

Trimpoeng - 11,7 i uke 11

BMI 30,5

 

 

 

flua - 76,5 kg

veies onsdag morgen, kurs tirsdag kveld

uke 7: 74,2

uke 8: 73,9 (-300 gram)

Uke 9: 74,5 (+600 gram)

uke 10: 73,5 (- 1kg)

uke 11: 73.1 (-400 gram)

uke 12: 72.3 (-800 gram)

uke 13: 71,8 (-500 gram)

uke 15; 71,9 (+100g)

Midjemål: 75 cm

BMI:

Mål innen sommeren: 66 kilo

 

mai2007

Start 2.jan: 82,2 kg

uke 7: 74,8

uke 9: Vekt 74,4 kg (- 400 gram)

uke 10: 73,8 (- 600 gr)

Uke 11: 72,8 (-1 kg)

uke 14: 71,8 (- 1 kg)

uke 15: 71,4 (- 400 gr)

(totalt - 10,8 kg i 2007)

Midje 80 (- 14 cm totalt)

Trimpoeng - 8,8

BMI 24,7 (normalvekt)

 

fjellgeita - 83 kg

uke 7: 77,4

uke 8: 77.8 (+400 gram)

uke 9: Vekt 77,2 kg (-600 gram)

uke 10: 76,4 (-800 gram)

uke 11: 76,9(opp 500 gram)

uke 12: 74,9 (ned 2 kg)

uke 13: 73,9 (- 1 kg.)

uke 14: 73,4 (-500 gram)

uke 15: 73,8 (+400 gram)

Total nedgang 2007 9,2 kg.

Midje 80 cm

BMI: 27,77

Mål innen sommeren: 65

 

 

 

Anne71 - 78,1 kg

uke 7: Vekt 74,9 kg

uke 8: Vekt 74,8 kg

uke 9: Vekt 75,1 kg

Uke 10: Vekt 73,6 kg

Uke 11: Vekt 73,9 kg

Uke 12: Vekt 73,3 kg – ned 600 gram

Midje 75,5 – uendret

Trimpoeng -

BMI 26,9

 

nikkene - 79,4

Uke 7: 77,5

uke 8: 78 (+500 gram)

Mål innen 10. juni: 70 kilo

 

aina37- 77.6

uke 7: 71,3

uke 8: 70,5 (-800 gram- eller?)

uke 9: 71,1 (+600 gram)

uke 10: 70,6

BMI 26,2

 

 

Ixie -

uke 7:

 

Annetje - 74,2

uke 7 : 72,9

uke 9: 72,7

uke 11:72,5

Trimpoeng - 15

BMI 27,8

Mål innen St.Hans 64,2

 

tjorven73 - 84,2

uke 7: 78,1

uke 8: 79,9

uke 9: Vekt 76,9 kg (-3 kg)

uke 10: vekt 77,5 (+0,6)

uke 11: vekt 76,3 (-1,2)

uke 12: vekt 76,0 (-0,3)

(totalt -8,2 kg i 2007)

Midje: 80

Trimpoeng: 12

BMI: 26,9

 

 

Sizzi65 - 92

uke 1: 92.0

uke 2: 91.6

uke 3: 89.5

uke 4: 88.9

uke 5: 88.7

uke 6: 87.7

uke 7: 86,1

uke 8: 85,5

uke 9: 85,1 (-0,4)

uke 10: 85,8 (+0,7)

Uke 11: 84,5 (-1,3)

Uke 12: 83,9 (-0,6)

Uke 13: 82,4 (-1,5)

Uke 14: 82,9 (+0,5)

Uke 15: 83,5 (+0,6)

Midje 85(+2cm)

Trimpoeng 28,7

BMI 29,62 Holder meg heldigvis under 30 enda

 

 

 

Miina - 79,4

uke 7: 74,2

uke 8: 74,2 (stille)

uke 9: 73,2 (- 1,0)

uke 10: 72,6 (- 0,6)

uke 11: 71,2 (- 1,4)

uke 12: 70,6 (- 0,6)

uke 14: 69,6 (-1,0)

Uke 15: 68,0 (-1,6)

(totalt 11,4 kilo minus i 2007)

Midje: 83 (-1,0)

BMI: 25,9 (lett overvekt)

Trimpoeng: 22,3

Mål innen sommeren: 65 kilo

 

Nikkoline - 80,5

uke 7:78.4

uke 8: 79,4

uke 9 78.8,

trimpoeng 11.5

Totalt ned 1,8 kg i 2007

Mål i løpet av sommeren 65 kil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har definitivt ikke tatt ferie. Har tenkt å holde på til jeg er ferdig, så dere blir ikke kvitt meg med det første ;)

I dag har jeg tatt igjen for lite trim i går - 2,5 timers rask gåtur. Fikk forbrent skikkelig der gitt :)

Er spent på veiinga på tirsdag, ettersom jeg gikk opp de siste to ukene. Håper trimmen de siste ukene viser positive resultater. Vet med meg selv at det antageligvis var noe vann siste veiing, ettersom jeg hadde spist spekemat. Fingrene var som stokker, og dagen etter gjorde jeg ikke annet enn å løpe på do.

Mai2007: du har vært kjempeflink - har vel ikke gått opp en eneste uke enda?

 

Jeg skal holde dere orientert framover.

God helg fra Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og hverdagen min har endret seg betraktelig nå etter Påske. Jeg er ikke lenger hjemmeværende, men i jobb igjen. Har hatt en del plunder med å komme meg på nett den siste tiden, og for dere som følger bloggen min har jeg ikke heller kommet inn der. Nå er det i orden igjen, og jeg skal prøve å følge opp både her og der.

 

Syns dere er kjempeflink jeg, at vekten for noen av oss har krøpet litt oppover i Påsken er vel bare tegn på at det vi driver med til vanlig fungerer. Fortsett å holde fokus solsikker så er vi litt nærmere målet neste uke!

 

Jeg får ikke trent så mye som før og har vel heller ikke vært særlig flink med frokosten den siste uken, men fra mandag er det ikke lenger lov å skippe den, selvom den må inntas særdeles tidelig... ;) men det vlir jo en vane det også!

 

HA en flott helg og nyt våren... her er det meldt 20 grader på søndag og jeg skal ivertfall benytte meg av det fine været og sanke noen trimpoeng på hagearbeid!

 

-flua-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Takk for oversikten igjen, Flua. Skjønner at det er endel på alle nå når "sommeren" nesten har satt inn (det er faktisk første sommerdag på kalenderen i dag) :-) Og så uvant det må være å begynne å jobbe igjen... Bra data'n virker igjen og vi kan få fine innspill fra deg igjen.

 

Sizzi; Ja, jeg har faktisk gått ned i vekt hver "uke" (mine uker er jo litt ovale da, men...). Ikke tenkt over det egentlig. Det er ikke alltid så mye, men totalen har ikke blitt så verst. Føler jeg har "gamblet" litt i det siste og hatt litt "flaks" med at det ikke har vært oppgang, så nå prøver jeg å ta et lite krafttak. Har vært veldig nøye denne uken. Utfordringen er jobbedagene som kommer nå. Har fått lange flyvninger og da blir jeg gjerne litt søtsugen og rastløs av å være "låst inne i en blikkboks" så mange timer :-) Blir litt fysen på en del usunt vi har ombord. Prøver å forberede meg. Det går vel bra denne gang òg.

 

Kos dere i solen, i hager og på terrasser, og ha en vidunderlig helg. Ta vare på hverandre - og skriv gjerne et par setninger her i ny og ne :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...