Gå til innhold

Flere som går på kurs her og ammer? Hvilken gruppe er dere i?


Gjest mami

Anbefalte innlegg

Jeg er i gruppe 2, 1600 kcal. Men jeg er sulten hele tiden! Hun på kurset tok ikke hensyn til at jeg ammet, men skal man ikke det? Går vel en del kalorier ut i mm? Så lurer bare på hvordan andre gjør det.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte på kurs forrige tirsdag. Ble satt på meny 3. Hun mente at jeg vippet mellom meny 2 og 3, men siden jeg ammer så bestemte vi at jeg skal ligge på meny 3. Det er jo ganske så logisk at man trenger mer mat når man ammer. Merkelig at hun ikke tok hensyn til dette. Meny 3 er nok den riktige for meg. Har masse melk og føler ikke spesielt sult :)

Har dere ikke regnet ut hvor stort kcal-behov du har ved hjelp av formelen i boka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vi har ikke gjort det, men kanskje det er det som skal skje på tirsdag da, håper jeg! Tror jeg velger selv å hoppe over på meny 3, slik som deg fram til da. For disse siste dagene har jeg vært skikkelig sulten hele tiden, så ille at jeg har blitt svimmel og kvalm.. Og alle andre jeg har pratet med er jo mette hele tiden sier de! :)

Men gutten min er bare 5 mnd så full ammer så og si, bortsett fra et halvt grøt måltid på kvelden..

Har du bare gått ei uke du også? Gleder meg til veie dag på tirsdag altså.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått på GR kurs bare ei uke ja, men har gått ned ca 16 kg siden fødselen på egenhånd. Jentungen min er 8 mnd og jeg sluttet å fullamme da hun var 6 mnd. Har manglet litt motvasjon i det siste så jeg fant ut at et kurs var tingen. Har gått 3 kurs tidligere (for 3 år siden), men mye er jo forandret siden da.

Lykke til på veiing på tirsdagen. Er spent selv på hvor mye jeg har gått ned. Forventer ikke det store resultatet siden jeg allerede har gått ned så mye.

 

Tror du trygt kan gå opp til meny 3. Skal jo ikke være svimmel og kvalm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du går inn på "Min forside" i venstre menyen, så kan du bare klikke deg inn på "Regn ut mitt energibehov" (tror jeg det står". Da vil du komme frem til kalkulatoren som du fyller ut. Hvis du fullammer så skal du legge deg på en meny høyere enn hva formelen egentlig tilsier, iflg min kursleder.

 

Alt er avhengig av vekten din og aktivitetsnivået. Selv ligger jeg på meny 3 nå, men nå gir jeg guttungen 1 grøtmåltid og 100ml med MME, så da regner jeg med at jeg ikke skal ha mer enn meny 2. Men jeg reduserer sakte de forskjellige tingene, så ikke overgangen blir så stor... kutter ut ekstra frukt og ekstra melk først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest eplemedkanel

hei, jeg er to uker inne i mitt kurs, og ammer, men ikke fullt. Jeg er ganske lav og skal gå ned 5 kg, så jeg ble satt på meny 1 ( 1300) + 200 Kcal for amming. Du skal nok ha litt tillegg tror jeg. Jeg blir mett på 1500 og har ikke hatt noen reduksjon i melka.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Gjest HelleDudena

Med mindre dere andre er veldig små høres meny 2 veldig lite ut.

Min energibalanse tilsier at jeg skal ligge på meny 3, men pga fullamming går vi opp en meny + et glass melk ekstra. Dvs ca 2300 kcal. Og jeg er "bare" 4-5 kg over en bmi som tilsvarer normalvekt. Har gått på kurs i 2 uker og gått ned 1,6 kg. Man bør ikke gå ned mer enn en kg i uka når man fullammer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! Om dere ikke spiser nok går det mye miljøgifter i melka og altså da inn i ungen, for miljøgifter er lagret i fettet i kroppen og melk består i stor grad av fett! Fullammer dere skal dere ligge en meny over den dere ellers ville ha ligget på + ekstra fruktrasjon og melkerasjon!

 

Jeg fullammer ikke lenger, men når jeg fullammet lå jeg på 2300 kcal, nå ligger jeg på 2000kcal, og jeg går ned 600-700g i uka. Uansett fullammer dere skal dere ligge en meny over den dere ellers ville ha ligget på + ekstra fruktrasjon og melkerasjon!

Jeg fulllammer som sagt ikke lenger, men min vanlige meny ville vært 1900kcal, og jeg justerte den selv opp til 2000kcal for jeg ammer/pumper 4-5 ganger om dagen (for meg var fullamming 8-10ganger i døgnet).

 

Jeg har normalvektig BMI, er 176cm høy, og veier 72,9kg.

Men trives ikke over 67 kg pga da får jeg grenseløst mye vondt i ryggen fordi jeg er skjev i hoftene. Minst mulig mage = best rygg for meg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snartbitteliten

Hei!

Jeg går på kurs spesielt for gravide og ammende. Kurslederen min sier at de som fullammer skal plusse på 750 kalorier. Etter hvert som barna går mer og mer over på fast føde, har vi fått beskjed om å vurdere selv hvor mange ekstra kalorier vi trenger, utfra hvor mye vi ammer.

Jeg havner akkurat i overgangen mellom meny 2 og 3 på min kaloriberegning, og har derfor valgt meny 3. Fullammer ikke, men synes jeg ammer ganske mye. Går jevnt ned i vekt samtidig som melkeproduksjonen holdes oppe, så dette er nok riktig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har nettopp mottatt kursboka og regnet ut at dersom jeg plusser på 500 kcal fordi jeg fullammer havner jeg på meny 3. Ser at dere har fått beskjed om å plusse 750 kalorier til kalorinntaket. Jeg må innrømme at jeg ble litt usikker nå, så jeg får nok spørre kursleder når jeg begynner på kurset neste uke. Fram til da kommer jeg til å spise etter meny 3, og eventuelt plusse på et glass melk og en frukt om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...