Gå til innhold

Spise lite?


Gjest Crizzy

Anbefalte innlegg

Man hører jo overalt nå, at man ikke nødvendigvis vil gå ned i vekt av å spise for lite, kanskje til og med det motsatte. Så jeg lurer...

 

Jeg pleier vanligvis å spise rund 1500 kcal per dag. Jeg spiser sunn mat, lite fett, lite sukker, lite poteter og pasta. I helgene skeier jeg ut mer. Vekta mi er stabil og har vært det lenge, så jeg lurer på hva jeg kan gjøre for å gå ned, siden jeg allerede spiser sunt? Jeg spiser jo ikke særlig mye heller, så hvor mye mindre kan jeg egentlig spise?

 

Jeg er 16 år, 1.65 høy og veier 62 kg. Jeg vil gjerne gå ned 5 kg til jeg skal til syden, om ca en mnd. Å holde vekten etter det er ikke fullt like viktig, men det hadde vært greit.

 

Jeg er ute etter praktiske tips, som virker på så kort tid. Gjerne noe du selv har erfaring med, i stedet for noe du har lest i en bok eller liknende ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Du sier ingenting om hvor mye du trener. Det beste er å regne ut dagsbehovet ditt via formelen her inne, da ser du hvor mye du trenger å spise. Dette avhenger en del av hvor mye du beveger deg.

 

Men nå er vel du ganske slank fra før? Når man skal ned noen få kilo kan det være vanskeligere enn for dem som har veldig mange kilo for mye. Kanskje tingen for deg kan være å satse på styrketrening for å stramme opp og ikke tenke så mye på kiloene?

 

Du kan jo også prøve å ikke skeie ut så veldig i helgene, bare holde deg rundt 15-1600 kcal da også og se om det hjelper.

 

Håper iallfall du blir fornøyd til du drar til syden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...