Gå til innhold

Mitt råd


Gjest frkR

Anbefalte innlegg

Har du problemer med å få i deg nok grønnsaker, så har eg et tips som kanskje kan hjelpe:

Når eg har kjøpt grønnsaker, renser eg det og har det i en boks, før eg setter det i kjøleskapet.

Då er det lettare å velge grønnsaker, når ein først er fysen på noko.

 

Om ein er godtesjuk, kan det faktisk hjelpe å ete ei gulrot og evt. drikke et glas med vatn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

FrkR - helt enig. Vi har alltid sukkererter og knaskegulerøtter lett tilgjengelige for liten og stor - frukten står enten fremme i mange fruktfat, eller i lett tilgjengelige bokser i kjøleskapet (rensete druer, renset og oppskåret fersk ananas og/eller melon). Lett å putte i matboksene og snacksboksene til liten og stor når det laget til om morgenen for min familie på 5. Og alle får en flaske med vann i ryggsekkene sine ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrkR - helt enig. Vi har alltid sukkererter og knaskegulerøtter lett tilgjengelige for liten og stor - frukten står enten fremme i mange fruktfat' date=' eller i lett tilgjengelige bokser i kjøleskapet (rensete druer, renset og oppskåret fersk ananas og/eller melon). Lett å putte i matboksene og snacksboksene til liten og stor når det laget til om morgenen for min familie på 5. Og alle får en flaske med vann i ryggsekkene sine :)[/quote']

 

Høres ut som du har mange gode, sunne vaner! :) Jeg har tidligere jobbet i barnehage og var sjokkert over hva foreldrene sendte med barna sine til lunsj...skolebrød, boller, yoghurt med altfor mye sukker, riskrem osv. Sånne matpakker skal ihvertfall ikke mine fremtidige barn få med seg. ;) Ikke bare av hensyn til dem selv, men også av hensyn til personalet i barnehagen..mange barn som spiser sånt jevnlig bli jo "høye" på sukker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har mange gode' date=' sunne vaner! :) Jeg har tidligere jobbet i barnehage og var sjokkert over hva foreldrene sendte med barna sine til lunsj...skolebrød, boller, yoghurt med altfor mye sukker, riskrem osv. Sånne matpakker skal ihvertfall ikke mine fremtidige barn få med seg. ;) Ikke bare av hensyn til dem selv, men også av hensyn til personalet i barnehagen..mange barn som spiser sånt jevnlig bli jo "høye" på sukker...[/quote']

 

I mange barnehager har de mat sjølv, mot at foreldrene betaler en liten sum i mnd. Noko eg Synest er ei heilt grei ordning. Då er ein sikra at alle ungane får sunn mat.

I tillegg har enkelte barnehager sunne alternativer til bursdager.

I barnehagen til sønnen min har de ikkje syltetøy. (Kan være et tips til andre barnehager?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...