Gå til innhold

regne ut kcal for meg?


Gjest trine28

Anbefalte innlegg

Hei..

 

Er det mulig? Nå har jeg regnet ut 5 ganger men det blir bare feil.. hva gjør jeg galt?

 

bruker denne formelen som jeg fant her inne..

 

(vekt x 10)+(høyde i cm x6,35)-(alderx5)-161(kvinne)=hvilestoffskiftet.

 

Så skal du gange hvilestoffskiftet med 1,3 hvis du har lav hverdagsaktivitet (uten trim), 1,4 hvis du har normal hverdagsaktivitet (uten trim), eller 1,5 hvis du har høy hverdagsaktivitet (fysisk arb/og eller meget aktiv fritid).

 

Når du har ganget hvilestoffskiftet med faktoren for hverdagsaktivitet, får du tallet for ENERGIFORBRUK FØR TRIM.

Så skal du legge til (trimpoeng pr uke multiplisert med 28,58). (Kurset anbefaler MINST 7 trimpoeng pr uke).

 

Energiforbruk før trim + trimpoengx28,58 =DITT DAGLIGE ENERGIFORBRUK.

 

Har gått 3 kurs og har fulgt meny 2, men nå er jeg mye mer aktiv..

 

noen som orker å regne ut for meg?

 

Veier 81, 169 cm, 28 år 1,4 hverdagsaktivitet og i alle fall 13 trimpoeng hver uke

(går rask gange i 30 min før jeg trener hardt/tunge vekter 3 dager i uka og de andre dagene går jeg mellom 1-1,5 t hver dag)

Da har jeg ikke tatt i når jeg skrive 13 trimpoeng for jeg fører kun opp når jeg går eller er på studio, ikke noe som har med hjemmet eller andre ting å gjøre så jeg ligger nok godt over også tenker jeg...

 

 

Håper noen gidder å hjelpe meg, jeg er utrolig motivert til en forandring.. deilig følelse..

 

Har ikke 3 uker engang før jeg skal inn i en kjole... hjjjjjeeelllp...... *ler*

 

 

 

trine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg går på internettkurs, så da har jeg tilgang på en kalkulator som regner ut hvilken meny man skal ligge på. Så da fyllte jeg inn dine tall, og det ser ut som du kan ligge på meny 3 hvis du har minst 13 trimpoeng pr uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...

 

 

tusen tusen takk... regnet ut mange ganger men skjønner ikke hva jeg gjorde galt men da fikk jeg jo svar..

 

burde gå opp en meny da kanskje?

eller hvordan er det? vil jo ned i vekt... for hva blir ødelagt hvis man spiser for lite? forbrenninga ikke sant?

 

snilt av deg å ta deg tid..

 

 

trine

 

 

Hei!

 

Jeg går på internettkurs' date=' så da har jeg tilgang på en kalkulator som regner ut hvilken meny man skal ligge på. Så da fyllte jeg inn dine tall, og det ser ut som du kan ligge på meny 3 hvis du har minst 13 trimpoeng pr uke! :)[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig! :) Da bør du nok prøve deg med å gå opp en meny ja. Forbrenningen kan bli ødelagt hvis man spiser for lite. Jeg spiste ca 1500-1600 kalorier før, men gikk nesten ikke ned. Da jeg begynte på kurs for 4 uker siden fikk jeg beskjed om å ligge på meny 3, og det førte til at jeg gikk ned 1,5 kg første uken! :) Så vekten stopper tydeligvis opp hvis kroppen ikke får nok mat. Er det ikke deilig at du må spise mer for å gå ned mer?! :) Lykke til, håper det funker for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen..

 

joda, det er jo luxus..

 

Vet jo at det funker, har gått på 3 kurs og ligget på meny 2 og gått ned(da var jeg mye mindre aktiv) så jeg prøver meg på en meny opp jeg.. man er liksom alltid redd man skal spise for mye, men det viser seg jo at det må til..

 

Lykke til du også, misunner deg som går på kurs. Det er så motiverende, men nå burde jeg klare meg på egenhånd og jeg har jo 3 bøker..

 

Takk igjen og ha en super duper natt..

 

i morra blir det mye mat.. he he...

 

Klem trine

 

 

Bare hyggelig! :) Da bør du nok prøve deg med å gå opp en meny ja. Forbrenningen kan bli ødelagt hvis man spiser for lite. Jeg spiste ca 1500-1600 kalorier før' date=' men gikk nesten ikke ned. Da jeg begynte på kurs for 4 uker siden fikk jeg beskjed om å ligge på meny 3, og det førte til at jeg gikk ned 1,5 kg første uken! :) Så vekten stopper tydeligvis opp hvis kroppen ikke får nok mat. Er det ikke deilig at du må spise mer for å gå ned mer?! :) Lykke til, håper det funker for deg![/quote']
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...